اسرار قهرمانی ناپولی با رژیم غذایی دکتر/ پیتزا فقط هفته ای یکبار!

به گزارش رکنا به نقل از ورزش سه، ناپولی در آستانه قهرمانی سری آ قرار دارد، اما موفقیت این تیم تنها به دلیل سرمربی‌گری لوچانو اسپالتی نبوده، بلکه افراد دیگری هم در تیم فنی باشگاه هستند که تاثیر بسیار مهمی روی کیفیت بازیکنان گذاشته‌اند.

آقای تغذیه

دلیل بزرگی که بازیکنان ناپولی می‌توانند در جریان مسابقات دوندگی زیادی داشته باشند و بازی‌ها را با پیروزی تمام کنند، دقت باشگاه به جزییات است. یکی از این جزییات، اهمیت دادن به تغذیه بازیکنان است که بر عهده مارکو روفولو، آقای تغذیه، گذاشته شده است.

وزارت امور خارجه

روفولو 51 ساله بیولوژیست و متخصص علم تغذیه است و 2 سال است که روی تغذیه بازیکنان تیم اصلی و بازیکنان تیم جوانان ناپولی نظارت دارد. او در تابستان 2021 به آتزوری پیوست و در آن زمان روی اینستاگرامش نوشت: «گاهی اوقات رؤیاها به واقعیت می‌پیوندند.»

البته آقای روفولو با فوتبال غریبه نبوده است. او در گذشته داور بوده و در سری چی (دسته سوم) سوت زده، اما در سال 2007 قید حرفه داوری را زد و به طور تخصصی روی مطالعات مربوط به تغذیه تمرکز کرد. او توانست به عنوان مشاور تهیه غذای وزارت امور خارجه ایتالیا هم انتخاب شود.

آقای تغذیه بعد از پیوستن به ناپولی وظیفه نظارت بر تغذیه، وزن و میزان چربی بدن بازیکنان را برعهده گرفت و در کنار اسپالتی، هر روز در باشگاه حاضر می‌شود تا به امور روزمره بازیکنان رسیدگی کند. او معتقد است، باید با هر بازیکن مثل بیمار رفتار شود و مراقب سلامتی‌شان بود تا در بازی‌ها بتوانند پیروز شوند.

ناپولی

او در مصاحبه‌ای با رپوبلیکا بخشی از کار روزمره‌اش در ناپولی را توضیح داده است: «شغل من این است که تغذیه و مکمل‌های خوراکی بازیکنان را کنترل کنم، اما در عین حال مراقب باشم که آب بدن بازیکنان از دست نرود، چون از دست دادن آب بدن یکی از دشمنان ورزشکاران است. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که آب زیادی از دست داده‌ای، ولی تشنه هم نیستی... یک راه حل خوب برای اینکه دایم آبرسانی شوند، خوردن میوه است...»

او درباره پیتزا گفت: «باید این افسانه را از بین برد. پیتزا برای بازیکنان ممنوع نیست، هفته‌ای یک بار اجازه دارند بخورند.»

در میان اسرار ناپولی در رسیدن به قهرمانی، یکی تغذیه تیم و مردی است که پشت پرده سلامت بازیکنان را کنترل می‌کند.

کدخبر: 888880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟