به گزارش رکنا ، سرهنگ جعفر کردلو جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت : در پی وصول چند فقره شکایت مشابه به پلیس فتا زنجان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب افراد ، پرونده ای در این خصوص تشکیل و اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی در ادامه بیان داشت : در بررسی شکایات و اظهارات شکات مشخص شد افرادی تحت پوشش میوه فروش و دوره گردی (با استفاده از یک دستگاه وانت پیکان)، از کارت‌های بانکی شهروندان در یک فرصت مناسب کپی و نهایتا برداشت غیرمجاز از حساب آنان کرده اند.
سرهنگ کردلو افزود:کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی دو متهم شده و یکی از متهمان را با هماهنگی مقام قضائی در یکی از استان های شمالی کشور دستگیر کردند .
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه پس از دستگیری در بازرسی از مخفیگاه متهم ماموران موفق به کشف ادوات مجرمانه اعم از دستگاه کپی رایت (اسکیمر)، کارت‌های کپی شده شکات و مالباختگان، سیستم رایانه،دستگاه‌های متعدد کارت خوان سیار (PoZZ) و ده‌ها کارت خام شدند، افزود: پس از دستگیری متهم همدست وی نیز شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ کردلو تصریح کرد: تاکنون بیش از 70 مالباخته و شاکی در این زمینه شناسایی و در بررسی تراکنش‌های مالی متهمان مشخص شد بیش از یک میلیارد ریال برداشت غیر مجاز صورت گرفته و تعداد از شکات و ارزش مالی پرونده کماکان در حال افزایش است.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان به شهروندان هشدار داد: حتماً در هنگام خرید و پرداخت وجه از طریق دستگاه‌های خودپرداز مراقب باشند که روی دستگاه، قطعه اضافی یا چسب خوردگی وجود نداشته باشد و حتماً خودشان کارت کشید ه و رمز کارت خود را شخصا وارد کنند.
سرهنگ کردلو گفت: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق فوریت های پلیسی 110 و نشانی www.cyberpolice.ir به پلیس فتا اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟