به گزارش رکنا، اوایل دی سال 95 ماموران کلانتری 174 پاکدشت با خبر شدند که مرد جوانی که با همسرش اختلاف داشته برای انتقام گیری به جلوی در خانه پدرزنش رفته و با در دست داشتن تفنگ اقدام به تهدید کردن خانواده همسرش کرده است.

بدین ترتیب ؛ تیمی از ماموران به محل اعزام شدند و مشاهده کردند مرد 39 ساله با در دست داشته 2 تفنگ در حال تهدید کردن است که مرد مسلح به محض دیدن ماموران سوار بر خودروی پژو 405 پا به فرار گذاشت.

همین کافی بود تا تعقیب و گریز پلیسی کلید زده شود و مرد مسلح به سمت تهران حرکت کرد و زمانیکه به بزرگراه امام رضا «ع» و نزدیکی بازار گل رسید با ترافیک سنگین خودروها روبرو شد سعی داشت از مسیر خاکی کنار جاده فرار کند.

در این صحنه یکی از ماموران با توجه به ترافیک سنگین بزرگراه از خودرو پیاده شد و به سمت مرد مسلح رفت که در نهایت با شلیک 2 گلوله مانع فرار مرد جوان شد و مرد مسلح در این صحنه با شلیک مامور پلیس به کام مرگ فرو رفت.

در گام بعدی با توجه به تیراندازی مرگبار در بزرگراه امام رضا «ع» تیمی از ماموران کلانتری 157 افسریه به دستور بازپرس ویژه قتل برای تحقیقات بیشتر وارد صحنه تیراندازی شدند و مشخص شد که مرد مسلح از ناحیه پهلو هدف گلوله مرگ قرار گرفته است و در بررسی داخل خودرو نیز یک کلت کمری و تفنگ شکاری همراه با 20 فشنگ ساچمه‌ای کشف شد.

مامور جوان در صحنه تیراندازی گفت: در جریان تعقیب و گریز وقتی به ترافیک برخوردیم از ماشین پیاده شدم و به سمت خودروی متهم رفتم. از سمت شاگرد رفتم تا دستگیرش کنم اما او ناگهان گلوله‌ای به سمتم شلیک کرد که تیر از کنار من رد شد. پس از آن من 2 تیر شلیک کردم که به پهلوی او برخورد کرد.

در ادامه مأموران با انجام بررسی‌ها اثر گلوله‌ای در کنار پنجره شاگرد را دیدند که نشان می‌داد متهم به سمت مأمور پلیس شلیک کرده بود. با این حال قاضی جنایی دستور تحقیقات در این خصوص را صادر کرد تا کارشناسان اسلحه بررسی کنند که این گلوله از داخل خودرو شلیک شده یا بیرون. از سوی دیگر جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

قتل شبه عمد

پس از تحقیقات تکمیلی بازپرس پرونده با صدور کیفر خواست واتهام قتل شبه عمد برای مامور پلیس پرونده را برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع داد.

با گذشت 3 سال از این پرونده پدر و مادر مرد مسلح که قیم 3 دختر پسرشان نیز هستند برای مامورپلیس درخواست قصاص کردند و این در حالی بود که قضات دادگاه با توجه به اینکه تیراندازی از بیرون به داخل خودرو صورت گرفته است اتهام قتل شبه عمد را رد و اتهام قتل عمد برای مامور پلیس صادر کردند که پرونده برای بررسی های بیشتر به شعبه 6 دادسرای امور جنایی تهران بازگردانده شد.

بنا به این گزارش، بازپرس شعبه 6 دادسرای امور جنایی تهران پس تحقیقات تکمیلی و با توجه به اینکه گلوله از بیرون به داخل خودرو شلیک شده است برای مامور پلیس اتهام قتل عمد صادر کردند و پرونده پس از صدور کیفرخواست برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 519652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟