به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، «لیزا مادینا»، دادستان کل ایالت ایلینوی اعلام کرد ۱۸۵ نفری که کلیسا آن‌ها را متهم به آزار جنسی کرده بود بسیار کمتر از رقمی است که تحقیقات دادستانی کشف کرده است.
بر اساس این گزارش نتایج اولیه تحقیقاتی که در ماه آگوست آغاز شده بیانگر آن است که علاوه بر این ۱۸۵ نفر ۵۰۰ کشیش دیگر نیز متهم به آزار جنسی علیه کودکان درکلیسا‌های ایالت ایلینوی هستند.
دفتر دادستانی کل ایلینوی در بیانیه خود کلیسای کاتولیک را به دلیل نوع عملکرد درباره اتهامات مربوط به آزار جنسی کودکان مورد انتقاد قرار داده است.
بر اساس اعلام دادستانی ایلینوی تحقیقات کلیسا در این موارد ناقص بوده و در بسیاری از موارد مقامات اجرایی و مسئولان رفاه کودکان در جریان این اتهامات قرار نگرفته‌اند.
مادینا می‌گوید که نتایج اولیه تحقیقات دادستانی کل حاکی از آن است که کلیسا توان نظارت بر خود را ندارد.
وی افزود که کلیسا موفق به ارائه یک بررسی دقیق و کامل درباره سوء رفتار‌های جنسی در کلیسا و از سوی کشیش‌ها در ایلینوی نشده است.
موضوع رسوایی جنسی کلیسا و مقامات آن تنها محدود به این ماجرا نبوده و ماه آگوست نیز مقامات پنسیلوانیا گزارشی منتشر کردند که شامل لیستی از ۳۰۰ کشیش متهم به سوء استفاده جنسی و تلاش کلیسای کاتولیک برای مخفی کردن این موضوع به مدت چند دهه است.
در این گزارش ۹۰۰ صفحه‌ای از سوی «جاش شاپیرو»، دادستان کل ایالت پنسیلوانیا منتشر شد، آمده است: مهمترین موضوع تلاش برای کمک به کودکان (قربانیان آزار‌های جنسی) نبوده بلکه تلاش برای مخفی کردن این رسوایی بوده است.
در حالی که بسیاری از مقام‌های کلیسا تصور می‌کردند بحران آزار جنسی در این نهاد محوری کاتولیک‌ها نزدیک به دو دهه است که پایان یافته، اما افشای رخداد‌های مشابه در کلیسا‌های نقاط مختلف جهان از شیلی گرفته تا استرالیا، موجب شده تا مسئله آزار جنسی کودکان در کلیسا بار دیگر در معرض توجهات قرار گیرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 446214 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟