قربانی: با برنامه‌ریزی کوتاه مدت نمی‌توان در هانگژو به نتایج خوب رسید/ مسابقات اصفهان محک خوبی برای شناخت دقیق ما از بچه‌ها است

امین قربانی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط ملی‌پوشان سابر برای حضور در مسابقات سطح لایت اصفهان بیان کرد: پس از بازگشت از کشورهای اسلامی تصمیم گرفتیم به دلیل فشارهای زیادی که در این چند ماه اخیر به سابریست‌ها وارد شده بود مدتی را به آن‌ها استراحت دهیم تا با شرایط بهتری از لحاظ ذهنی و فکری در اردوها حضور پیدا کنند. بالاخره چنین مسابقاتی فرصت خوبی برای بچه‌های امید، جوان و بزرگسالان است تا خودشان را محک بزنند که از لحاظ آمادگی در چه وضعیتی هستند.

وی با اشاره به حضور یلدریم در مسابقات اصفهان اینطور به سوال پاسخ داد: یلدریم بازیکن قدری است که تقابل دوباره او با بچه‌های ما از جمله سابریست‌های بزرگسال می‌تواند خیلی جذاب باشد. به نظرم بازیکنان کم تجربه ما این شرایط برای آن‌ها امکانپذیر است تا خودشان را مقابل علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و .. شمشیربازان جمهوری آذربایجان و گرجستان محک بزنند. همچنین این مسابقات می‌تواند ارزیابی خوبی برای شناخت دقیق‌تر ما از بچه‌ها برای حضور در مسابقات آینده باشد و هم در رنکینگ شاهد بهترشدن جایگاه آن‌ها باشیم.

سرمربی تیم ملی سابر در مورد شرایط اردویی بازیکنان گفت:سابریست‌های جوانان و امید ما زیر نظر مربیان خودشان فتوحی و رضایی‌نژاد اردوی مشترکی با عراق دارند و قرار است شنبه هفته آینده برای این رقابت‌ها آماده شوند. اردوی فوق‌العاده خوبی است و تمرینات به صورت فشرده و سخت انجام می‌شود.بالاخره نیاز است تا چنین اردوهایی در نظر گرفته شود تا هم بچه‌ها پیش از مسابقات به نقاط ضعف و قوت خودشان پی ببرند و هم ما نسبت به آن‌ها شناخت داشته باشیم که در آینده چگونه و در چه مسابقه‌ای از آن‌ها در ترکیب استفاده کنیم.

قربانی افزود: اتفاق خوبی است که این بازیکنان کنار هم در یزد جمع شده‌اند و چنین اردویی قبل از مسابقه بین‌المللی اصفهان برای آن‌ها تدارک دیده‌ شده است. بچه‌ها به صورت سخت و جدی تمرین می‌کنند و از این که این اردو برپا شد خوشحالیم چون در افزایش آمادگی سابریست‌های کم تجربه بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه باید انتخابات فدراسیون برگزار شود، اینطور به سوال پاسخ داد:انشاالله انتخابات فدراسیون برگزار شود تا برنامه‌ریزی خوبی چه بخش دختران و چه پسران در بخش سابر برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی داشته باشیم زیرا نمی‌توان با برنامه‌ریزی کوتاه مدت به نتیجه مدنظری که ما می‌خواهیم، برسیم. باید از همین الان برای تامین بودجه و سایر برنامه‌های ما تمهیدات لازم اندیشیده شود تا بتوانیم بهترین شرایط را بچه‌ها فراهم کنیم. نباید توقع داشت که با یک اردوی کوتاه مدت بتوان در بازی‌های آسیایی معجزه کرد.

انتهای پیام/

کدخبر: 821182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟