700 زن و مرد در دام بقال 20 ساله تهران

سوپرمارکت اسکیمری شناسایی  و جوان 20 ساله روانه زندان شد این جوان 700 زن و مرد ایرانی را بیچاره کرده بود.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: افرادی که اقدام به آموزش نصب دستگاه اسکیمر و تبلیغ و بازاریابی در فضای مجازی به صورت گسترده کرده و از ۷۰۰ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش رکنا، عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر این که در حالی که کارت عابر بانک وی در نزد خودش بوده مبلغ ۴۶۵ میلیون ریال از حسابش برداشت شده است، که بلافاصله در بررسی‌های اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد که مبلغ برداشت شده از طریق دستگاه پوز و به روش اسکیمینگ انجام شده است، لذا تحقیقات ویژه دراین خصوص آغاز شد.

جوان ترین اسکیمر در تهران بازداشت شد

وی افزود: در بررسی پرینت حساب شاکی و ردیابی‌های مالی صورت گرفته محرز شد که متهم با وجوه حاصل از کلاهبرداری اقدام به خرید دستگاه بازی در یکی از شهرهای جنوبی ایران کرده است اما در این مرحله شناسایی محل کپی کردن کارت بانکی میسر نشد بنابراین در تحقیق از متصدی فروشگاه، مشخصات ظاهری فرد خریدار که یک پسر حدودا ۲۰ ساله است و چهره خود را در هنگام خرید، با ماسک پوشانده است، شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: در ادامه تمامی خریدهایی که شاکی از طریق دستگاه پوز در چند وقت اخیر، انجام داده بود بررسی شد که نامبرده به چند مورد از خریدها مشکوک بودکه در نهایت از بین محل‌های خرید، سوپر مارکتی که در جنوب شهر تهران از آن خرید کرده بود شناسایی و احتمال کپی کارت بانکی شاکی از سوی متصدی آن سوپر مارکت قوت گرفت.

محمدیان ادامه داد: اکیپی از ماموران این پلیس با دریافت نیابت قضائی به سوپر مارکت مورد نظر اعزام و در تحقیقات میدانی و نامحسوس صورت گرفته محرز شد که گرداننده سوپر مارکت در حال تخلیه مغازه است و در چند روز اخیر قصد تحویل مغازه به صاحبش را دارد.

بلای هولناک بقال تهرانی سر مشتری هایش

وی اضافه کرد: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه متصدی سوپر مارکت را دستگیر و از داخل مغازه ۲ دستگاه پوز، یک دستگاه لپ تاپ، یک گوشی هوشمند و تعدادی کارت خام بانکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز یادآور شد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا ابتدا منکر جرم خود شد اما در ادامه اعتراف کرد که به علت مشکلات شدید مالی به دنبال راه‌های پر درآمد بوده که در ادامه با اجاره سوپر مارکت و نصب اسکیمر بر روی دستگاه پوز اقدام به کپی کارت مشتریان و برداشت از حساب آن ها به صورت غیر قانونی کرده است.

وی بیان کرد: در ادامه متهم اعتراف کرد که دستگاه اسکمیر را از یکی از فروشگاه‌های تجهیزات رایانه ای در یکی از شهرهای جنوبی ایران خریداری کرده و صاحبان این فروشگاه طرز استفاده از دستگاه و کپی کارت‌های بانکی را به وی آموزش داده اند که در ادامه با انجام تحقیقات گسترده پلیسی، مخفیگاه ۲ نفر از متهمان در شهر کرمان شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی کارشناسان پلیس فتا استان البرز به آن جا اعزام و با همکاری پلیس فتا استان کرمان متهمان را دستگیر و در بازرسی از آن جا تعداد زیادی دستگاه پوز، ریدر، اسکیمر، لپ تاپ، گوشی هوشمند و تعدادی زیادی ابزار و آلات الکترونیکی کشف کردند.

محمدیان افزود: متهمان در تحقیقات پلیسی به جرم خود مبنی بر آموزش نصب دستگاه اسکیمر و تبلیغ این دستگاه و بازاریابی در فضای مجازی و فروش هر دستگاه به مبلغ ۷۰ میلیون ریال اعتراف کردند که با بررسی اکانت‌های متهمان در فضای مجازی محرز شد که تعداد افراد زیادی اقدام به سفارش دستگاه اسکیمر کرده و منتظر تحویل گرفتن آن هستند.

وی تصریح کرد: در بررسی جرایم متهمان مشخص شد که نامبردگان قبل از ورود به حوزه اسکیمینگ، در شبکه‌های اجتماعی اقدام به فیشینگ اطلاعات کارت بانکی شهروندان به صورت گسترده در سطح کشور کرده و تا کنون اطلاعات بیش از ۵۰۰ کارت بانکی را فیشینگ نموده و تا کنون از ۷۰۰ نفر از شهروندان به این شیوه و شیوه اسکیمینگ به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری تعداد زیادی از مال باختگان شناسایی شده خبر داد و افزود: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 685414 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟