پورسلمان: نتایج خوبی در فرانسه نگرفتیم / باید آسیب‌شناسی کنیم

علیرضا پورسلمان در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتایج تیم ملی شمشیربازی سابر در گرندپری فرانسه اظهار داشت: ملاک ما از اعزام تیم به مسابقات فرانسه نتیجه‌گیری نبود بلکه بیشتر دنبال تدارکات بهتر برای آمادگی تیم در مسیر کسب سهمیه المپیک هستیم. اگر چه نتایج چندان خوب نبود اما در عین حال بچه ها در رنکینگ توانستند جایگاه خودشان را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: از عملکرد بچه‌ها راضی نیستیم و باید آسیب‌شناسی و بررسی کنیم که چرا تمامی بچه‌ها در بخش انفرادی برعکس تیمی که خوب هستند و بهترین نتایج را به دست می‌آورند در این مسیر خوب عمل نمی‌کنند. امیدوارم در مسابقات آتی این مسئله رفع شود و جلسه بررسی داریم که چرا این اتفاق افتاده است. البته بحث تدارک و رسیدگی همه چیز خوب است و تلاش خواهیم کرد تا همه چیز بهتر از قبل برای بچه‌ها فراهم شود.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی درباره اینکه چرا نتایج چندان در بخش انفرادی خوب نیست، گفت: بازیکنان در  بخش تیمی خوب به طوری که پوشش‌دهنده خوبی برای یکدیگر هستند اما در بخش انفرادی برای خودمان هم عجیب است چرا برای ما همه چیز خوب پیش نمی‌رود. البته بازیکنان از لحاظ تکنیک و تاکتیک خوب هستند اما در بحث، آمادگی ذهنی و روانی باید بیشتر کار کنند. از طرف دیگر برای ورزشکاری که از جایگاه خوبی در رنکینگ جهانی برخوردار است و در مسابقات با قرعه استراحت در بخش مقدماتی مواجه و به طور مستقیم به جدول اصلی می‌رود منجر به این می‌شود تا در آغاز جدول حذفی آمادگی ذهنی نداشته باشد و در بازی اول شکست بخورد و حذف شود. ورزشکار برای شروع مسابقه باید آمادگی ذهنی و بدنی داشته باشد و شرکت در جدول بخش مقدماتی هم بخشی از این مسیر است و این شکست ها برای خیلی دیگر از قهرمانان بزرگ دنیا هم رخ داده است. شاید روز، روز علی پاکدامن نبود که مقابل حریف عربستانی خود شکست خورد و انشاالله در مسابقات آینده این نتیجه را جبران کند. 

پورسلمان درباره اینکه برای مسابقات تونس چه تعداد به این مسابقات اعزام خواهند شد، تصریح کرد: تصمیم داریم با کادرفنی جلسه‌ای داشته باشیم تا هم درباره نتایج فرانسه به بحث تبادل‌نظر بپردازیم و هم درباره مسائل بودجه‌ای و اعزام نفرات به یک جمع‌بندی خوبی برسیم.

وی با اشاره به اینکه اولین جلسه شورای این فدراسیون تشکیل شد، گفت: خوشبختانه اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی در فدراسیون تشکیل و در این راستا هم برای هشت نفر حکم زدیم و نشست ما با حضور 6 نفر برگزار شد تا در مورد تقویم فدراسیون، لیگ شمشیربازی و ... صحبت‌هایی داشته باشیم. همچنین انشاالله برنامه‌ریزی مناسبی برای بودجه‌بندی عملیاتی فدراسیون در دستور کار قرار خواهیم داد. فصل جدید لیگ هم از اواسط دی ماه استارت خواهیم زد و تیم‌ها تا هفته آینده فرصت کنند برای حضور در لیگ به سازمان لیگ آمادگی خودشان را اعلام کنند. 

انتهای پیام/

کدخبر: 852070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟