127 زندانی جرائم مالی غیرعمد نیازمند کمک نیکوکاران

به گزارش رکنا ؛ سید قاسم طباطبایی در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد زندانی 84 نفر مربوط به جرائم مالی، 41 نفر مربوط به مهریه و نفقه و دو نفر مربوط به تصادف است که 124 نفر مرد و 3 نفر زن هستند.
وی مبلغ بدهی این افراد را 212میلیارد ریال عنوان کرد و از هم استانی‌های نیکوکار خواست مانند همیشه با شرکت در جشن‌های گلریزان که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، در آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد نقش‌آفرینی کنند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر با بیان اینکه اکنون در زندان های استان بوشهر دو هزار و 500 نفر زندانی هستند، بیان کرد: پارسال 118 نفر از زندانیان جرائم مالی غیر عمد با کمک مردم آزاد شدند و امسال هم پیش بینی می شود همه زندانی های جرائم غیرعمدآزاد شوند.
وی با اشاره به اینکه کمتر از یک درصد از زندانیان استان، زن هستند، گفت: پارسال به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران برخی از زندانیان مشمول عفو رهبر انقلاب شدند که حدود هزار و 200 نفر از این استان مورد عفو قرار گرفتند که 700 نفر آزاد و بقیه هم شامل تخفیف در مجازات شدند.
طباطبایی با بیان تلاش برای آماده کردن زندانیان برای بازگشت به جامعه گفت: در تلاشیم با آموختن یک فن و یا یک هنر کاربردی به زندانیان، آن ها را برای حضور در جامعه تربیت کنیم.
وی بیان کرد: اکنون 120 مددجوی زندانی حافظ قرآن هستند و در تلاشیم کلاس های تربیتی، مفاهیم و روخوانی قرآن، را در زندان‌ها افزایش دهیم.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر افزود: اکنون هزینه سرانه هر زندانی در روز 8 هزار تومان است که با توجه به شرایط فعلی برای تهیه غذا و دیگر موارد مشکلاتی داریم اما با همه کاستی ها در حال اداره زندان ها هستیم.
وی با اشاره به کمبود زندان در سراسر استان بوشهر گفت: این کمبود موجب شده چندین برابر حد مجاز زندانی در زندان های استان اسکان داده شوند که باعث شده از استانداردها بسیار فاصله داشته باشیم.
طباطبایی تصریح کرد: باید در شهرستان‌های جنوبی و شهرستان گناوه یک زندان ساخته شودکه برای ساخت آن اعتبارهای لازم اختصاص داده شده اما در حال رایزنی برای تهیه زمین هستیم و در این خصوص به همکاری دستگاه‌‎های مربوط نیاز داریم.
مدیر عامل ستاد دیه استان بوشهر نیز بیان کرد: در ماه مبارک رمضان 25 جشن گلریزان برای آزادی زندانی های جرائم مالی غیر عمد در استان برگزار خواهد شد.
سید اسماعیل موسوی حقیقی گفت: پارسال مردم در سراسر کشور 30 میلیارد تومان به ستاد دیه کمک کردند که هشت میلیارد ریال آن به زندانی های استان بوشهر اختصاص یافت.
وی افزود: امسال در تلاشیم کمک‌های خیران را به شکل غیر حضوری هم دریافت کنیم و بر این اساس مردم می‌توانند وجه اهدایی خود را به شماره حساب 420220216220 نزد بانک مسکن واریز کنند.
مدیر عامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: همچنین در حال راه‌اندازی یک برنامه برای گوشی تلفن همراه هستیم که مردم به راحتی با دیدن مشخصات زندانی و مبلغ بدهی و جرائمی که مرتکب شده از طریق پایانه‌های اینترنتی بانک‌ها به آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد کمک کنند..برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 474449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟