سرنوشت محمد سجاد 12 ساله که با لگد معلم گیلانی تباه شد + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 57.43M | مدت زمان ویدیو: 00:07:30

به گزارش رکنا، کمتر از دو هفته دیگر سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود و حدود ۱۴میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور راهی مدارس می‌شوند اما "محمدسجاد" دانش‌آموز ۱۲ساله‌ای که بر اثر لگد معلم دچار آسیب شد هنوز درگیر درمان است و بدون عصا قادر به راه‌رفتن نیست.

در آستانه بازگشایی مدارس، پدر "محمدسجاد رستمی" دانش‌آموز 12ساله رودباری از شرایط فرزندش برایمان می‌گوید از اینکه بر اثر تنبیه‌بدنی معلم، مهر امسال پسرش توانایی گام برداشتن برای طی مسیر مدرسه را ندارد.

محمد‌سجاد 12ساله کمتر از دو هفته دیگر باید همانند سایر دانش‌آموزان این سرزمین راهی مدرسه‌ شود همان‌جایی که قرار است او را برای موفقیت و رسیدن به فردایی بهتر آماده کند اما حالا نه‌تنها تمایلی به درس و مدرسه ندارد بلکه دیگر توانایی گام برداشتن در مسیر مدرسه را هم ندارد.

محمدسجاد رستمی همان دانش‌آموز رودباری است که سال تحصیلی گذشته با لگد یکی از معلمان مدرسه، عضلات پاهایش آسیب دیده است و حالا بدون عصا نمی‌تواند حرکت کند.

او در روایت روز حادثه می‌گوید: "زنگ تفریح بود و بچه‌های کلاس سوم فوتبال بازی می‌کردند و من هم با دوستانم در حال سنگ‌بازی بودم که ناگهان سنگ به‌سمت دروازه دانش‌آموزان کلاس سومی پرتاب و سر همین موضوع با یکی از بچه‌ها دعوایم شد که معلم آنها به‌ سمتم آمد و با لگد چند ضربه به من زد همین باعث شد که لنگ‌لنگان قدم بردارم و بعد از آن هم پاهایم قفل شد".

از روز حادثه تا همین روز گذشته که با پدر محمدسجاد صحبت کردم،‌ این خانواده درگیر درمان فرزند خود هستند، از گرفتن نوار عضله تا عکس و مراجعه به پزشکی قانونی... و محمدسجاد هنوز هم بدون عصا نمی‌تواند راه برود.

پدر این دانش‌‌آموز به تسنیم می‌گوید:‌ "حدود 6 ماه است که پسرم از راه رفتن محروم است نه پول دارم نه حامی سیاسی دارم که بتوانم حق او را بگیرم؛ محمد سجاد دانش‌آموز کلاس ششم ابتدایی است که در تاریخ 25 اسفند 97 با لگد معلم مفاصل پای راستش شکست و فیلم دوربین مدار‌بسته مدرسه نیز ضرب‌وشتم را نشان می‌دهد.

6 ماه است که پای پسرم قفل کرده و خیلی از وسایل زندگی‌ام را فروخته‌ام تا بتوانم هزینه‌های درمانش را تأمین کنم؛ متأسفانه آموزش‌ و پرورش به‌ جای بیان حق و حمایت از پسرم، مسائل را منکر می‌شود و تا الآن هیچ حمایتی نکرده‌اند بنابراین به‌ ناچار دو ماه است که برای احقاق حق پسرم به تهران می‌آیم و از پزشکی قانونی تهران پیگیری می‌کنم.

به‌ دنبال شکایتی که داشتم، پزشکی قانونی تهران، نامه‌ای به من داده و در آنجا نوشته است "اعلام نظر نیاز به بررسی بیشتر و تشکیل کمیسیون پزشکی دیگری با حضور دانش‌آموز دارد".

پدر این دانش‌ آموز تأکید می‌کند: آموزش‌ و پرورش حتی یک ریال برای تأمین هزینه‌های درمان به ما کمک نکرده است؛ از شما می‌خواهم یک نماینده بفرستید تا ببینند تمام زندگی‌ام را فروخته‌ام حتی زمین کشاورزی‌ام را! شغلم مسافرکشی بود و در این مدت به‌ دلیل پیگیری کار پسرم حتی مسافرکشی هم نمی‌توانم انجام بدهم و در این مدت آموزش‌ و پرورش فقط به‌ مدت 8 جلسه دو معلم به خانه فرستادند امتحان دانش‌آموز را بگیرند".

تصویر نظر پزشکی قانونی تهران درباره وضعیت این دانش‌آموز

صحبت‌های پدر این دانش‌آموز در حالی است که نادر جهان‌آرای؛ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان می‌گوید: "دانش‌آموز رودباری که از معلم کتک خورده بود فلج نشده است. برای کامل شدن تحقیقات، پزشکی قانونی و پزشک متخصص این دانش‌ آموز را دوباره معاینه خواهند کرد؛ 25 اسفند ماه پارسال در یکی از مدارس ابتدایی شهر رستم‌ آباد رودبار معلمی در ساعت زنگ ورزش یکی از دانش‌آموزان پسر پایه ششم را با لگد زد که این کار باعث شکستگی خفیف در ناحیه پای او شد و پزشکی قانونی به وی 2 ماه طول درمان داد".

وی درباره پرداخت هزینه‌‌های این دانش‌آموز مدعی شده: آموزش و پرورش گیلان تا سلامتی کامل این دانش‌آموز تمام هزینه‌ های پزشکی وی را پرداخت می‌کند و در این راه مضایقه نمی‌کند! اداره کل آموزش و پرورش گیلان تاکنون نیز بخشی از هزینه‌ های پزشکی را به خانواده دانش‌ آموز رودباری پرداخت کرده است با توجه به اینکه این حادثه در روزهای پایانی سال گذشته اتفاق افتاده بود آموزش و پرورش برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌ آموز 12 جلسه معلم خصوصی به منزل وی فرستاد تا عقب‌ماندگی‌های تحصیلی جبران شود که همین امر باعث شد تا دانش‌آموز در امتحانات نهایی قبول شود".

 آنچه در پرونده این دانش‌آموز یک بار دیگر سر باز کرد، زخم کهنه تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان است که تا به امروز بخشنامه‌های مختلف آموزش‌وپرورش مبنی بر ممنوعیت آن کارساز نبوده است.

در ماجرای تبیه‌ بدنی "محمدسجاد" آنچه بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد و باید از سوی آموزش‌ و پرورش به‌جدّ مورد توجه باشد، حفظ حقوق دانش‌آموز و به دست آوردن مجدد سلامتی اوست که این امر مستلزم اعمال حمایت‌های لازم از این دانش‌آموز تا به دست آوردن سلامتی کامل از سوی اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟