همه فکر می کردند انبار احتکار برای ارتش است / اخلاگر اقتصادی در شیراز اعتراف کرد + عکس

ششمین دادگاه علنی رسیدگی به جرائم اخلالگران اقتصادی در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران اقتصادی استان فارس در شیراز و با ریاست قاضی Judge سید محمود ساداتی، مستشاری قاضی رجایی‌نیا و قاضی فرهادی‌پور برگزار شد.

کوروش زارعی نماینده دادستان شیراز، در ابتدای جلسه علنی دادگاه رسیدگی به جرائم اخلالگران اقتصادی در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران اقتصادی استان فارس در جمع خبرنگاران، گفت: متهم «مجید لیاقت» اقدام به احتکار عمده مواد غذایی برنج و عدس به ارزش ۱۱۷ میلیارد ریال کرده است.

وی ادامه داد: انبار‌هایی که این فرد در آن‌ها اقدام به دپوی مواد غذایی کرده است غیرمجاز بوده است و در سامانه ثبت انبار‌ها به ثبت نرسیده است.

وی اضافه کرد: این شخص اقدام به احتکار ۶۴۵ هزار و ۱۳۸ کیلوگرم برنج و ۶۵۴ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم کرده است.

در ادامه متهم پرونده نیز گفت: اجازه و زمان ارائه مدارک به من داده نشده، اما تمامی برنج و عدس مربوط به یکی از ارگان‌های نظامی استان است.

لیاقت افزود: این خرید با طی کردن مراحل قانونی و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد زیر قیمت انجام شده است.

وی تاکید کرد: تمامی برنج و حبوبات وارداتی دارای مجوز بوده و مدارک آن نیز موجود است و الزامی نیست که انبار‌ها ثبت شود، زیرا این اجناس و انبار مربوط به دستگاه خریدار است.

اما رئیس دادگاه نیز تاکید کرد: زمانی که انبار‌های شما ثبت نشده است موضوع احتکار مطرح است.

در ادامه این جلسه نماینده حقوقی ارتش نیز گفت: قرارداد برنج و عدس از جانب پشتیبانی ارتش در فارس وجود داشته، اما در مقایسه با اجناس کشف شده بسیار اندک است، زیرا بخشی از اجناس دریافت شده است.

وی افزود: در موضوع امانت بودن اجناس ارتش در انبار فروشنده نیز چنین موضوعی نیست، زیرا ارتش احتیاج به انبار دیگران ندارد.

در حال تکمیل...خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 430324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟