حجم ویدیو: 10.93M | مدت زمان ویدیو: 00:01:40

گردشگرانی که برای دیدن از طبیعت زیبای آفریقای جنوبی وارد قلمرو شیر‌های آفریقایی شده بودند تحت محاصره آن‌ها قرار گرفتند. سه شیر قدرتمند اجازه حرکت را به آن‌ها نمی‌دادند و یکی از این شیر‌ها روی کاپوت خودرو شاسی بلند قرار گرفت و شروع به آسیب زدن به آینه بغل آن کرد.

صاحب خودرو که از این حرکت شیر‌ها شوکه شده بود، راهی برای فرار نداشت. این صحنه توسط دیگر توریست‌ها که در پشت حصار قرار داشتند فیلمبرداری شد. در نهایت شیر‌ها خسته شدند و عقب نشینی کردند تا از شر مهمان‌های ناخوانده خلاص شوند.

گفتنی است؛ شیر‌های آفریقایی بزرگ‌ترین گوشت‌خواران این منطقه هستند. رنگ آن‌ها از قهوه‌ای مایل به زرد تا قهوه‌ای شنی متغیر بوده و دم بلند آن‌ها دارای یک منگوله سیاه مخصوص در انتها است. نر‌های بالغ دارای یال‌هایی هستند که رنگ آن‌ها از زرد مایل به قهوه‌ای تا سیاه متفاوت است. گله‌های شیر با منبع غذایی غنی و قابل اعتماد می‌توانند از عهده حفظ قلمروشان برآیند.

هنگامی‌ که تأمین غذا غیرقابل پیش‌بینی است، گله محدوده بزرگی را برای زندگی انتخاب می‌کند که دفاع از آن سخت می‌شود. در این موارد، برخورد بین شیر‌ها از گله‌های مختلف بسیار خصمانه است، اما جنگ واقعی به‌ ندرت رخ می‌دهد. هم شیر‌های نر و هم شیر‌های ماده منطقه اشغال شده توسط خودشان را با بوی ادرار و با صدای غرش نشانه‌گذاری می‌کنند. غرش‌ها تا ۸ کیلومتر آن طرف‌تر شنیده می‌شوند و محل شیر را اعلام می‌کنند. همچنین نشان می‌دهد که یک منطقه اشغال شده است و به این ترتیب اعضای گله می‌توانند یکدیگر را پیدا کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟