حجم ویدیو: 21.33M | مدت زمان ویدیو: 00:03:21

واکنش های گسترده کاربران به انتشار فیلم عجیب کتک زدن یک دختر دیروز در سایت ها و شبکه های اجتماعی خیلی متفاوت بود.

بحث کاربران درباره فیلترینگ و سهم قربانی در بروز این ماجرا
در همین حال انتشار این فیلم در فضای مجازی و بین کاربران مختلف هم واکنش های گسترده ای را در پی داشت . کاربری با اشاره به عاقبت دوستی های این گونه نوشت : عاقبت عشق‌های مجازی؛دختره به پسره تو مجازی فحش داده، پسره از تهران دختره رو کشونده سیرجان، بعد بُرده تو بیابون شکنجش داده...
کاربر دیگری از زاویه ضرورت فیلتر اینستاگرام به این موضوع پرداخته و نوشته : «...یافتن بی‌دردسر فیلم‌های پورن، تغییر گسترده سبک زندگی و امروز هم فیلم ضرب و شتم یک دختر در سیرجان، همه‌ این ها نشان می‌دهد که وضعیت جرایم اینستاگرامی به شکل اسفباری در حال رشد است و وزیر جوان هم .....»
اما کاربری در مخالفت بااین نظر در پستی در توئیتر نوشته :«هر روز صدها عکس، مطلب و ویدئوی جالب و شادی‌آفرین در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، امروز یک ویدئوی خشن از سیرجان منتشر شد.حالا توئیت می‌کنند: نتیجه فضای مجازی!نتیجه فضای مجازی دستگیری فوری افراد متخلف بود.سیرجان بهانه‌ فیلترینگ نمی‌شود.»
بخشی از کاربران نیز به نقش قربانی در فراهم کردن زمینه این جرم پرداختند و کاربری نوشت:«همه دارن اون پسر بیشعورِحیوان صفت رو تقبیح می کنن.ولی یکی نیست که علاوه بر اون پسر پست فطرت، خانواده‌ دختر رو تقبیح کنه، این چه سبک زندگیه که دختر 18-17 ساله می تونه خیلی راحت با اختیار خودش از تهران بره سیرجان و این بلا سرش بیاد؟» اما کاربری در مخالفت با این نظر نوشته : «تاسف آور ترین قسمت کلیپ ضرب و شتم دختر در سیرجان رو در کامنت ها و تحلیل ها دیدم. مگه دختره صاحب نداشته تنها رفته؟چقد سخته که تحمل بار و تقصیر آسیب و نا امنی فقط رو دوش خود قربانی باشه.!»
در این میان یک اتفاق عجیب قابل تامل و بررسی به لحاظ جامعه شناختی این است که پس از انتشار این فیلم به سرعت فالوئرهای صفحه این پسر سیرجانی افزایش یافت و حتی صفحاتی به اسم وی ایجاد و سعی در جذب فالوئر کردند .کاربری نوشت : «...کل ماجرای سیرجان به کنار، هجوم مردم همیشه در صحنه برای دنبال کردن صفحه اینستاگرام ضارب را کجای دل مان بگذاریم؟ افزایش فالوئر از حدود هفت هزار نفر تا قبل از ۱۲ ظهر به حدود ۱۷ هزار دنبال‌کننده تا ساعت ۱۶! واقعا شما ۱۰هزار نفر دنبال چه می‌گردید؟ صفحه ضارب که باز است نیازی به دنبال کردن ندارد. جهان سوم جایی است که یک دختر رو آزار‌ و اذیت کنی و آخرش فالوئرات چند برابر می شه»

دو پسری که از لحظات آزار و اذیت وشکنجه دختری فیلم گرفته و آن را در فضای مجازی منتشر کرده بودند شناسایی و بازداشت شدند.

فیلمی به تازگی در فضای مجازی از کتک زدن و شکنجه یک دختر جوان توسط دو نفر منتشر شده است. ماجرا از این قرار بوده که فحش دادن این دختر در لایو اینستاگرام به یکی از این پسر‌ها و دختر مورد علاقه آن پسر، سبب شده پسر مذکور برای انتقام‌جویی، دختر را با نقشه قبلی و با کمک رفیقش که با این دختر طرح دوستی ریخته، از تهران به سیرجان بکشاند و او را مورد ضرب‌و‌شتم شدید قرار دهد. این حادثه در خانه باغی در این شهر رخ داده است.

پسر سیرجانی

پسر سیرجانی

پسر سیرجانی

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 450510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟