سرهنگ کرم یوسفوند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر بیان داشت: مدتی پیش یکی از شرکت های معتبر ایرانی در زمینه تولید روغن موتور، با مراجعه به این پایگاه پرونده ای در زمینه جعل برند روغن موتورهای شرکت خودشان در بشکه های 20 لیتری و 220 لیتری شکایتی مطرح کردند.

در ادامه اقدامات ماموران این پایگاه برای شناسایی افراد جاعل به جریان افتاد و مشخص شد افرادی در پوشش یک شرکت اقدام به پخش روغن موتورهای نامرغوب در پوشش بشکه هایی که جعل شده برندهای معتبر موجود در بازار هستند، می کنند.

با توجه به سرنخ های اولیه به دست آمده از چند فروشگاه، بالاخره آدرسی مربوط به یک کارگاه در امین آباد تهران به دست آمد. با مراجعه کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارگاه مذکور، مشخص شد افرادی با بکارگیری پسران نوجوان از اتباع خارجی در این کارگاه مشغول به ریختن روغن موتورهای بی کیفیتی در بشکه های جعلی برندهای معتبر موجود در بازار هستند.

تحقیقات تکمیلی کارآگاهان در این کارگاه مشخص کرد فردی با همدستی دو نفر دیگر یک کارگاه تشکیل داده اند که در آنجا متهمان با پر کردن روغن موتورهای بی کیفیت در بشکه هایی جعلی و ساختگی به حجم 20 و 220 لیتری معتبر موجود در بازار، روغن موتورهای جعلی را به شکل برندهای معتبری درآورده بودند روانه بازار می کردند.

در این رابطه سه متهم بازداشت و همگی به پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند که با تشکیل پرونده ای در این زمینه در شعبه هفتم دادسرای شهرری بازجویی های اولیه از این افراد صورت گرفت.

یکی از متهمان اصلی این پرونده که لیسانس حقوق داشت در بازجویی ها به کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ گفت: من و همدستانم روغن موتورهای فله ای موجود در بازار را که همگی بازیافتی و دارای کیفیت پایینی هستند، خریداری می کردیم. بعد از آن همین روغن های بی کیفیت را درون بشکه های شرکت های معتبر تولید روغن موتور ایرانی که آنها را از بازیافتی ها خریداری کرده و یا بشکه هایی که با استفاده از رنگ و شابلون آنها را به شکل ظرف روغن موتورهای معتبر موجود در بازار در آورده بودیم، می ریختیم و پلمپ می کردیم. ما این بشکه های روغن موتور را با ترفند فروش قیمت زیر بازار به مشتریان ثابت خود می فروختیم.

متهم دیگر پرونده مورد بازجویی قرار گرفت و مشخص شد وی به همراه همدست خود قبل از این هم سال گذشته چنین اقدامات مجرمانه ای را انجام داده که در آن پرونده به همراه همدستش در کارگاهی که در اسلامشهر تشکیل داده بود بازداشت می شوند اما همچنان بعد از آزادی اقدام به تشکیل کارگاه جدیدی این بار در امین آباد تهران کرده و اقدامات مجرمانه خود را از سر گرفته اند.

متهم سوم نیز که دارای مدرک دیپلم بود مدعی شد وظیفه اش تنها رنگ کردن بشکه ها بوده است.

رئیس پلیس پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ در انتها یادآور شد متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان قرار گرفته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 461443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟