پاکدامن:انتظار چنین عملکردی نداشتم/ قول می‌دهم دوباره به اوج برگردم

علی پاکدامن در گفت‌وگو با در خصوص نتایج تیم ملی شمشیربازان در قهرمانی آسیا اظهار کرد: بخش انفردی پس از صعود به عنوان نفر سوم به جدول اصلی در دور اول کار مشکلی نداشتم اما دور دوم با اینکه از شمشیرباز قزاقستانی جلو و و روی حریفم سوار بودم و می‌توانستم او را ببرم اما متاسفانه روی حادثه به او باختم. خیلی جالب است این ورزشکار هم مانند کسانی که من را برده بود به مدال رسید. خودم هم انتظار چنین عملکردی نداشتم و اینکه نتوانم نتیجه در خور شانی بگیرم.

وی افزود: همین شمشیرباز قزاقستانی حتی پس از من نمایندگان چین و ژاپن که بسیار قدرتمند بودند را شکست داد و صاحب مدال برنز شد. معتقدم واقعأ روز، روز او بود. به نظرم اگر 50 یا 60 درصد خودم بودم، خیلی راحت می‌توانستم هم او و هم سایر ورزشکاران را ببرم تا به مدال برسم. شرمنده مربی عزیزم و فدراسیون شدم زیرا دلم می‌خواست نتیجه خوبی بگیرم. در این مدت امین قربانی که مربی زحمتکش و توانمندی است برایم زحمات زیادی کشیده است.

عضو تیم ملی شمشیربازی تصریح کرد: پس از المپیک در هر رویدادی که بوده‌ام یکی از مدال‌ها به شمشیربازی اختصاص پیدا کرده است که من به او باختم و حذف شدم. این قول را می‌دهم و تمام تلاشم را به کار ببندم تا دوباره به شرایط ایده‌آل برگردم، نماینده شایسته‌ای برای کشورم باشم.

پاکدامن درباره مدال برنز ایران در بخش تیمی گفت: در بخش تیمی هم دور اول استراحت خوردیم، سپس در دور دوم تایلند را بردیم اما متاسفانه در پای فینال در بازی با ژاپن با اختلاف یک امتیاز شکست خوردیم. خواهشم این است دوستان بدانند همین ژاپن، موفق شد چین را هم شکست دهد. چینی که در بهترین کمپ تمرینی دنیا اردو تدارک دیده بود اما با وجود این اتفاق باز هم از مسابقات حذف شدند. ما در گذشته هم سابقه باخت به ژاپن را در سال 2014 داشته‌ایم، البته این ژاپن با تیم آن دوران خیلی فرق دارد. هر چه است مدال، مدال است و خوشحالم دوباره بعد از 2019، به مدال رسیدیم. سطح شمشیربازی روز به روز در آسیا در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به اینکه هدفش کسب نتایج بهتر در مسابقات پیش‌‍رو است، بیان کرد: واقعأ شکست خوب نیست و از آن متنفرم زیرا من پس از المپیک چند مسابقه توانایی این را داشتم تا به مدال برسم تا پاسخ خوبی جواب زحمات مربی و همچنین فدراسیون بدهم که این امر محقق نشد. تمام تلاشم این است در مسابقات پیش‌رو این اتفاق را جبران کنم. البته چیزی که مشخص است اینکه ورزش بالا پایین دارد.

نماینده سابر ایران در مورد اینکه در مسابقات جهانی به دنبال چه نتیجه‌ای است، گفت: تمام تلاش می‌کنم تا از این مقطع بیرون بیایم و دوباره نماینده‌ی شایسته‌ای برای کشورم باشم. البته کسب قول مدال سخت اما تمام هدفم این است تا حد ممکن بهترین عملکرد را داشته باشم. هدفم، رسیدن به نتایج خوب است.

پاکدامن با اشاره به نتایج خوب فتوحی و زاهدی در رقابت‌های قهرمانی آسیا بیان کرد: خیلی خوشحالم برای فتوحی و زاهدی که در کره‌جنوبی عالی بودند. شک ندارم نیما زاهدی آینده این رشته است و از نمایش او لذت بردم، زیرا اولین بار بود که در ترکیب اصلی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا قرار می‌گرفت اما خیلی خوب کار کرد. البته موضوع دیگر این است که تیم ما تیم جدیدی است زیرا مجتبی عابدینی دیگر در جمع ما نیست. ما با نیما زاهدی و فتوحی راه جدیدی شروع کرده‌ایم مطمئن باشید، دوباره نتایج خوبی خواهیم گرفت به شرطی که ما به زمان بدهند. 

انتهای پیام/

کدخبر: 793724 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟