فرماندارشهرستان دیر گفت: امسال بیش از 60 میلیون تومان با کمک خیرین در جشن گلریزان جمع‌آوری شد که از این رهگذر زمینه آزادسازی دو نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان فراهم شده است.

کریم علی‌حسنی صبح امروز در جمع مسؤولین با بیان اینکه از محل سفر ریاست جمهوری 102 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان دیر اختصاص داده شده است، اظهار داشت: بخشی از این اعتبار امسال و مابقی نیز در سال آینده تخصیص داده می شود.

36 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به اینکه امسال اعتبارات تملک دارایی شهرستان دیر36 میلیارد تومان است، افزود: البته چهار میلیارد آن از اعتبارات تبصره 19 و مربوط به پروژه‌هایی است که باید مشارکت بخش خصوصی در آن لحاظ شود و در قالب تسهیلات اعتباری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال کاهش هزینه‌های اداری و تکمیل پروژه‌های ناقص و تأثیرگذار است، یادآور شد: مبلمان شهری در شهرستان دیر نسبت به دیگر جاها آن رشدی که انتظار می‌رود را نداشته است و نیاز است شهرداران و شوراها با استفاده از اعتبارات تملک دارایی و درآمدهای داخلی، تغییراتی در چهره شهرها ایجاد کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به مصوب شدن دهکده گردشگری دیر در سفر نوروزی استاندار به شهرستان یادآور شد: انتظار می‌رود از ناحیه استان در بحث کارهای زیرساختی این دهکده اعتبارات خوبی در نظر گرفته شود.

توجه به جزایر و مناطق گردشگری

علی‌حسنی گفت: به دلیل اهمیت جزایر و مناطق گردشگری شهرستان امسال با هماهنگی مدیرکل محیط زیست اعتبار خوبی به صورت ملی و شهرستانی در بحث حفظ و حراست از منطقه مند، جزیره نخیلو و کوه نمک جاشک در نظر گرفته شده است.

وی در رابطه با جاده ساحلی دیر - بردخون عنوان کرد: پنجاه کیلومتر از این مسیر باقی مانده و انتظار داریم معاون عمرانی استاندار در زمینه اجرایی شدن این محور که با جان مردم در ارتباط است نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

شوراها تبصره 3 را مصوب کنند

فرماندار شهرستان دیر مصوب شدن تبصره سه را کمک به خود مردم دانست و خاطرنشان کرد: انتظار داریم شوراها با مصوب کردن این مهم در امر نوسازی شبکه‌های فرسوده آب قدم بلندی بردارند؛ البته این تبصره در مورد کسانی که مصرف آب آنها از حد استاندارد بیشتر است به صورت پلکانی لحاظ شود.

60 کودک فاقد حامی

وی با بیان اینکه اکنون 60 کودک فاقد حامی در شهرستان دیر وجود دارد بیان داشت: کارمندان اداراتی که تمایل به حمایت از این کودکان دارند اقدام نمایند تا هیچ کودک بدون حامی در سطح شهرستان نداشته باشیم.

علی‌حسنی ابراز کرد: امسال بیش از 60 میلیون تومان با کمک خیرین در جشن گلریزان جمع‌آوری شد که از این رهگذر زمینه آزادسازی دو نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان فراهم شده است.

ادارات سیستم کاهنده مصرف آب نصب کنند

وی با اشاره به لزوم رعایت فرهنگ بهینه مصرف آب تأکید کرد: ادارات شهرستان نسبت به نصب دستگاه کاهنده مصرف آب اقدام نمایند تا دیگران از ما الگوبرداری کنند.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه مناقصه آب شیرین‌کن دیر در دستور کار قرار دارد ، افزود: انتظار داریم تکمیل مجتمع آب‌رسانی دمیگز و اجرای مخزن آب روستای شهنیا تسریع شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟