ماجرای توهین شرم آور به روحانی از زبان خودش + عکس

 

Untitled-1 (1)

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، 24 ساعت از حادثه Incident حمله شرور مسلح به سلاح سرد به یک روحانی و دو شهروند در متروی شهر‌ری  گذشته است و هنوز روحانی مجروح خلیل ذوالفقاری وکیل پایه یک دادگستری، رئیس سابق شعبه هفتم دادگاه خانواده شهر‌ری و امام جماعت مسجد مرتضی علی محله « دیلمان » شهر ری در بخش 5‌ آی سی یو بیمارستان هفتم‌تیر شهر‌ری تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد. به گفته رئیس بیمارستان هفتم‌تیر وضعیت جسمانی وی خوب است، اما هنوز نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد.  قبل از ظهر دیروز، پس از چند ساعت رایزنی با رئیس بیمارستان سرانجام  موفق به ملاقات روحانی مجروح روی تخت بخش مراقبت‌های ویژه شدم. قرار شد به توصیه پزشک بخش، گفت‌وگوی من با آقای ذوالفقاری زیاد طولانی نشود.
به خاطر جراحت‌های وارده مخصوصاً گلو، حق حرکت از روی تخت را نداشت. روی تخت دراز کشیده بود و وقتی به او نزدیک شدم، سلام مرا با لبخند پاسخ داد. آقای ذوالفقاری به آرامی به سؤالات من پاسخ می‌داد. وی درباره روز حادثه گفت: لحظاتی قبل از حادثه وارد مترو شدم و روی خط زرد سکوی مسافران پشت به دیوار و رو به ریل منتظر قطار  بودم. صدای فحاشی و عربده‌کشی به گوشم رسید. ثانیه‌های بعد قرار بود قطار برسد که ناگهان مردی با یکی از  دستانش از پشت گلوی مرا گرفت. من اصلاً چهره او را ندیدم و امر به معروفش هم نکردم. در حالی که شوکه شده بودم، مرد خشمگین با دست دیگرش شیء برنده‌ای شبیه کاتر به گلویم کشید. گلویم خونی شد و برای نجات جانم به هر طریقی بود، دستش را از گلویم جدا کردم که روبه‌روی هم قرار گرفتیم. این بار ضارب با همان شیء برنده ضربه‌ای به طرف من پرتاب کرد که به صورتم اصابت کرد. صورتم هم خونی شد.

قصد کشتن مرا داشت که دو مرد جوان فرشته نجات من شدند
مرد شرور وقتی مرا در این حالت دید برای سومین‌بار کاترش را به طرف من پرتاب کرد که این بار با دستم کاتر را گرفتم. در حالی که کاتر دستم را به شدت بریده بود، هر دو یقه به یقه شدیم و متوجه نشدیم چطور هر دوی ما به زمین افتادیم. ضارب قصد داشت دوباره به من ضربه بزند که دو مرد جوان فرشته‌نجات من شدند و به کمکم آمدند. دو مرد جوان با او درگیر شدند و من در حالی که همه بدنم را خون گرفته بود، از دست او فرار Escape کردم. خون زیادی از من  خارج شده بود و ابتدا فکر کردم شاهرگم بریده شده، اما بعد متوجه شدم خدا را شکر تیغ مرد شرور به شاهرگم نرسیده اما دستم را به صورت عمیق بریده است. وی ادامه داد: وقتی روی صندلی نشستم، خیلی بی‌حال بودم و چشم‌هایم تار شده بود، اما متوجه شدم که مأموران پلیس به صحنه آمدند و با متهم درگیر شدند. او با دیدن مأموران تسلیم نشد و به هشدارهای آنها توجهی نکرد و در حال عربده‌کشی بود که صدای شلیک اسلحه به گوشم رسید. 
وی درباره علت حمله مرد شرور گفت: من او را امر به معروف نکردم و حتی صورت او را ندیدم. مرد شرور به فرد دیگری حمله نکرد و با دیدن من که معمم بودم، از پشت به من حمله کرد. او احتمالاً با لباس ما مشکل داشت وگرنه می‌توانست به افراد دیگر حمله کند. او حتی وقتی به من حمله کرد، شعارهایی هم داد. آقای ذوالفقاری افزود: بعد از حادثه مرا به اتاقی بردند، اما متأسفانه کمک‌های اولیه وجود نداشت که خیلی برای من تعجب آور بود و من آنقدر خون از بدن خارج شد که نیمه بیهوش شده بودم تا اینکه عوامل اورژانس پس از 15 دقیقه از راه رسیدند و وقتی به من سرم وصل کردند، کمی حالم بهتر شد و هوشیاری‌ام را دوباره به‌دست آوردم.

اگر ضارب زنده بود او را می‌بخشیدم
وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما چنانچه ضارب زنده می‌ماند از دادگاه چه خواسته‌ای داشتید، گفت: ما همیشه در منبرهایمان مردم را به گذشت تشویق می‌کنیم و دین ما هم دین رحمانیت است و به همین دلیل دوست داشتم ضارب در مقابل مأموران پلیس مقاومت نمی‌کرد و کشته نمی‌شد و چنانچه زنده بود، حتماً از حق شخصی خودم گذشت می‌کردم. دوست داشتم او زنده می‌ماند تا از نزدیک شخصیت یک روحانی را بشناسد. 

حرف‌های خانواده روحانی زخمی
پسر روحانی زخمی هم درباره حادثه به خبرنگار ما گفت: 4 ساعت پس از گذشت حادثه از طریق سایت‌ها متوجه شدم پدرم در متروی شهر‌ری زخمی و به بیمارستان منتقل شده است. بلافاصله من و مادرم با تلفن پدرم تماس گرفتیم، اما کسی جواب نداد. خیلی نگران شدیم و به سرعت خودمان را به بیمارستان رساندیم که عمویم را دیدم. او گفت خوشبختانه خطر رفع شده و پدرم در اتاق عمل است. وی ادامه داد: من از برخی سایت‌ها و گروه‌های تلگرامی گلایه دارم. پس از حادثه این گروه‌ها به شایعات زیادی درباره پدرم دامن زدند و بعضی از آنها اعلام کردند پدرم در بیمارستان فوت کرده‌است و حتی عکس جعلی منتشر کردند که باعث رنجش و نگرانی خانواده ما شد. خدا به پدرم رحم کرد و گرنه اگر چاقوی مرد شرور کمی آنطرف‌تر می‌رفت، شاهرگ پدرم را زده بود.
برادر مرد روحانی هم گفت: در محل کارم بودم که تلفنم زنگ خورد. برادرم پشت خط بود. او همیشه ابتدا سلام و احوالپرسی می‌کرد، اما این بار فقط گفت مرا با چاقو در مترو زده‌اند و از من خواست خودم رابه او برسانم. من بلافاصله خودم را به بیمارستان هفتم‌تیر رساندم و حدود 20 دقیقه بعد آمبولانس پیکر زخمی برادرم را به بیمارستان رساندند. وی با گلایه از سیستم امنیتی مترو گفت: تمام ایستگاه‌های مترو به سیستم دوربین‌های مداربسته مجهز است و این دوربین قرار است موارد خطر را سریع اعلام کنند تا از وقوع حادثه‌ای پیشگیری شود، اما انگار کسی سیستم‌های دوربین مداربسته مترو را کنترل نمی‌کند و مسئولی ندارد که حادثه را سریع اعلام کند. چون مرد شرور چند دقیقه‌ای در حال عربده کشی بوده تا اینکه مأموران با خبر می‌شوند. وی در پایان گفت: من از مأموران پلیس تشکر می‌کنم که بلافاصله پس از اطلاع در محل حاضر شدند، اما متأسفانه شنیدم که مأمور پلیسی که در این حادثه به طرف شرور شلیک کرده قرار است برای بازجویی به دادسرا برود و مورد بازجویی قرار بگیرد. به نظر من این مأموران باید تشویق شوند تا اینکه توبیخ شوند. 

حال عمومی مصدوم مساعد است
رئیس بیمارستان هم به خبرنگار ما گفت: پس از انتقال مصدوم تیم پزشکی بلافاصله وارد عمل شد و مصدوم را برای عمل جراحی به اتاق عمل منتقل کردند. خوشبختانه زخم گردن عمیق نبود و فقط زخم دست عمیق بود که در همان نخستین لحظات پزشکان موفق شدند جلوی خونریزی را بگیرند. وی ادامه داد: حال مصدوم مناسب است، اما به خاطر وضعیت زخم گلو و ملاقات‌کنندگان زیاد تصمیم گرفتیم وی در قسمت مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار بگیرد.

سردار غیب‌پرور: ضارب از لباس روحانیت کینه داشت
صبح دیروز سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه هیئتی از روحانی زخمی حادثه متروی شهر ری در بیمارستان هفتم‌تیر ملاقات کردند. وی در حاشیه این ملاقات درباره حادثه به خبرنگار ما گفت: روحانیت و لباس مقدس روحانیت نماد مقدسی بوده که همواره به ‌عنوان خاری در چشم دشمنان محسوب می‌شود. فردی که روز حادثه به این روحانی عزیز داخل مترو حمله کرده، به نظر می‌رسد از این لباس کینه‌ای داشته است. چون به گفته آقای ذوالفقاری اصلاً بحثی و حرفی بین آنها انجام نشده است.
به صرف روحانی بودن حمله ‌ و این روحانی را زخمی می‌کند. وی ادامه داد: متأسفانه شاهد ناهنجاری‌هایی در سطح جامعه هستیم و مردم نیز این اتفاقات را دوست ندارند به طوری که در همین حادثه دو مرد جوان به کمک این روحانی می‌روند و با ضارب درگیر می‌شوند. روحانیت یک جایگاه خاصی دارد که همه ما باید شأن آن را رعایت کنیم، البته من از مردم تشکر می‌کنم، چون به گفته ذوالفقاری مردم و دو جوان به داد ‌او رسیدند که اگر مردم نبودند معلوم نبود سرنوشت این روحانی چه می‌شد و این نشان دهنده این است که مردم شریف ما از حرکات مجرمان به شدت ناراحت هستند. وی با تشکر از مأموران پلیس در برخورد با این حادثه گفت: خوشبختانه مأموران پلیس بلافاصله و به موقع و قاطع عمل کردند. وی درباره موضوع امر به معروف و پیشگیری از جرم Crime گفت: در این موارد تنها یک دستگاه متولی نیست، بلکه قضیه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم است، اما دستگاه‌های حاکمیتی وظیفه اصلی را به عهده دارند و این دستگاه‌ها باید موضوع را به عنوان یک موضوع جدی در دستور کار خود قرار دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

قربانی بعدی شیطان پارس آباد که بود؟ / او بعد از آتنا برای کودک دیگر نقشه داشت + عکس

قتل عام از سوی زن مطلقه / منشی شوهرم با عشوه گری زندگی ام را نابود کرد و ...+عکس

گفتگو جدید با پدر و مادر آتنا کوچولو / شایعه ها را گوش نکنید!+ عکس

70 بار ارتباط سیاه ناپدری شیطان صفت با کیمیا 7 ساله+ عکس و جزئیات

شیطان پارس آباد قرار بود روز کشف جسد آتنا آزاد شود! / آتنا در بشکه سرکه پیدا شد + عکس های دیده نشده

خودکشی وحشتناک دختر ۱۸ ساله در بابل

عاملان تبرئه قاتل آتنا اصلانی از قتل‌های قبلی محاکمه شوند+عکس

راننده اتوبوس، زائران را به قربانگاه برد+عکس

کدخبر: 283265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟