پوشش غیرمتعارف زنان کشتی‌گیر/ نفوذ عربستان به رینگ کشتی کج!

به گزارش رکنا به نقل از عصر ایران، کمپانی WWE از سال 2018 میزبانی رویدادهای بزرگی را به عنوان بخشی از یک همکاری طولانی مدت با اداره کل ورزش عربستان ، به این کشور سپرد. طی سالیان اخیر، رویدادهای مختلفی در عربستان سعودی برگزار شده که امسال، قرعه به نام پی پر ویوی نایت آف چمپیونز ۲۰۲۳ (Night of Champions) افتاد.

کشتی کج زنان در کمپانی دبلیو دبلیو ای به اندازه کشتی کج مردان ، اهمیت دارد اما هنجارهای فرهنگی و اجتماعی دولت عربستان به طور سنتی محدودیت‌هایی را برای مشارکت زنان در اشکال مختلف سرگرمی‌های عمومی از جمله رویدادهای ورزشی ایجاد کرده است. با این وجود بعداً توافقی بین WWE و دولت عربستان به تصویب رسید که به کشتی گیران زن اجازه می داد تا در طول رویدادها وارد رینگ شوند.

 با این حال کشتی‌گیران زن که در عربستان سعودی در رویدادهای WWE رقابت داشته‌اند، مطابق با آداب و رسوم محلی و حساسیت‌های فرهنگی، الزامات پوششی خاصی را رعایت کرده‌اند. این معمولا شامل پوشیدن لباس‌هایی از جمله پیراهن یا ژاکت با آستین بلند و شلوار که بیشتر بدن آنها را می پوشاند.

 این دستورالعمل‌های مربوط به لباس برای احترام و هماهنگی با هنجارهای فرهنگی عربستان اجرا شده است. توجه به این نکته مهم است که این الزامات پوششی به طور خاص برای رویدادهای WWE که در عربستان برگزار می شود اعمال می‌شود و منعکس کننده پوشش کشتی گیران زن در کشورهای دیگر در جریان مسابقات مختلف WWE نیست.

WWE تلاش‌هایی را برای انطباق تولید و اجرای برنامه‌های خود با شرایط فرهنگی در عربستان انجام داده است. در حالی که هدف WWE برگزاری یک رویداد سرگرم کننده برای مخاطبان است، از سوی دیگری به دلیل پایبندی کشتی گیران زن به این محدودیت‌ها با انتقاد طرفداران و گروه‌های مدافع حقوق زنان به خاطر برگزاری مسابقات در عربستان روبرو شده است. همچنین برخی زیر سازمان‌های WWE نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و خواستار اصلاح شرایط موجود شده‌اند.

در نایت آف چمپیونز ۲۰۲۳ امسال هم WWE به مانند رویدادهای قبلی، پایبندی خود را به قوانین عربستان حفظ کرد. به همین دلیل زنان فقط با لباس‌های کاملا پوشیده مجاز به کشتی گرفتن بودند. در نایت آف چمپیونز ۲۰۲۳، سه رقابت در بخش زنان برگزار شد که تریش استراتوس در مقابل بکی لینچ، ریا ریپلی در مقابل ناتالیا و بیانکا بلر در مقابل آسکا قرار گرفت که البته هر شش زن شرکت کننده مثل همیشه با لباس‌های کاملا پوشیده وارد مسابقه شدند.

کدخبر: 898249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟