بورک سبزیجات یک غذای کامل و خوشمزه

مواد لازم

خمیر یوفکا: چهار عدد

پنیر سفید: ۲۵۰ گرم

پودر سوخاری: به مقدار لازم

روغن مایع: یک لیوان

آب: دو لیوان

طرز تهیه

این بورک یک غذای کامل و بسیار خوشمزه است. مواد لازم برای تهیۀ آن کم و در دسترس هستند.

حالا پخت بورک ترکیه‌ای را شروع می‌کنیم.در گام نخست سس بورک را آماده می‌کنیم. برای این کار روغن و آب را داخل یک ظرف ریخته و هم می‌زنیم.

در ادامه یک عدد خمیر یوفکا را باز کرده و با یک وسیله این سس را روی خمیرها ریخته با یک عدد فرچه آن را روغنی می‌کنیم. دقت داشته باشید که همۀ قسمت‌ها روغنی شوند. هدف از این کار ایجاد فاصله بین خمیرها و لایه‌لایه‌شدن آن‌ها‌ست. یوفکای بعدی را نیز باز کرده و چرب می‌کنیم. این کار را تا خمیر چهارم انجام می‌دهیم. به یاد داشته باشید که خمیر آخری را چرب نکنید.

خمیرهای یوفکا

فاصله ایجاد شده بین لایه‌ها بدلیل روغنی کردن خمیرهای یوفکا است

بعد از باز‌کردن یوفکای چهارم، با یک چاقو خمیرها را به چهار قسمت مساوی برش می‌دهیم. سپس هر قسمت را به پنج قسمت دیگر تقسیم می‌کنیم. حالا ما باید ۲۰ عدد بورک داشته باشیم. حالا در گوشۀ خمیرها (طبق ویدیو) پنیرهای سفید را می‌گذاریم. شما می‌توانید در کنار پنیر از سبزیجات مختلف یا گوشت نیز استفاده کنید، یا حتی به جای پنیر از سیب‌زمینی هم استفاده کنید. بعد از گذاشتن پنیرها، برش‌های یوفکا را طبق ویدئو بپیچید. بعد از اینکه همۀ خمیرها را پیچیدید، آن‌ها را داخل محلول آب و روغن کرده و درآورید. سپس در پودر سوخاری بغلتانید.

به‌این‌ترتیب ادامه دهید تا همۀ یوفکاها پودری شوند. بورک‌های سوخاری‌شده را داخل سینی فر قرار داده و درون فری که ۱۵ دقیقه روشن و با ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده است قرار دهید. بعد از سرخ‌شدن بورک‌ها آن‌ها را بردارید. بورک ترکیه‌ای ما آماده است. بوی دلپذیر و طعم خوشمزه آن بسیار اشتها‌برانگیز است. امیدوارم غذای امروز ما را پسندیده باشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 348841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟