شمشیرباز آلمانی در گفت‌وگو با رکنا: می خواهم به مدال المپیک برسم/ اشتراکات زیادی با پاکدامن دارم

به گزارش رکنا، ماتیاس زیو شمشیربازی 31 ساله آلمانی که در رده‌بندی فدراسیون جهانی جایگاه سیزدهم را در اختیار دارد و یک پله بالاتر از علی پاکدامن قرار گرفته است در طول دوران حرفه‌ای خود به 5 مدال دست یافته که مهم‌ترین آن کسب مدال طلا جام‌جهانی و همچنین یک مدال نقره و 2 مدال برنز این رویداد معتبر است. این سابریست ژرمن‌ها که مهیای حضور در مسابقات فرانسه است گفت‌وگوی جالبی با ما انجام داده و در آن در مورد مسائل مختلف به صحبت پرداخته است.

*لطفا از مورد فرم خود برای حضور در مسابقات فرانسه بگویید؟

منظورت اورلئان است؟ فکر می‌کنم، در فرم بسیار خوبی خواهم بود. هفته گذشته با تیم‌های فرانسه، اسپانیا و ژاپن اردوی تدارکاتی داشتیم. از نظر بدنی در شرایط بسیار خوبی هستیم. حالا باید روی تغییرات تاکتیکی در شمشیربازی تمرکز کنیم.

*فصل طولانی است، برنامه شما برای آینده چیست؟

تمرکز من روی راهیابی به بازی‌های المپیک است. با تیم جدیدم خیلی سخت خواهد بود اما ما شانس‌های واقعی داریم. بله، فصل طولانی است اما ما به آن عادت کرده‌ایم. بنابراین این مشکلی برای من نیست، ما یک استراحت طولانی داشتیم. اگر به المپیک پاریس راه پیدا کنیم، دوست‌داریم مدال بگیریم. اما باید قدم به قدم پیش برویم، تورنمنت‌های بزرگ بعدی، قهرمانی اروپا و جهان در تابستان آینده است.

ماتیاس

*نظر شما در مورد شمشیربازان ایران چیست و با کدام یک از آنها بیشتر در ارتباط هستید؟

من تیم ایران را خیلی دوست دارم. می‌بینم که آنها خیلی سخت کار می‌کنند تا بهتر شوند. من این احساس را داشتم که آنها در فصل گذشته کمی خسته بودند، شاید به دلیل دوره طولانی المپیک 5 ساله. آنها در جام‌جهانی الجزایر عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند و توانستند با این تیم به مدال نقره دست یابند. بنابراین آنها حریفان جدی ما هستند. من با علی پاکدامن زیاد صحبت می‌کنم، جایگاه ما در رده‌بندی یکسان است، بنابراین اشتراکات زیادی با هم داریم.

*درباره سرمربی ایران چه می‌گویید و او را چگونه می‌بینید؟

راستش را بخواهید، من اطلاعات زیادی در مورد سرمربی جدید ندارم. ما هنوز با هم صحبت نکردیم اما او بسیار مهربان است و می‌توانم اشتیاق او به این ورزش را در طول مسابقات ببینم. او فصل گذشته شروع سختی داشت، اما ورود موفق و مربیگری در یک تیم سخت است.

*چشم‌انداز شما برای آینده چیست؟

من در حال حاضر 31 سال سن دارم. من معتقدم که این آخرین چرخه المپیک من خواهد بود و برنامه من این است که بعد از بازی‌های المپیک پاریس 2024 شمشیربازی را کنار بگذارم. صادقانه بگویم، من در مورد این تصمیم 100٪ مطمئن نیستم، بنابراین خواهیم دید. در حال حاضر از شمشیربازی بسیار لذت می‌برم و ترک آن سخت خواهد بود.

سابو

گفت‌وگو: یدالله محمدی

انتهای پیام/

کدخبر: 848961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟