دادگاه حکم آزادی جوان تهرانی که برادرش را کشته بود صادر کرد +عکس

به گزارش رکنا،حدود ۲ سال قبل مأموران پلیس در منطقه تورقوزآباد - جنوب تهران- در جریان مرگ مرد جوانی قرار گرفتند. در نخستین مرحله از تحقیقات پدر و مادر و برادر این مرد مدعی شدند وی معتاد بوده و بعد از درگیری با خانواده‌اش خودکشی کرده است. در حالی که بررسی‌ها در این باره ادامه داشت مدتی بعد نتایج پزشکی قانونی مشخص کرد مرد جوان به قتل رسیده است با این حال پدر و مادرش همچنان سعی در مخفی کردن این راز داشتند تا اینکه سرانجام برادر مقتول به قتل وی اعتراف کرد و بازداشت شد.
بدین‌ترتیب پس از ۲ سال متهم صبح دیروز در شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

ابتدا کیفرخواست علیه متهم خوانده شد. این در حالی بود که براساس کیفرخواست صادره علاوه‌ بر سروش که متهم به قتل است پدرش نیز به اتهام مشارکت در نزاع و مادرش به اتهام اخفای ادله جرم محاکمه شدند.

برادرم اتفاقی کشته شد

در ابتدای جلسه متهم گفت: من قصد کشتن برادرم را نداشتم. سینا برادرم سال‌ها به مواد مخدر اعتیاد داشت و به همین خاطر همسرش او را ترک کرده بود و بچه‌اش را هم ما نگهداری می‌کردیم و من خرج او را می‌دادم. برادرم هر وقت که پولش تمام می‌شد به سراغ ما می‌آمد تا از من یا پدرم پول بگیرد. من و پدرم کارگر روز مزد بودیم. من صبح‌ها روزنامه می‌فروختم و بعد از ظهرها هم در یک رستوران کارگری می‌کردم. خودم تازه ازدواج کرده بودم و در یکی از اتاق‌های خانه پدرم زندگی می‌کردیم. روز حادثه همسرم که باردار هم بود وحشت زده با من تماس گرفت و گفت سینا به خانه آمده و می‌خواهد پدرت را بکشد. محل کارم شورآباد بود با عجله خودم را به خانه رساندم و در آنجا فهمیدم سینا به خاطر پول با پدرم درگیر شده و برای اینکه او را وادار به پرداخت پول کند همسر مرا که باردار هم بود گروگان گرفته اما پدرم با سینا درگیر شده و همسر مرا نجات داده است.

با دیدن این صحنه و چاقویی که در دست برادرم بود از او خواستم چاقو را زمین بگذارد اما او همچنان پدرم را می‌زد و پول می‌خواست به ناچار من هم چاقویی برداشتم و گلاویز شدیم مادر و خاله‌ام دخالت کردند و سعی کردند ما را از هم جدا کنند. در این کشمکش من و برادرم روی زمین افتادیم که چاقو بر بدنش فرو رفت من اصلاً قصدم این نبود که برادرم را بکشم.

بعد از قتل همسر قاتل نوزاد او را رها کرد و رفت

وقتی متوجه شدیم برادرم فوت کرده است خیلی ترسیدیم .مادر و پدرم گفتند اگر پلیس بفهمد تو را بازداشت می‌کند و ما بدبخت می‌شویم به همین خاطر تصمیم گرفتیم به پلیس دروغ بگوییم که او خودکشی کرده است آنها به قصد کمک کردن به من دروغ گفتند.در ادامه مادر متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: سروش کمک خرج ما و نان‌آور خانواده بود او حتی خرجی بچه برادرش را هم می‌داد اما از وقتی به زندان افتاده است ما بدبخت شدیم. عروسم که به محض به دنیا آمدن فرزندش او را رها کرد و رفت. من و دخترم از نوه‌ام مراقبت می‌کنیم این بچه که نزدیک دو سال دارد نه پدر دارد و نه مادر ما هم از پس مخارجش برنمی‌آییم. حداقل پسرم را آزاد کنید تا بالای سر بچه‌اش باشد.

سپس نوبت به پدر متهم رسید او نیز اتهام مشارکت در نزاع را رد کرد و گفت: سینا به من حمله کرد من سعی می‌کردم عروسم را که باردار بود از دست او نجات دهم. من آن روز پولی نداشتم که به سینا بدهم وگرنه می‌دادم تا دست از سرمان بردارد اما حالا هم پسرم کشته شد هم پسر دیگرم در زندان است و خودمان هم گرفتار شده‌ایم.

قاتل: بچه‌ام تنها مانده، آرزو دارم یک بار بچه‌ام را بغل کنم

بعد از پایان گفته‌های متهمان، سروش یکبار دیگر برای بیان آخرین دفاع در جایگاه قرار گرفت. او گفت: من اشتباه کردم ولی اتفاق بود به عمد برادرم را نزدم. من در زندان کار می‌کنم و با پول اندکی که از کار در زندان به‌دست می‌آورم به خانواده‌ام کمک می‌کنم تا بتوانند از بچه‌ام نگهداری کنند. بچه‌ام تنها مانده، آرزو دارم یک بار بچه‌ام را بغل کنم. لطفاً من را آزاد کنید تا بتوانم کار کنم و خرجی خانواده‌ام را بدهم.

با پایان جلسه دادگاه، با توجه به اینکه پدر و مادر مقتول از قصاص و مجازات پسرشان گذشت کردند قضات شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و متهم را به میزان ایام بازداشت به حبس محکوم کردند و وی بزودی آزاد خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 593004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟