تقدیر از بازیگران قدیمی و باسابقه در جشن بازیگران / از فردوس کاویانی هم تجلیل شد +گالری عکس

مراسم شب بازیگر Actor عصر شنبه - ۱۶ اردیبهشت - در شرایطی در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد که این مراسم با نظم چندان خوبی همراه نبود و از انجمن بازیگران خانه تئاتر انتظار تدارک جشنی بهتر می‌رفت. بی‌نظمی این مراسم تا آنجا بود که بهزاد فراهانی - دبیر جشن - در بخشی مجبور به عذرخواهی از حاضران و مهمانان ویژه‌ای شد که جایی برای نشستن نداشتند درحالیکه که تعدادی از اعضای ستاد برگزاری جشن‌های خانه تئاتر حتی پیش از اهالی رسانه در ردیف ویژه خبرنگاران نشسته بودند و در دقایقی دبیر جشنواره بدون صندلی مانده بود.

در ابتدای این مراسم که با اجرای جواد انصافی در نقش سیاه همراه بود، سه مدیر شهری و نمایشی استان کرمانشاه برای فعالیت‌هایی که در حوزه‌ تئاتر انجام داده‌اند با اهدای نشان ویژه خانه تئاتر تقدیر شد.

همچنین از گروه خانه تئاتر کاشان تقدیر به عمل آمد.

بخشی از مراسم‌ شب بازیگر در ادامه به تجلیل از پیشکسوتان تئاتر تهران و شهرستان‌ها اختصاص داشت که در این بخش یحیی دیوانی گرگانی از گرگان و علی باسره از ایلام تقدیر شد و گرگانی جایزه خود را به خانواده جان باختگان معدن استان گلستان اهدا کرد.

سپس نصرت پرتوی و فهیمه رحیم‌نیا در تماسی تلفنی از آذر فخر در آمریکا تجلیل کردند و همچنین تقدیر از فردوس کاویانی که از بیماری رنج‌ می‌برد تشویق و تاثر حاضران​ را در پی داشت.

در بخش برترین گروه بازیگران لوح‌های تقدیر توسط اکبر زنجانپور به گروه نمایشی خانه ابری و شلتر به کارگردانی سیامک احصایی و حمید پورآذری و امین میری اهدا شد.

در بخش بهترین برگزیدگان بازیگر زن جوایز با حضور ثریا قاسمی اهدا شد که مهشاد مخبری برای نمایش بانوی گمشده، ریحانه سلامت برای نمایش سه خواهر و دیگران و پاریس اکتبر ۱۹۴۴ و پانته‌آ پناهی‌ها برای نمایش‌های نامه‌های عاشقانه معرفی شدند.

ثریا قاسمی در این بخش با اشاره به نمایش‌هایی از حمید سمندریان، رکن‌الدین‌ خسروی و اکبر رادی گفت: حالا دیگر جمیله شیخی، سعید پورصمیمی، آقای کشاورز خوشحال هستند که صحنه‌ای که آن‌ها برای ما ساختند الان به کمک پسرها و دخترهای آگاه و باسواد و منضبط اداره می‌شود و این صحنه تنها نمی‌ماند.

برگزیدگان برترین بازیگر مرد نیز در ادامه این مراسم با حضور محمود دولت‌آبادی معرفی شدند. به این ترتیب علیرضا کی‌منش برای نمایش رؤیای شب نیمه تابستان، افشین هاشمی برای نمایش سه خواهر و دیگران و کاظم سیاحی برای نمایش هاروی برگزیده شدند.

در این بخش دولت‌آبادی ضمن اشاره به بهرام بیضایی و تقدیر از او که در هر جای دنیا به فکر تئاتر است، گفت: اسفندماه در جایی گفته بودم که جوان‌های مملکت ما فقط کافی است که باشند، همین که باشند این پوسته کهنه‌ را دور می‌ریزند.

در ادامه این مراسم جایزه استعداد جوان هم به مرجان زارعی با حضور شمس لنگرودی اهدا شد.

اهدای جوایز و اسپانسری جشن امسال همچون سال قبل برعهده محسن مرادی بود که گفت به برگزیدگان، تقدیرشدگان و داوران امسال هم قطعه زمینی در دماوند خواهد داد.

در این مراسم هنرمندان و مدیرانی همچون پرویز پورحسینی، رضا کیانیان، پیام فروتن، داریوش اسدزاده، محمد متوسلانی، بهاره رهنما، علیرضا آرا، آناهیتا همتی، مهدی شفیعی، اصغر همت حضور داشتند.

یکی از بخش‌های این مراسم همانند دوره قبل این جشن اجرای حرکت آیینی و فرم بود که شباهت‌هایی هم نسبت به سال گذشته داشت.

در این برنامه همچنین در بخش روابط عمومی با تقدیر ویژه از مهتا کریمی، از سیامک سرایی در تالار وحدت هم تقدیر شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
 
مراسم تجیل
مراسم
فردوس کاویانی
فردوس (2)
فراهانی

رشیدی

ثریا قاسمی
تجلیل از فردوس کاویانی
پناهی ها
 

کدخبر: 262619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟