شاهکار بچه نازی آباد در هند / مهدی مهربانی: بدنساز ها عناوین جعلی به خود نسبت می‌دهند! + فیلم گفتگو
حجم ویدیو: 49.20M | مدت زمان ویدیو: 00:05:17

به گزارش گروه ورزشی رکنا، مسابقات بدنسازی شروکلاسیک هند 2 هفته پیش در حالی در شهر بمبئی برگزار شد که کاروانی بزرگی از کشورمان با 42 ورزشکار عازم این تورنمنت شده بودند. کاروانی که با کسب بیش از 30 مدال توانست نتایجی درخشان از خود ثبت کرده و بار دیگر مهر تاییدی باشد بر اقتدار پرورش اندام کشورمان در عرصه های جهانی.

بهترین نتیجه این مسابقات را اما مهدی مهربانی به دست آورد. بدنساز 33 تهرانی که در رشته فیزیک کلاسیک مسابقه می دهد موفق شد علاوه بر کسب عنوان قهرمانی در دسته 4 فیزیک کلاسیک، در رقابت قهرمان قهرمان ها یا همان اورالی نیز مقام نخست را کسب کرده و کارت حرفه ای خود را دریافت کند تا از این پس در مسابقات حرفه ای به روی استیج برود.

مهربانی در گفت و گو با خبرنگار رکنا پیرامون این مسابقات گفت: ابتدا باید بگویم که رقابت شرو کلاسیک هند از لحاظ کمی و کیفی واقعا در سطح بسیار مطلوبی برگزار شد و بیش از 40 کشور در آن نمایند داشتند. خدا رو شکر می کنم که موفق شدم علاوه بر قهرمانی در دسته 4، رقابت اورالی را نیز به سود خود پایان برده و به جمع حرفه ای ها بپیوندم.

نایب قهرمان پیشین بادی کلاسیک قهرمانی تهران در ادامه اظهار داشت: متاسفانه به دلیل مشکل قطعی اینترنت در ایران، اخبار مسابقات هند کمی دیر به مردم رسید تا به نوعی در سکوت خبری روبرو شویم. در مورد شرایط خودم نیز باید بگویم که 6 ماه پیش در آستانه شرکت در مسابقات NPC چین، متاسفانه به دلیل مشکلات شخصی فرصت حضور در مسابقه را از دست دادم و پس از آن نیز با مشکلات روحی فراوانی روبرو شدم. حتی امکان داشت دیگر هرگز نتوانم به صحنه مسابقات بازگردم اما به لطف خداوند توانستم از لحاظ روحی خودم را بازیابی کنم.

مهربانی در ادامه گفت: رژیمم برای مسابقات هند را زیر نظظر مربی‌ام استاد وحید اکبرزاده از 4 ماه پیش استارت زدم. در واقع اتفاقاتی که سال گذشته در مسابقات گرجستان افتاد و در کمال ناباوری شدم از یک سو و عدم توفق در راه‌یابی به مسابقات چین از سوی دیگر انگیزه‌ای دو چندان برای موفقیت در این مسابقات به من داد.

مساله ای که این روزها به طور کلی در پرورش‌اندام کشورمان شاهدیم اما موضوع عنوان‌های جعلی است. بارها مشاهده شده که ورزشکاری در یک مسابقه عنوان نازلی را به دست آورده است اما در رسانه ها و فضای مجاز عنوان‌های جعلی و مدال‌های تقلبی را برای خود درست کرده است؛ موضوعی که در رقابت شرو کلاسیک هند به دلیل قطعی اینترنت در کشورمان بسیار بیشتر دیده شد. مهربانی پیرامون این بدعت ناپسند گفت: بله این موضوع را بارها دیده‌ام و در مسابقات هند نیز بسیار پررنگ تر از قبل شاهد آن بودیم. حتی چند تن از دوستانم نیز دست به این کار زده و عنوان های غیر واقعی را در مقابل اسم خود گذاشتند.

یکی از معضلات بدنسازی در کشورمان اما موضوع زیر سوال بردن تلاش ورزشکاران است؛ بدین ترتیب که در اذهان عمومی از ورزشکاران رشته پرورش اندام به عنوان افرادی یاد می شود که تنها با استفاده از قرص و آمپول به جایگاهشان رسیده اند. مهربانی درباره این موضوع چنین می گوید: بله، متاسفانه اینم رسم غلط در جامعه ما و البته سایر کشورهای جهان وجود دارد. ورزشکاری که ماه ها رژیم و سختی را تحمل می کند با به کار بردن کلماتی مانند قرص و آمپول تمام انگیزه خود را از دست می دهد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟