جشن قهرمانی کاپیتان های تیم ملی در یونان و هلند/ شب ویژه حاج صفی و جهانبخش در اروپا + تصاویر

به گزارش گروه ورزشی رکنا، در مهم‌ترین دیدار هفته سی‌ودوم لیگ هلند موسوم به اردیویسه، تیم فوتبال فاینورد که علیرضا جهانبخش را در اختیار دارد، در ورزشگاه دِکویپ به مصاف گو اِهد ایگلز رده یازدهمی رفت.

یاران جهانبخش که پیش از این بازی ۷۶ امتیازی و با 8 امتیاز بیشتر نسبت به تیم رده دومی آیندهوون صدرنشین بودند، این فرصت را داشتند با پیروزی مقابل ایگلز، ۲ هفته زودتر به پایان این رقابت‌ها جشن قهرمانی بگیرند و همین اتفاق هم افتاد.

فاینورد بازی را هجومی آغاز کرد و در دقایق ۱۵ و 18 به گل رسید و نیمه اول را با برتری ۲ بر صفر پشت سرگذاشت و نیمه دوم هم یکبار دیگر دروازه حریف را گشود تا در نهایت 3-0 پیروز شود. جهانبخش که در 3 بازی گذشته تیمش به عنوان بازیکن جانشین فرصت حضور در میدان را پیدا کرده بود، در این بازی نیز در دقیقه ۶۳ وارد زمین شد تا در شب باشکوه تیمش نقش داشته باشد. فاینورد پس از ۶ سال عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و جشن گرفت. پیش از این در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷، فاینورد به مقام قهرمانی رسیده بود. این شانزدهمین قهرمانی فاینورد در تاریخ لیگ هلند است.

جهانبخش

گفتنی است علیرضا جهانبخش سال گذشته همراه با فاینورد به نایب‌قهرمانی لیگ کنفرانس اروپا و مقام دومی لیگ اردیویسه هلند رسید، اما در این دوره توانست نخستین قهرمانی خود در این رقابت‌ها را به دست بیاورد. ستاره ایرانی فاینورد که پیش از این تجربه قهرمانی در لیگ یک هلند را داشت و علاوه بر آن همراه با آلکمار به نایب‌قهرمانی در لیگ اردیویسه و جام حذفی رسیده بود، حالا توانست به افتخار مهمی با فاینورد دست پیدا کند و علاوه بر قهرمانی، جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را نیز کسب کرد.

جهانبخش

قهرمان یونان هم ایرانی دارد

در چارچوب هفته سی و ششم لیگ یونان ، آ.ا.ک آتن به مصاف ولوس رفت و به برتری 4 -0 رسید و توانست عنوان قهرمانی لیگ یونان را بدست آورد. در این مسابقه، احسان حاج صفی پاس گل اول تیمش را به نام خود ثبت کرد و یکبار دیگر اثرگذار بود. میلاد محمدی دیگر بازیکن ایرانی آ.اِ.ک در این بازی نیمکت نشین بود.

حاج صفی

آ.ا.ک با 83 امتیاز فاتح لیگ امسال یونان شد و پاناتینایکوس با 78 امتیاز در رده دوم قرار گرفت. آ.ا.ک برای سیزدهمین بار قهرمان لیگ یونان شد.

حاج صفی

کدخبر: 892849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟