با همراهی خانه پناه مهر روشنا زابل رخ داد / رکورد طناب زنی برای مردم سیستان در بازار تهران

به گزارش رکنا،این روزهای آخر سال که بازار تهران پر از رفت وآمد و هیاهوست، درست درقلب تهران هوتن شکاری، جوان ورزشکار ایرانی برای حمایت از سیل زدگان سیستان و بلوچستان و همچنین ساخت خانه پناه مهر روشنا، موسسه خیریه ای که سالهاست در شهرستان زابل به مدیریت دکتر مهین ریگی دستی درکارهای خیر دارند دست به کاری جالب زده است.

به خاطر مردم سرزمینم

هوتن شکاری در قلب تهران یعنی میدان پانزده خرداد، درست در شب هایی پایانی سال و شلوغی بازار ، روزهایی که مردم برای نونوار شدن خود به بازار آمده اند، چهار ساعت تمام طناب زنی کرد. اتفاقی که آنقدر زیبا بود که حتی در شلوغی بازار هم از دید هیچ کس دور نماند. او این رکورد را زد تا مردمی که شاهد هنرمایی اش بودند برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان و همچنین ساخته شدن خانه پناه مهرروشنا (https://roshanacharity.ir/) کمک کنند.

هوتن شکاری ، رکوردزن طناب زنی در ایران را دارد، مردجوانی که حتی هنرمایی خود را روی صحنه برنامه عصر جدید هم برده است. در یک جمله می توان گفت هوتن شکاری از رکورد داران رشته طناب زنی است که افتخارات زیادی در کتاب رکورد های ملی ایرهم ان به ثبت رسانده.

او در این باره می گوید: من به واسطه تلاشی که سالهاست در حوزه طناب زنی و رکوردداری این اتفاق داشته ام، وظیفه دارم در مواقعی که هرکدام از هم وطنانم در هر گوشه ای از این خاک وبوم به کمک احتیاج دارد هنرم را خرج کنم. به همین خاطر وقتی درجریان ماجرای سیل سیستان وبلوچستان قرار گرفتم و آشنایی که با خانم دکتر مهین ریگی مدیر خانه پناه مهرروشنا داشتم تصمیم گرفتم در آخرین روزهای سال دست به این اقدام بزنم .

خانه پناه مهر روشنا،فانوسی که شما روشن می کنید

حرف از خانه پناه مهر روشنا  که می شود به سراغ دکتر مهین ریگی می رویم ، بانوی خیری زابلی که همه زندگی اش را وقف کار خیر کرده است. پشت ماجرای شروع به کار خانه پناه مهر روشنا در زابل داستانی غم انگیز است. داستانی که به سال 1392 برمی گردد و دخترک خردسال خانم دکتر ریگی در یک سانحه رانندگی جانش را از دست می دهد.

شاید رفتن روشنای خردسال بزرگترین غمی بود که دکتر ریگی و خانواده اش به چشم دیدن اما این فراغ و دوری باعث شد موسسه مردم نهاد خانه پناه مهر روشنا در شهرستان زابل آغاز به کار کند. خانه ای که پس از گذشت سالها محلی امن برای زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست، خانواده کم بضاعت و بی بضاعت شده است.

از آزادی14 زندانی تا عروسی 12 زوج نیازمند

در طی سالهای گذشته، درخانه پناه مهر روشنا شهرستان زابل اتفاق های زیبایی رخ داده است.اما اخرین اتفاق زیبا که به همت دکتر مهین ریگی رخ داد آزادی 14زندانی مالی و برگزاری عروسی 12 زوج نیازمندبود. جشن باشکوهی که در نیمه شعبان 1402 رخ داد.

دکتر ریگی در این باره می گوید: برای برگزاری این مراسم بزرگ عروسی و همچنین فراهم کردن آزادی زندانیان از مدت ها قبل برنامه ریزی داشتیم. همه این اتفاق ها با کمک خیرینی رخ داد که در طی سالهای گذشته کنارمان بودند.

وی ادامه می دهد: خوشبختانه با کمکی سازمان زندان های شهرستان زابل داشتیم و همچنین کمک خیرین و خانواده ام موفق شدیم پس از بررسی های زیاد، تعداد 14 زندانی را شناسایی کنیم.این افراد به دلیل بدهی در زندان بودند که خوشبختانه آزاد شدند و روز تولد امام عصرمان به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

دکتر ریگی اضافه کرد: به غیر از آزادی زندانیان ، تصمیم گرفتم 12 عروس و داماد هم راهی خانه بخت کنیم. از تامین لباس عروس و دامادها تا آرایشگاه و برپایی مراسم جشن با خود ما بود به همین خاطر هرچندکار بسیار سختی پیش رویمان بود . اما با لطف خدا و کمک خیرین توانستیم این جشن را هم برگزار کنیم.

مدیر خانه پناه مهر روشنا (https://roshanacharity.ir/) با بیان اینکه در این مراسم مهمان های ویژه ای هم داشتیم از خانم بهاره رهنما بازیگر که دستش در کار خیر است تا مهشید خسروی که او یکی از بانوان فعال و خیر کشور است گفت: با کمک خیرین و به امید خدا قرار است نه تنها در هر فصل سال ، شرایط عروسی ۱۲ زوج را برگزاریم کنیم بلکه آزادی زندانیان در اعیاد و مناسبت ها را نیز داشته باشیم.

وقتی پای ورزشکاران به ماجرا باز شد

دکترمهین ریگی مدیر خانه پناه مهر روشنا می گوید: این روزهای آخرسال هم همراه آقای هوتن شکاری در تهران هستیم و قرار است تا قبل سال تحویل به مدت سه روز رکوردزنی وی را در زمینه طناب زنی داشته باشیم تا کمکی برای مردم سیل زده سیستان و همچنین ساخت خانه روشنا داشته باشیم . اگر بتوانم ساخت خانه پناه مهر روشنا را تمام کنم ، برنامه های بزرگی رابرای کمک به هم وطنانم دارم که به امید خدا انجام می دهیم.

اما ماجرای رکودرزنی برای کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان فقط به طناب زنی هوتن شکاری ختم نشد و در دومین روز از این اتفاق خیرخواهانه مهدی حب درویش رئیس کمیته روپایی ایران نیز در اقدامی خیرخواهانه برای کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان، امروز در بازار بزرگ تهران به اجرای روپایی پرداخت.

 

کدخبر: 981873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟