نقشه 3 آبادانی برای سرایدار مدرسه دخترانه بصره + عکس

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

به گزارش گروه حوادث رکنا، ساعت 13 ظهر جمعه 6 اردیبهشت ماه امسال اهالی منطقه امیرآباد آبادان در تماس با ماموران پلیس از صحنه یک آدم ربایی مسلحانه خبر دادند.

بدین ترتیب تیمی از ماموران کلانتری 11 ولیعصر در محل حاضر شده و در تحقیق از اهالی محل پی بردند که چند مرد مسلح با در دست داشتن کلت کمری 2 مرد را با زور و تهدید سوار بر خودروی پراید مشکی رنگ که پلاکش مخدوش شده بود، کرده و با سرعت پا فرار گذاشتند.

ماموران در این مرحله طرح مهار را در محدود آدم ربایی به اجرا در آوردند که خیلی زود خودروی آدم‌رباها شناسایی شد و دستور ایست برای مردان مسلح صادر شد.

آدم‌رباها با دیدن ماموران تصمیم به فرار گرفتند و در حالیکه راننده پراید با سرعت بالا و حرکات مارپیچ سعی بر فرار از سایه پلیس داشت 2 متهم دیگر شروع به تیراندازی به سمت خودروی ماموران کردند.

مردان مسلح از مسیر بیرون شهر به سمت ابوشانک تغییر مسیر دادند که ماموران در خواست نیروی کمکی کردند و در این صحنه تعقیب و گریز ماموران پاسگاه اقدام به بستن جاده ابوشانک کردند و تیم پلیسی که در تعقیب آدم‌رباها بودند اقدام به تیراندازی به لاستیک خودروی پراید کردند.

تعقیب و گریز پلیسی ادامه داشت تا اینکه لاستیک خودروی آدم رباها هدف گلوله پلیس قرار گرفت و که راننده پراید با توجه به اینکه لاستیک خودرویشان ترکیده بود و ماموران پاسگاه ابوشانک مسیر آنها را بسته بودند مسیرش را به جاده خاکی تغییر داد که ناگهان کنترل خودرو از دست راننده خارج و با یک تیربرق تصادف کرد.

متهمان که خود را در محاصره پلیس گرفتار دیده بودند به ناچار خود را تسلیم ماموران کردند.

آدم رباها در اعترافاتشان عنوان کردند که یکی از دوستانشان با خودروی پراید 2 مرد عراقی را به عنوان مسافر سوار بر خودرویش کرده و با توجه به اینکه از قبل با هم هماهنگ کرده بودیم 2 مرد عراقی را به منطقه امیرآباد آورد و ما آنها را با تهدید اسلحه سوار بر خودرویمان کردیم و قصد سرقت پول و گوشی موبایلش را داشتیم که دستگیر شدیم.

ماموران در ا دامه تحقیقات پی بردند که اعضای این باند چندی قبل نیز سرایدار یک مدرسه دخترانه در بصره عراق را که برای درمان همراه 2 تن از دوستانش به آبادان سفر کرده بودند در منطقه سده آبادان با تفنگ کلت کمری و کلاشینکف اقدام به ربودن مرد سرایدار از داخل خانه یکی از دوستانش کرده و پس از سرقت گوشی موبایل و پول هایش کردند.

مرد عراقی به خبرنگار رکنا گفت: بعد از اینکه وارد ایران شدم به پزشک متخصص در خیابان امیرکبیر رفتم و پس از معاینه پزشک همراه فرزند و دوستم به خانه فرزند یکی از دوستانم رفتم.

وی افزود: داخل خانه بودیم که ناگهان چند مرد مسلح و در حالیکه صورت هایشان را با پارچه بسته بودند وارد خانه شدند و در حالیکه مرا گروگان گرفته بودند اقدام به سرقت گوشی همراه و ضبط خودروی فرزندم دوستم کردند که در این صحنه صاحبخانه شروع به داد و فریاد کرد و از اهالی محل کمک خواست.

این مرد عراقی در ادامه به رکنا گفت: مردان مسلح مرا با تهدید سوار بر خودروی پژو 405 کرده و در حالیکه اهالی محل به سمت آنها سنگ‌پرانی می‌کردند اما مردان مسلح به سرعت از محل دور شدند و این در حالی بود که گروگانگیران چشمان مرا بسته بودند.

وی گفت: مردان مسلح مرا به یک محل نامعلوم بردند تا اینکه توانستم از پنجره کوچکی که داخل سرویس بهداشتی بود فرار کنم و با کمک یک راننده عبور به اداره پلیس رفتم.

مسافر عراقی ادامه داد: مردان مسلح به دنبال 2 دوست دیگر بودند که آنها در آن زمان داخل خانه نبودند.

ماموران در این مرحله با توجه به اعترافات متهمان احتمال می‌دهند یک باند بزرگ در مرز عراق سوژه‌هایشان را شناسایی و پس از مشخص شدن محل استراحت این مسافران در یک حمله مسلحانه اقدام به سرقت پول و گوشی‌های موبایل آنها می کنند.

بنا به این گزارش ،تحقیقات پلیسی به صورت از 3 متهم در آبادان ادامه دارد و تجسس‌های فنی برای شناسایی دیگر اعضای این باند مسلحانه در دستور کار ماموران پلیس آبادان قرار دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

علی رنجکش

کدخبر: 472630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟