۵۰۰ هزار پوند برای مجسمه یک زن مدل

هفته گذشته در حراجی ساتبی آثار هنری از مجسمه طلای «کیت ماس» مدل بریتانیایی تا مجسمه‌های طلا، ماشین اسپرت فراری با روکش طلا، جواهرات، آثار هنری و اسباب خانه، چکش حراج خوردند.

مدیر کل حراجی ساتبی بیان کرده، "این اولین بار است که ما کل فروش یک حراجی را به آثار ساخته شده با طلا اختصاص داده‌ایم. قصد داریم اشیای طلایی که طلای خالص و زرد رنگ هستند را به‌ نمایش بگذاریم، به این معنا که این اشیا دارای روکش طلا و یا طلای رنگی هستند؛ البته در این حراجی فضا را برای ارائه هر نوعی از طلا باز گذاشته‌ایم."

حراج مجسمه / مجسمه مدل / 500 هزار / پوند

در میان آثار برجسته ارائه شده در حراجی هفته گذشته ساتبی، برای یک مجسمه طلای ۱۸ عیار از «کیت ماس» که توسط هنرمند Artist مجسمه‌ساز انگلیسی «مارک کوئین» ساخته شده، قیمتی‌ بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار پوند تخمین زده شده بود.

همچنین برای یک اثر هنری با روکش طلا که توسط «ایو کلن» نقاش ساخته شده، قیمتی بین ۸۰۰ هزار پوند تا ۱ میلیون پوند تخمین زده شده بود. این درحالی است که مجموعه مجسمه یک فیلم با قیمت تخمینی بین ۲۵۰هزار تا ۴۰۰ هزار پوند به فروش رفته است.

حراج مجسمه / مجسمه مدل / 500 هزار / پوند

همچنین ماشین فراری سال ۱۹۷۷ که رنگ آن روکش نادری از طلا را نشان می‌دهد، با قیمتی بالای ۵۱۱ هزار دلار به فروش رسید.مدیرکل حراجی ساتبی درباره محبوبیت طلا گفت: "طلا یک فلز بسیار نایاب و یکی از معدود موادی است که نمی‌توان آن را بازتولید کرد. بشر تا به‌ حال چیزی همانند طلا را تولید نکرده است.

حراج مجسمه / مجسمه مدل / 500 هزار / پوند

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 429857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟