هشدار دادستان رباط کریم به رودخواران/ بستر‌رودخانه‌ها توسط افراد خاص تصرف شده است

به گزارش رکنا، رحیم علیش‌پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم اظهار کرد: گزارشات نشان‌می‌دهد بستر برخی رودخانه‌های رباط‌کریم توسط افراد خاص به طور غیرمجاز تصرف شده است.

وی گفت: بر اساس آیه قرآن خداوند انفال را مخصوص خدا و پیامبر می‌داند و مطابق ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و تبصره‌های ذیل آن اراضی بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها، انهار طبیعی و کانال‌های عمومی و بستر مرداب‌ها و برکه‌های طبیعی جزء انفال است که در اختیار حکومت اسلامی می‌باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم تشریح کرد: مسئولیت تعیین حدود بستر و حریم این مجاری و حفاظت از آنها به وزارت نیرو به‌عنوان نماینده حکومت واگذار شده است.

علیش‌پور اظهار داشت: در همین راستا به شرکت آب منطقه‌ای تهران و به تبع آن امور منابع آب رباط‌کریم و بهارستان دستور قضایی دادیم تا در راستای وظایف حاکمیتی خود و به منظور حفاظت و نگهداری و جلوگیری از دخل و تصرف غیرمجاز بستر رودخانه‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: از همین طریق به متصرفین رودخانه‌های واقع در شهرستان رباط‌کریم شامل رودخانه‌های سیاه آب محدوده کاظم آباد- نصیر‌آباد، دره چای، سیاه آب بازارک رباط‌کریم و رودخانه شور اخطار داده می‌شود که نسبت به آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها اقدام کنند در غیر این‌صورت جهت رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه اقدام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم در پایان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون در شهرستان رباط‌کریم نسبت به آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها به میزان 11920 متر مربع اقدام شده و در آخرین مورد آن در منطقه پارک عطر یاس رباط‌کریم بستر و حریم رودخانه دره چای رفع تصرف شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611810 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟