آزادی زن و شوهر تبریزی که در هند بازداشت شده بودند / آنها در ایران هم زندانی بودند + عکس ها

به گزارش رکنا، روزنامه‌نگار تبریزی و سردبیر پایگاه خبری ترجمان صبح از صدور حکم آزادی خانواده گلبوستانی، هنرمندان زندانی در هند خبر داد.

مهرداد خوشکار مقدم اعلام کرد: دادگاه شعبه بین‌الملل ایران، خانواده هنرمند تبریزی را آزاد کرد.

وی اظهار داشت: حکم آزادی مشروط وحید گل‌بوستانی و عرفانه صدیق‌پور دو زوج هنرمند تبریزی به همراه فرزند خردسال خود از طرف دادگاه شعبه بین‌الملل ایران، به خاطر تحمل یک سوم از دوران محکومیت خود در هند و نیز موضوع تشدید بیماری ام‌اس هردوی آنان، صادر شد.

خوشکار مقدم یادآور شد: پس از ۱۷ ماه پیگیری و تلاش افراد حقیقی و حقوقی، این زوج هنرمند تبریزی گرفتار در زندان‌های هند با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری، آذرماه جاری به ایران منتقل شدند.

این روزنامه‌نگار تبریزی اذعان داشت: دادگاه شعبه فرودگاه امام خمینی تهران، تا مشخص شدن وضعیت این دو زندانی منتقل شده از هند، عرفانه و فرزندش را با قرار وثیقه آزاد و وحید را تا تشکیل دادگاه و صدور حکم نهایی، به طور موقت روانه زندان فشافویه کرده بود.

حال، با صدور حکم نهایی دادگاه، این زوج هنرمند به آغوش خانواده خود بازمی‌گردند.

وی خاطرنشان کرد: برای انتقال این خانواده از زندان بنگلور هند به ایران، تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و رایزنی‌های گسترده‌ای انجام شد که از جمله عزیزانی چون زهرا ساعی، نماینده تبریز در مجلس، صادق جابری انصاری، مسئول امور ایرانیان وزارت خارجه، سفارت ایران در هند، مسئولان وزارت دادگستری، امید گلزاری از مجمع تشخیص مصلحت نظام، خانواده دکتر مارال یازارلو، از ایرانیان مقیم هند، جمعی از همکاران روزنامه نگار ساکن تهران و تمام هنرمندان و دوستانی که با شرکت در کمپین #free_vahid_erfaneh، صدای خانواده گل بوستانی و صدیق پور را به گوش مسئولان رساندند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟