به گزارش رکنا، سردار "کیومرث عزیزی" رییس پلیس Police استان مرکزی با اعلام این خبر گفت:‌ با اعلام چندین فقره کلاهبرداری با شگردی خاص در استان، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی بررسی موضوع را به صورت تخصصی آغاز کردند.
وی افزود:‌ مالباختگان به کارآگاهان پلیس بیان داشتند که شخصی که خود را مجری رادیو جوان معرفی می کرد در تماس با آنها اعلام داشته که به دلیل خوش حسابی برنده سفر  به عتبات عالیات شده اند و لازم است که برای دریافت جایزه خود به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز مراجعه کنند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با ترفندی که این فرد اجرا می کرده است، مخاطب آنها قانع می شدند که این فرد در یک برنامه زنده رادیویی حضور دارد و بلافاصله آنها به دستگاه خودپرداز مراجعه کرده و با راهنمایی که این فرد برای دریافت جایزه به ارائه می داد، آنها متوجه می شدند که مبلغی از حساب آنها به حسابی دیگر انتقال شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد:‌ بلافاصله برنامه ریزی پیشگیرانه از کلاهبرداری ها در دستور کار قرار گرفت و با برگزاری کلاس های آموزشی و اطلاع رسانی عمومی و با هماهنگی انجام شده با دستگاه قضایی و همکاری بانک ها، مبلغ یک میلیارد و 715 میلیون ریال از مبالغی که کلاهبرداران موفق به برداشت از آن شده بودند، در کوتاه‌ترین زمان به صاحبان حساب برگشت داده شد.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد:‌ در ادامه تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس و با هماهنگی های انجام شده با پلیس آگاهی در دیگر استان های کشور مشخص شد کلاهبرداران در اکثر موارد اطلاعات افراد را بر اساس شغل آنها شناسایی و اقدام به تماس با آنان می کنند که در این خصوص موفق می شوند از تعدادی پزشک ، مهندس ، فرهنگی ، کارشناسان رسمی دادگستری ، دفاتر بیمه و ... در سراسر کشور کلاهبرداری کنند به نحوی که در برخی پرونده ها تا مبلغ 870 میلیون ریال نیز از حساب افراد برداشت می شود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: با اطلاعاتی که در روند تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس استان به دست آمد، بعد از مدتی دو نفر از متهمان پرونده که یک زن و مرد بودند در شهرستان پاکدشت شناسایی شدند که با هماهنگی با مرجع قضایی تیمی از کارآگاهان به محل سکونت آنها اعزام و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
وی ادامه داد:‌ در بازرسی از مخفیگاه این دو نفر تعداد 10 عدد کارت عابر بانک به نام های مختلف، تعداد چهار دستگاه گوشی تلفن همراه و مقادیری ماده مخدر نیز کشف شد.
سردار عزیزی با اشاره به شناسایی دیگر متهمان این پرونده افزود:‌ در روند بازجویی های تخصصی که از دو فرد دستگیر شده انجام شد، سه مرد و یک خانم از اعضای دیگر این باند نیز شناسایی و مشخص شد که این چهار نفر به دیلی جرایمی مشابه در زندان Prison بوده و نقشه های کلاهبرداری ها از سوی آنان طراحی و برنامه ریزی می شود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با ادامه تحقیقات چهار متهم دیگر نیز در زندان شناسایی شدند که‌ در مراحل رسیدگی به پرونده تا کنون یکی از متهمان با هماهنگی دستگاه قضایی از زندان تحویل پلیس آگاهی استان شده است 
این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت:‌ سه متهمی که در اختیار پلیس استان قرار دارند تا کنون اعتراف کرده اند که هر کدام در حدود 15 بانک با نام های مختلف دارای حساب های بانکی متعددی هستند که از آنان برای وصول مبالغ کلاهبرداری شده استفاده می کردند و مبالغ دریافتی را نیز بلافاصله با روش های مختلف هزینه می کردند. 
سردار عزیزی با اشاره به اینکه مراحل رسیدگی به این پرونده و بررسی دیگر کلاهبرداری های این افراد همچنان ادامه دارد گفت:‌ دستگیرشدگان تا کنون به کلاهبرداری مبلغ هفت میلیارد و 850 میلیون ریال از 50 نفر در استان های مازندران، تهران، البرز،خوزستان و مرکزی اعتراف کرده اند و تکمیل تحقیقات از آنان همچنان در حال پیگیری می باشد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان تاکید کرد که با توجه به هشدارهایی که پلیس به صورت مکرر ارائه داده است شهروندان مراقبت کنند که برای دریافت جایزه خود از هیچ سازمان یا نهادی نیاز به حضورشان در پای دستگاه خودپرداز نمی‌باشد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 252949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟