به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، پایگاه اینترنتی شبکه بی بی سی در مطلبی به بررسی موضوع استثمار جنسی زنان سوری به وسیله کارکنان مرد سازمان ملل و موسسات خیریه بین المللی پرداخت و نوشت: کارکنان مرد سازمان ملل و موسسات خیریه فعال در سوریه در ازای استثمار جنسی زنان سوری، به آنها خوراک و پوشاک می دهند.
علی‌رغم هشدارهای سه سال گذشته در خصوص سوء استفاده از زنان، یک گزارش جدید نشان می دهد رویه استثمار جنسی زنان سوری در جنوب این کشور همچنان ادامه دارد. این در حالی است که سازمان ملل و موسسات خیریه فعال در سوریه اعلام کرده اند استثمار جنسی در میان کارکنان مرد هر نهاد خیریه ای وجود دارد ولی تشخیص و آگاهی از آن تا حدودی غیرممکن است.
یکی از اعضای نهادهای کمک رسان در سوریه به بی بی سی گفت: استثمار جنسی چنان گسترده است که برخی از زنان از مراجعه به مراکز توزیع کالا خودداری می کنند. آنها تصور می کنند باید بدنشان را در ازای دریافت خوراک و پوشاک معامله کنند!
سال گذشته، صندوق جمعیت ملل متحد به ارزیابی خشونت جنسی در برخی از مناطق سوریه پرداخت. نتیجه آن بود که کارکنان سازمان های بشردوستانه به مبادله کالا با رابطه جنسی در استان های مختلف سوریه می پرداختند.
گزارش دیگری تحت عنوان «صدای سوریه 2018» در مقیاس گسترده تری به بررسی موضوع استثمار جنسی زنان سوری در ازای تحول کالا پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است: زنان و دختران سوری برای مدت کوتاهی با کارکنان موسسات خیریه و سازمان های بشردوستانه ازدواج می کنند تا در ازای «خدمات جنسی»، غذا دریافت کنند. برخی از توزیع کنندگان کالا با دریافت شماره تلفن زنان و دختران سوری اطمینان آنها را برای تحویل اجناس جلب می کنند و پس از دعوت آنها به خانه هایشان، در ازای رابطه جنسی، کالا را تحویل می دهند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: دختران بدون محافظ مرد، زنان بیوه و مطلقه بیش از هر قشر دیگری در معرض استثمار جنسی قرار دارند.
برای نخستین بار، سه سال پیش گزاش استثمار جنسی زنان سوری منتشر شد. «دانیله اسپنسر»، یکی از مشاوران بشردوست که برای سازمان های خیریه کار می کند در سال 2015 گزارشی مبنی بر استثمار جنسی زنان سوری در یک اردوگاه پناهندگان در اردن ارائه داد. او در این گزارش از تبانی اعضای محلی شوراها با کارکنان سازمان های خیریه در خصوص سوء استفاده جنسی از زنان سوری خبر داد. اسپنسر به بی بی سی گفت هیچگاه گریه های زن جوانی که برای دریافت غذا و صابون، مجبور به تن دادن به خواسته های کارکنان سازمان های خیریه شده بود، فراموش نمی کند.
اسپنسر از نهادهای مختلف سازمان ملل، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان خواست تا تحقیق و بررسی برای شناسایی کارکنان بی اخلاق را آغاز کند و نسبت به توقف این رویه علیه زنان در کشور جنگ زده سوریه اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 361481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟