آزار شیطانی پسر 17 ساله در باغ پسر شیطان صفت / جلوی دوربین چه گذشت

به گزارش گروه حوادث رکنا، آرش 17 سال بیشتر نداشت و رفاقت با پسرهای بزرگتر از خودش را نشانه بزرگی و مرد شدن می دانست .اصلا برای همین چیزها بود که به باشگاه رفت و وقتی وحید به او پیشنهاد دوستی داد انگار دنیا را به او داده بودند. گشتن با پسرهای بزرگسال و شاهد سیگار کشیدن آنها بود، مشاهده انجام کارهایی که او شهامت انجامش را نداشت و دلش می خواست با رفاقت و ارتباط با بچه های باشگاه جراتش را پیدا کند.

پدر و مادر هم دلشان خوش بود که پسر نوجوانشان را برای ورزش به باشگاه فرستاده اند و به اصطلاح توی خانه و خیابان بی کار نمی چرخد .

آزار و اذیت پسر نوجوان

همه چیز عالی بود تا اینکه یک روز عصر وحید با خودرواش به در خانه آرش آمد و از او دعوت کرد همراه او و دوستانش به باغ بروند.

آرش هم از خدا خواسته با آنها راهی شد. طبق معمول بساط مشروب و مواد مخدر هم به همراه داشتند.

در میانه راه وحید دوستانش را پیاده کرد و یکی از دوستانش هم پشت فرمان نشست و وحید در حالی که چاقویی در دست داشت به صندلی عقب آمد و چاقو را روی گلوی آرش گذاشت و به دوستش گفت به باغ برود.

آرش مات و مبهوت در حالی که سردی چاقو را روی گلویش حس می کرد به آنها نگاه می کرد و جرات انجام کاری را نداشت.

به باغ که رسیدند دوست وحید از آنها دور شد و وحید با تهدید چاقو موبایل آرش را از او گرفت و وقتی آرش سعی کرد فرار کند با چاقو خطی رو دست او کشید و سوزش همان زخم کافی بود که آرش توان فرار را از دست بدهد.

وحید با تهدید آرش را مورد آزار قرار داد و بعد از تهیه فیلم از او گفت: اگر به کسی در مورد این اتفاق چیزی بگویی این فیلم را در فضای مجازی پخش می کنم.

آرش زخمی و آزار دیده خود را به خانه رساند و در مورد اتفاقی که برایش رخ داده بود با والدینش حرف زد و بلافاصله پدر و مادر آرش از وحید شکایت کردند و کارآگاهان اداره 16 با انجام یک رشته اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه وحید شدند و او و همدستش را دستگیر کردند .

شکی نیست که وحید محاکمه شده و به مجازات جرمی که مرتکب شده است خواهد رسید.

اما آیا مجازات او چیزی از بار اندوه و صدمات روحی که متوجه آرش شده خواهد کاست؟

نظریه کارشناس

حتما همه این جمله را که پیشگیری بهتر از درمان است شنیده اید. در مورد وقوع جرم نیز به همین منوال می باشد و هزینه ای که فرد در جامعه بابت پیشگیری از بزه دیدگی پرداخت می کند بسیار کمتر از هزینه های سنگین مادی و معنوی بزه دیدگی است .

اگر خانواده آموزش های لازم را در خصوص خودداری از رفاقت با پسران بزرگسال به آرش می داد هرگز یک نوجوان 17 ساله در دام افراد سوءاستفاده گر گرفتار نمی شد .

همیشه به حسن نیت افراد بزرگسالی که اصرار در وقت گذراندن و رفاقت با نوجوان شما دارند با شک و تردید نگاه کنید و قبل از آنکه دیر بشود از فرزند خود محافظت کنید .

با نوجوان خود دوست باشید و در شرایطی که برای تفریح و ورود به اجتماع به شما نیاز دارد او را تنها نگذارید تا بزرگسالان غریبه را جایگزین شما نکند .

سروان سمانه مهربانی – روانشناس و کارشناس آموزش همگانی پلیس آگاهی پایتختبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟