آمار بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان اعلام شد

‌‌‌‌موج پنجم کرونا در سیستان و بلوچستان منجر به اوج گیری آمار مبتلایان به این ویروس در این استان شده است. شیوع کرونای هندی در سیستان و بلوچستان، موج پنجم کرونا در این استان را به همراه داشته است. امروز تزریق واکسن برکت در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد. احمد علی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان اولین فردی بود که امروز در این استان واکسن برکت دریافت کرد. از هفته گذشته تیم واکنش سریع وزارت بهداشت برای کمک به بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان مستقر شده است.

به گزارش رکنا، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار مربوط به بیماران تنفسی دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان گفت: آمار کل بیماران کرونایی بستری شده ۷۵۹ است که از این تعداد، ۴۵۳ نفر در زاهدان، ۱۲۴ نفر در زابل، ۱۸۲ نفر در ایرانشهر بستری هستند. البته از میان بیماران بستری شده، ۴۱۰ نفر تست مثبت دارد که از میان آنها ۲۸۹ نفر در زاهدان، ۶۲ نفر در زابل و ۵۹ نفر در ایرانشهر بستری هستند. تعداد افراد بستری با تست منفی نیز ۳۲ نفر است و ۳۱۷ نفر نیز به صورت مشکوک به کرونا در بیمارستان های سیستان و بلوچستان بستری هستند.

وی افزود: در منطقه تحت پوشش هر سه شهر استان، تخت بستری برای بیماران کرونایی آماده سازی شده است و تخت خالی و ICU حسب لزوم در اختیار است. اعمال محدودیت ها، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مراجعه زودهنگام به مراکز خدمات سلامت و مراکز 16 ساعته و اقدام زودهنگام، می تواند پایداری نسبی در وضعیت بیماری در استان را بسمت سیر نزولی سوق دهد.

جهانپور تاکید کرد: کیت تشخیص آزمایشگاهی، واکسن، کیت رپید تست، دارو و ملزومات پزشکی، حضور تیم های واکنش سریع، مداخلات به هنگام در مدیریت و کنترل بیماری، ارزیابی اثربخشی مداخلات و... در شرایط قابل قبولی در استان سیستان و بلوچستان موجود است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟