ده‌لیخت: سعی کردم از بازیکنان بزرگ الگوبرداری کنم/ برای من دی‌ان‌ای بایرن به‌معنای پیروزی است/ رونالدو تشنه‌ی موفقیت بود

به گزارش رکنا، ماتیاس "ده‌لیخت" مدافع هلندی که در این پنجره نقل و انتقالات تابستانی به بایرن مونیخ پیوست درباره حضورش در این تیم و سایر مسائل به صحبت پرداخت.

وی گفت: از حضور در کنار هم‌تیمی‌هایم و صحبت کردن با آن‌ها حتی خارج از زمین لذت می‌برم. دوست‌دارم چیزهای مختلف را ببینم، اما اگر حس کنم که لازم باشد چیزی بگویم، این کار را انجام می‌دهم. از طرف دیگر، در زمین تلاش می‌کنم تا جایی که ممکن است با بازیکنان ارتباط بگیرم تا توازن در زمین برقرار شود.

مدافع هلندی درباره اینکه پیشرفت خود را در این مدت در بایرن چگونه دیده است، اینطور به سوال پاسخ داد: فکر کنم خیلی زود پیشرفت کردم و برخلاف دیگران، به اندازه‌ی کافی خوش‌شانس بودم که در کنار بازیکنان ثابت‌شده و باتجربه‌ی چندین ساله بازی کردم. توانستم خیلی زود چیزهایی را یاد بگیرم و خودم را منطبق سازم، در آژاکس، در تیم ملی هلند و سپس در یوونتوس. 

"ده‌لیخت" با اشاره به دی‌ان‌ای در بایرن بیان کرد: برای من دی‌ان‌ای بایرن به‌معنای نظم، سخت‌کوشی و پیروزی است. وقتی در زمین به بایرن نگاه می‌کنم، این‌ها ارزش‌هایی هستند که می‌بینم. در خارج از زمین باشگاه برایم به‌معنای یک خانواده‌ی بزرگ، سنت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی است. دانستن دی‌ان‌ای یک باشگاه مهم است. یوونتوس، فرهنگ بسیار متفاوتی با آژاکس داشت،  این خیلی جذاب بود و حالا در بایرن، یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان با یک تاریخ خارق‌العاده هستم. بسیار هیجان‌زده‌ام که یاد بگیرم و با فلسفه‌ی بایرن زندگی کنم. تشابهاتی با آژاکس در زمین وجود دارد، هر 2 باشگاه می‌خواهد تهاجمی بازی کنند، البته که بایرن منظم‌تر بازی می‌کند. وقتی که آرین روبن و ماک فن‌بومل زیر نظر لویی فن‌خال به فینال لیگ قهرمانان اروپای 2010 رسیدند، از تلویزیون آن بازی را تماشا می‌کردم.

وی با اشاره به اینکه سعی کرده در این مدت از بازیکنانی مانند کیلینی، بونوچی، کریستیانو رونالدو و بوفون الگوبرداری کند، گفت: بازیکنانی مثل کیلینی، بونوچی، کریستیانو رونالدو و بوفون 10، 12، 13 سال از من بزرگ‌تر هستند و من سعی کردم از شخصیت‌های آن‌ها الگو بگیرم. شاید نسبت به دیگر بازیکنان 22 ساله پخته‌تر باشم اما این را چیز خاصی نمی‌دانم.

مدافع هلندی بایرن مونیخ افزود: در سال 2013 بایرن زیر نظر یوپ هاینکس برنده‌ی لیگ قهرمانان شد و زمانی‌که با مربیگر پپ گواردیولا فوتبال فوق‌العاده‌ای بازی می‌کردند. قهرمانی آن‌ها در لیگ قهرمانان 2020 نیز بسیار فوق‌العاده بود.شکل بازی و دیدی که در اینجا به فوتبال دارند را دوست‌دارم. دنبال کردن بازی‌های بایرن برای چندین سال باعث لذت و خوشحالی‌ام بود. بایرن برای 10 سال متوالی برنده‌ی لیگ شده، اما آن‌ها متوقف نشدند؛ طوری که بازیکنانی مثل توماس مولر، مانوئل نویر، یاشوا کیمیش، کینگزلی کومان و دیگر بازیکنانی که مدت‌هاست اینجا بازی می‌کنند و 6-7 قهرمانی دارند، خیلی خیلی تاثیرگذار است.

"ده‌لیخت" در مورد حضورش دورانش در یوونتوس گفت: تجربه‌ی خوبی بود چون نه تنها به‌عنوان یک فوتبالیست، بلکه به‌عنوان یک انسان هم چیزهای زیادی آموختم. وقتی این قهرمانان را هرروز می‌بینید، اینکه چطور تمرین، از بدن‌شان مراقبت و در زمین بازی می‌کنند... واقعأ انگیزه‌دهنده است. خوشحالم که برای 3 سال در آنجا بازی کردم. کریستیانو رونالدو را مثال می‌زنم که تشنه‌ی موفقیت بود. او برنده‌ی همه‌چیز شده بود، چندین توپ طلا، 5، لیگ قهرمانان و هر لیگی که در آن بازی کرده بود، اما بازهم به اندازه‌ی یک جوان 19 ساله، تشنه‌ی موفقیت بود.

انتهای پیام/

کدخبر: 821195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟