علی هاشمی  با بیان اینکه 93 درصد زندانیان استان را مردان و هفت درصد را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: 74درصد زندانیان به علت موادمخدر، 11 درصد به علت سرقت و شش درصد به علت جرائم غیرعمد در زندان هستند.

وی از آزادی 13 زندانی جرائم غیرعمد مالی با گذشت شاکیان و حمایت خیران از زندان‌های استان خبر داد و بیان داشت: مقدار بدهی این زندانیان یک میلیارد و 100 میلیون تومان بوده که از این مبلغ 420 میلیون تومان توسط کمک‌های مردمی، ستاد دیه و تسهیلات بانکی و680 میلیون تومان را شاکیان از حق خود گذشتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی از اشتغال 37 زندانی آزاده شده با وام خوداشتغالی خبر داد و بیان داشت: ۶۴ زندانی پس از آزادی از زندان برای دریافت وام خود اشتغالی به بانک‌های عامل معرفی که از این تعداد ۳۷ نفر موفق به اخذ تسهیلات شدند.

هاشمی اضافه کرد: تسهیلات اخذ شده ۶۵۰ میلیون تومان بوده که مشاغلی مثل دامداری، آرایشگری، تعمیرگاه خودرو، تعویض روغن، خشکبار فروشی، کابینت‌سازی، قالی‌بافی، بستنی‌فروشی و عطاری توسط این افراد ایجاد شد.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش هدفمند جمعیت کیفری را از برنامه‌های سازمان زندان‌ها ذکر و تبیین کرد: در شورای طبقه‌بندی زندانیان، زندانیانی که شرایط لازم و کافی برای استفاده از ظرفیت‌هایی از جمله عفو مشروط، عفو موردی، تعلیق مجازات، مرخصی و زندانه باز را دارند بررسی می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: هم‌اکنون 163 زندانی جرائم غیرعمد استان چشم انتظار کمک‌های مردمی برای آزادی از زندان هستند که عمده این زندانیان جرائم بدهکار مالی غیرکلاهبرداری هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟