اطلاعاتی تازه درباره گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فلیپ

بعد از مشخص شدن نامگذاری‌ها، گفته شد که گلکسی زد فلیپ و دست‌کم یکی از مدل‌های گلکسی S20 احتمالا مجهز به یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در پشت خود خواهند بود. اما باید در نظر می‌داشتیم که سامسونگ به‌دنبال قیمت پایین‌تر برای زد فلیپ (رقیب مستقیم موتورولا ریزر) در مقایسه با گلکسی فولد اصلی بود که این امر طبیعتا تغییراتی را در سخت‌افزار گوشی طلب می‌کرد.

در حال‌حاضر شایعات حکایت از مگاپیکسل‌های کمتر برای دوربین پشت این گوشی تاشو در مقایسه با S20 اولترا، S20 پلاس و حتی S20 استاندارد و همچنین یک پردازنده کندتر و قدیمی‌تر، یک باتری کوچک‌تر و البته حافظه داخلی بیشتر دارند. اخیرا چندین منبع معتبر به تعدادی از مشخصات مهم گلکسی زد فلیپ اشاره کرده‌اند، اما حالا Ishan Agarwal، ‌افشاگر معروف، در حساب توییتری خود بسیاری از این مشخصات را در آستانه رویداد 11 فوریه تایید کرده است.

نمایشگر کامپکت، دوربین‌های آشنا، باتری بزرگ

برنامه سامسونگ برای جایگزین کردن نمایشگر ۷.۳ اینچی افقی‌تاشوی گلکسی فولد اصلی با یک پنل کوچکتر عمودی‌تاشوی گلکسی زد فلیپ تقریبا برای همگان روشن شده بود، اما تا همین اواخر بر روی سایز نمایشگر آن اتفاق‌نظر وجود نداشت. اما حالا به‌لطف افشاگری‌های مختلف، همه بر روی پنل قطری ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED آن هم‌نظر هستند. این نمایشگر گرچه بزرگتر از صفحه‌نمایش موتورولا ریزر است اما همچنان از نمایشگرهای گلکسی فولد و هواوی میت X کوچکتر خواهد بود.

سامسونگ ظاهرا در ابتدا تصمیم داشت که گوشی تاشوی بعدی خود را با نام گلکسی بلوم و با هدف قرار دادن زنان جوان روانه بازار کند، اما واقعیت این بود که این نامگذاری با طراحی تاشو دوگانه آن تضاد داشت و به همین‌خاطر نام آن به گلکسی زد فلیپ تغییر پیدا کرد. اما به‌هرحال، ما احتمالا باید انتظار یک دستگاه کوچکتر از گلکسی فولد را داشته باشیم که دارای یک نمایشگر ثانویه کوچک ۱ اینچی در بیرون دستگاه برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها و آلارم‌ها، یک باتری بزرگ و دوربین‌های خوب اما نه شگفت‌انگیز خواهد بود.

ما بر روی گلکسی زد فلیپ احتمالا شاهد یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در پشت (به احتمال زیاد شبیه نمونه به کار رفته بر روی سری S10 و نوت 10)، یک دوبین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی (که این هم آشناست) و یک باتری ۳۳۰۰ یا ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهیم بود. همه این‌ها، در مقایسه با شایعه‌های اولیه، یک بهبود اساسی محسوب می‌شوند و البته گرچه با مشخصات درنظرگرفته‌شده برای سری S20 تطابق ندارند، اما می‌توان گفت که قابل‌مقایسه با مشخصات مدل گلکسی S10 استاندارد هستند.

قیمت گلکسی زد فلیپ هنوز مشخص نیست

در حالیکه پر بی‌راه نخواهد بود که گلکسی زد فلیپ را ارزان‌ترین گوشی تاشوی دنیا بنامیم، همه نشانه‌های موجود حکایت از آن دارند که سامسونگ سعی دارد تا قیمت آن را زیر ۱۰۰۰ دلار نگه دارد. حتی شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه قیمت پایه آن بیشتر از ۸۰۰ دلار نخواهد بود، که البته با در نظر گرفتن اینکه دست‌کم یک نسخه حافظه ۲۵۶ گیگابایتی برای آن وجود داشته باشد، کمی مشکوک به نظر می‌رسد. اما در مورد رنگ‌بندی گلکسی زد فلیپ باید بگوییم که برای عرضه جهانی آن فقط دو رنگ مشکی و ارغوانی در نظر گرفته شده است، در حالیکه انتظار می‌رود اپراتورهای کره‌ای به‌طور انحصاری آن را در رنگ‌های آبی، قرمز و صورتی هم ارایه کنند.

این موضوع گرچه ممکن است برای کسانی که در داخل کره جنوبی نیستند چندان خوشایند نباشد، اما وجود این تنوع می‌تواند به معنی آن باشد که سامسونگ این‌بار پروسه تولید گوشی تاشوی خود را بهتر از قبل مدیریت کرده و مانع از مشکلاتی که برای گلکسی فولد در سال گذشته به وجود آمد، خواهد شد. ضمن اینکه با این کار توانسته عرضه جهانی گسترده‌تری را برای زد فلیپ در ماه آینده برنامه‌ریزی کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537298 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟