ارمغانی: هنوز با تیم ملی بسکتبال مدنظرم فاصله داریم/ خستگی سفر در کوارتر پایانی به ما آسیب زد

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص لایل شکست تیم ملی بسکتبال مقابل استرالیا اظهار کرد: ما پس از بازی با ژاپن تنها فرصت یک جلسه تمرین داشتیم، همین فرصت کوتاه زمان ریکاوری برای ما دردسرساز شد زیرا پس از آن به سمت استرالیا پرواز کردیم و طولانی بودن سفر و کم تجربگی بازیکنان منجر شد تا در کوارتر چهارم شرایط باب میل ما پیش نرود. در مجموع فکر می‌کنم بازی قابل قبولی را انجام دادیم. با توجه به غیبت 3 بازیکن اصلی حدود ۳۰ دقیقه مقابل استرالیا خیلی خوب جنگیدیم و در دقایقی هم خیلی خوب آن‌ها را تحت فشار قرار دادیم. با وجود کم‌تجربگی بازیکنان تلاش خوبی انجام دادند و این برای ما ارزشمند است.

وی افزود: بازی نزدیکی تا اواسط کوارتر سوم با حریف داشتیم و خیلی خوب با میزبان پیش رفتیم اما در ابتدای کوارتر چهارم کارمان سخت‌تر شد و جوانی و کمبود تجربه باعث شد که در این کوارتر بازی سختی را پشت سر بگذاریم. بازیکنان استرالیا فشار زیادی را به ما وارد و همچنین در سایر بخش‌های بازی هم خیلی خوب شرایط برای ما پیش نرفت و همین امر باعث ایجاد اختلاف امتیازی بین ما و تیم میزبان شد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره اینکه آیا از عملکرد تیم در بازی با استرالیا راضی بود یا خیر، گفت: ما از نحوه بازی بازیکنان خیلی راضی بودیم زیرا هم نخستین مسابقه بین‌المللی خودشان انجام دادند و هم تنه به تنه بازیکنان بزرگ شدند. البته هنوز کار زیاد است زیرا آن‌ها جوان هستند و پتانسیل پیشرفت دارند. متاسفانه خستگی مزید بر علت شد تا فشار بازی بر بازیکنان غلبه کند و نتوانند روال خوب 3 کوارتر ابتدایی را ادامه دهند. 

ارمغانی با اشاره به غیبت حدادی و یخچالی در این بازی گفت: به طور حتم حامد حدادی فوق‌العاده مهره کلیدی و موثری برای ما است و نبود او به ضرر ما تمام شد البته نباید نبود یخچالی و کاظمی را هم فراموش کنیم زیرا آن‌ها بازیکنان موثری در ترکیب برای ما بودند و شاید با حضور آن‌ها شرایط به نحو دیگری برای ما پیش می‌رفت.

وی درباره برنامه پیش‌رو تیم ملی بیان کرد: فعلأ که مسابقه‌ای نداریم و طبق برنامه رقابت‌های لیگ پیش روی ماست و در آبان ماه با تمام قوا می‌رویم و سعی داشته باشیم در خانه مقابل چین و استرالیا موفق از زمین خارج شویم. مطمئنم اگر روال به این شرایط باشد شانس بالایی برای حضور در جام‌جهانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 820947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟