جزییات ربودن پسر بچه ایرانی و انتقالش به افغانستان ! / خواهر محمد نعیم چه دید؟ + فیلم صوت گفتگو
حجم ویدیو: 17.74M | مدت زمان ویدیو: 00:02:14

به گزارش اختصاصی رکنا ، خانواده محمد نعیم قرنجیک اهل روستای ترکمن صحرای بندر ترکمن 45 روز در بی خبری از او لحظه های سخت و پر از دلهره ای را سپری کردند.

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

درست از همان روی که یک ناشناس،محمدنعیم را درست مقابل در خانه شان،به زور و کتک سوار خودرو کرد و او را مقابل چشم خواهرانش ربود؛آسایش از خانواده اش گرفته شده بود.

تا اینکه روز گذشته بالاخره خبر پیدا شدن محمدنعیم بعد از پیگیری های پلیسی به خانواده اش داده شد.

ماجرای گم شدن محمدنعیم چه بود؟

پدر محمدنعیم قرنجیک در اولین گفتگو با رکنا ماجرای ربوده شدن پسرش را اینطور تعریف می کند:«شب حادثه قرار بود برای من مهمان بیاید اما محمدنعیم مهمان من را نمی شناخت.نزدیک رسیدن مهمان،از او خواستم برای خرید به مغازه برود و خواهرانش هم همراه او رفتند.چند دقیقه که گذشت صدای جیغ و فریاد فرزندانم را شنیدم.از حالت صدایشان کاملا مشخص بود که وحشت کرده اند و اتفاق خیلی بدی افتاده است.وقتی خودم را به مقابل خانه مان رساندم فهمیدم که محمدنعیم را دزدیده اند.»

خواهران کوچکتر محمدنعیم که شاهد ماجرا بودند به پدرشان گفته بودند که از چند دقیقه قبل یک خودروپژو آنها تعقیب می کرده است.پدر محمدنعیم قرنجیک در ادامه به رکنا گفت:«بچه هایم می گویند که از چند دقیقه قبل یک خودروی پژو آنها را تعقیب می کرده است.محمدنعیم فکر کرده بوده راننده آن خودرو مهمان ماست و برای همین با او هم مسیر شده است.او مهمان من را نمی شناخت و برای همین آن ناشناس را با مهمان اشتباه گرفته بود.جلوی در خانه وقتی راننده از ماشین پیاده شده بود،پسرم با تصور اینکه او مهمان خانه ماست جلوی او می رود تا او را به خانه دعوت کند اما همان موقع راننده او را کتک زده بود و روی زمین کشانده بود و به زور سوار ماشینش کرده بود.بعد هم به سرعت از محل دور شده بود.»

محمدنعیم فرزند دوم خانواده است و هفت خواهر و برادر دارد.او روز حادثه در اولین روز مدرسه سر کلاس پنجم نشست.اما جای او از روز دوم در کلاس درسش خالی بود.

محمد نعیم پیدا شد

پدر محمدنعیم در آخرین گفتگوی خود با رکنا گفته بود:«ماموران پلیس پیگیر یافتن ردی از پسرمان هستند.یک ناشناس با ما تماس گرفته و گفته است که پسرمان را بعد از ربودن به افغانستان منتقل کرده است.اما نگفت چه چیزی از ما می خواهد.»

کودگ ربایی گمیشان

پدر این نوجوان 12 ساله بعد از آن تماس،توضیح دیگری در مورد روند پرونده نداد.اما روز گذشته خبر پیدا شدن محمد نعیم در رسانه های محلی منتشر شد.

رئیس دادگستری گمیشان گفت: با تلاش‌های قضایی و انتظامی و اطلاعاتی، کودک ربایی با دستگیری متهمان پایان یافت.

به گزارش رکنا ، محمد تازیکی رئیس دادگستری گمیشان گفت: با تلاش‌های قضایی و انتظامی و اطلاعاتی، کودک ربایی با دستگیری متهمان پایان یافت.

وی افزود: مدتی پیش گزارشی مبنی بر ربودن پسربچه ۱۱ ساله در دادسرای گمیشان ثبت شد. به علت اهمیت موضوع، تیم مشترکی از دستگاه قضایی، انتظامی سربازان گمنام امام زمان عج در شهرستان تشکیل و تلاش‌ها برای شناسایی کودک ربایان و یافتن مخفیگاهشان آغاز شد.

پایان 50 روز کودک ربایی در گمیشان / کودک به سلامت به آغوش خانواده بازگردانده شد

تازیکی ادامه داد: پس از ۵۰ روز خوشبختانه تلاش‌ها نتیجه داد و محل اختفای آدم ربایان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در یکی از استان‌های شرقی کشور شناسایی و پس از دستگیری متهمان، کودک به آغوش خانواده بازگردانده شد.

رئیس دادگستری گمیشان ادامه داد: کودک سلامت است و ۷ آدم ربا هم پس از دستگیری در حال انتقال به استان برای رسیدگی به اتهاماتشان در دادگاه هستند.

وی با اشاره به این که اختلافات مالی علت این کودک ربایی عنوان شده است افزود: تحقیقات بر روی این پرونده در دادسرای گمیشان در حال انجام است.

تازیکی تاکید کرد: آدم ربایی از جرایم خشن و غیرقابل گذشت است و نگاه قانونگذار به مرتکبان این جرم، سخت گیرانه است.

 

 

کدخبر: 619968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
فاطمه شیخ علیزاده
آیا این خبر مفید بود؟