سرهنگ" حسین دهقانپور" در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری 280 میلیون ریالی از کارت بانکی وی، پی گیری موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان نیشابور قرار گرفت .
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا در تحقیقات فنی و سایبری خود متوجه شدند فرد یا افرادی با اطلاع از رمز دوم عابر بانک شاکی اطلاعات کارت بانکی وی را کپی و سپس مبلغ 280 میلیون ریال را از حسابش به صورت غیرمجاز برداشت کرده اند .
این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان پلیس فتا شهرستان حین رسیدگی به پرونده متوجه شکایت 3 نفر دیگر از شهروندان و کلاهبرداری با استفاده از این شگرد جمعا به مبلغ 720 میلیون ریال دیگر ظرف 24 ساعت گذشته شدند که همین موضوع باعث شد رسیدگی به صورت جدی و فوری در دستور کار پلیس فتا قرار گیرد .
سرهنگ دهقانپور در ادامه بیان داشت: ماموران در ادامه تحقیقات دریافتند که سارق یا سارقان احتمالا فروشنده می باشند و با استفاده از یک دستگاه کارتخوان و اطلاع کافی از رمز دوم عابر بانک مالباختگان، کارت بانکی آنها را در زمان خرید دریافت، و در یک لحظه کارت را بر روی اسکیمر کشیده و اطلاعات مشتریان را کپی می کنند.
وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا در ادامه ردرنی های اطلاعاتی یکی از اعضای این باند را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی وی در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند.
دهقانپور اظهار داشت: با دستگیری یک متهم که مالک یک مغازه بود مشخص شد 2 نفر دیگر که آشنا به سیستم کامپیوتر بودند مغازه ای را به مدت یک ماه اجاره می کنند و در زمان مراجعه خریداران کارت بانکی مشتریان و رمز دوم کارت را اخذ و در یک لحظه به دور از دید مشتریان کارت را بر روی اسکیمر کشیده و اطلاعات مشتریان را کپی می کنند 
سرهنگ دهقانپور با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری 2 متهم دیگر این پرونده، خطاب به شهروندان توصیه کرد؛ دقت و هوشیاری مهم‌ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبرداری است، و از کاربران انتظار داریم در هنگام پرداخت بهای خرید، شخصاً عملیات بانکی را انجام دهند و رمز کارت بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟