داوودی: سطح استرالیا یک لول بالاتر از آسیاست/ بازی بدی مقابل آنها انجام ندادیم

آرن داوودی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص  دلایل شکست تیم ملی بسکتبال مقابل استرالیا در پنجره چهارم جام‌جهانی اظهار کرد: ما تا اواسط کوارتر سوم بازی خوب و جانداری از تیم ملی در بازی با استرالیا شاهد بودیم اما متاسفانه خستگی سفر مزید بر علت شد تا در کوارتر پایانی تمرکز آن‌ها دچار مشکل شود و نتوانند به بازی خوب خودشان ادامه دهند. شاید اینطور فرض شود چون استرالیا در قاره آسیا حضور دارد حریف آسانی محسوب شود اما آن‌ها یک سطح از آسیا بالاتر هستند و در رنکینگ فیبا هم جایگاه سوم را در اختیار دارند و اکثر نفرات آن‌ها هم در اروپا و NBA شاغل هستند. 

وی افزود: به نظرم بازی خوبی از بازیکنان در بازی با استرالیا شاهد بودیم زیرا در این دیدار چند مهره کلیدی خودمان را در اختیار نداشتیم و در کنار آن تیم ما در حال تغییر نسل و پوست‌اندازی است. بالاخره در ترکیب ما بازیکنانی هستند که برخی از آن‌ها دارای کم تجربه بین‌المللی هستند و باید به آن‌ها فرصت داد تا با حضور در چنین دیدارهایی هم ترسشان از بازی با بازیکنان دنیا ریخته شود و هم با تجربه‌تر شوند.

گاردرأس اسبق تیم ملی تصریح کرد: باید دانست بازی در زمین استرالیا بود و خیلی سخت بود تا بتوان در تمام چهار کوارتر، بازیکنان بتوانند تمرکز خودشان را نگه دارند. به نظرم اگر در کوارتر چهارم و حتی اواخر پایانی کوارتر سوم نتیجه به شکل دلخواه ما پیش نرفت تنها به دلیل جوانی و کم‌تجربگی بازیکنانی بود که در مقابل استرالیا حضور داشتند. باید به این بازیکنان خسته نباشید گفت، با این شرایط زیرا 3 کوارتر با تیم حریف پایاپای پیش آمدیم. اگر چه تیم اصلی استرالیا نبود ولی باز بازیکنان بازی خوبی به نمایش گذاشتند. این دیدار نشان می‌دهد تیم ما پتانسیل بالایی دارد. به نظرم اختلاف ۳۰ امتیازی با استرالیا فاصله واقعی 2 تیم نبود، نشانه‌هایی از درخشش و پیشرفت شرایط بسکتبال کشور درباره جوان‌ها را دیدیم که بارقه‌هایی از امید را زنده کرد.

داوودی عنوان کرد: فکر می‌کنم بسکتبال ایران در یک دوره گذار است. اگر سال‌ها جایگزین و پشتوانه‌سازی خوبی نبوده باید از یک جایی چشم خود را بر روی نتیجه ببندیم و فضا را به جوان‌ترها بدهیم تا آن خلاء را پر کنیم. این پتانسیل و توان هم بدون شک در بسکتبال ایران وجود دارد که ستاره‌های جدیدی در آن ظهور کند. وقتی در کوارتر پایانی شرایط بازی از دست ما در رفت و اختلاف بیشتر شد، در نتیجه اینطور پیش رفت تا بازیکنان، بازی را رها کنند. اگر آن‌ها با تمرکز بالاتری در کوارتر چهارم به بازی ادامه می‌دادند می‌شد امیدوار بود با اختلاف کمتری نتیجه را به پایان برسانیم. البته خستگی سفر شاید یکی از دلایل اصلی این اتفاق باشد تا بازیکنان نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

وی درباره بازی آینده ایران با چین در انتخابی جام‌جهانی اظهار کرد: تیم چین مانند استرالیا نیست و ضعیف‌تر از آن‌ها است ما می‌توانیم بازی راحت‌تری به نسبت این بازی در پیش داشته باشیم. بهتر است از این نوع بازی‌ها مقابل تیم‌های سطح اول دنیا درس عبرت بگیریم و آن را برای خودمان بازی تدارکاتی محسوب کنیم تا در بازی با چین به نتیجه دلخواه که بُرد است برسیم.

ملی‌پوش اسبق فدراسیون بسکتبال درباره بُرد ایران مقابل ژاپن بیان کرد: بازی به بازی و با گذشت زمان ارمغانی شناخت بهتر و بیشتری نسبت به بازیکنان پیدا می‌کند و بازیکنان هم از نظر فنی آن چیزی که کادرفنی می‌خواهد را نسبت به گذشته با شرایط بهتری در زمین پیاده می‌کنند. از دیر باز خصلت ژاپنی‌ها در سرعت و شوت 3 امتیازی زبانزد بوده و همیشه در این مساله خبره بوده‌اند. درست است سرمربی و برخی بازیکنان آن‌ها نبودند اما توانستیم با انجام یک بازی مقتدرانه آن‌ها را ببریم.

داوودی درباره اینکه عملکرد ارمغانی را در این مدت در تیم ملی چگونه دیده است، گفت: ارمغانی به نظرم کار جدیدی را در تیم ملی جا می‌اندازد که تصمیم گرفته از بازیکنان جدید استفاده کند. بالاخره نسلی که از گذشته در تیم ملی وجود داشته باشد آرام آرام در حال تغییر است و با این شرایط باید به کادرفنی زمان داد تا دراز مدت بتوانیم ثمره این اتفاق را مشاهده کنیم.

وی درباره اینکه عملکرد بازیکنان جایگزین حامد حدادی را چطور دید، اینطور به سوال پاسخ داد: واقعأ در بازی سالارمنجی و علی اکبری بازی خوبی به نمایش گذاشتند و مطمئنم آینده خوبی در تیم ملی داشته باشند. باید تجربیات خوبی از چنین بازی‌هایی تجربه کنند. این 2 بازیکن توانستند جای خالی حدادی را در تیم ملی پُر کنند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که با عملکرد چند ماهه جواد داوری روند فدراسیون را چگونه ارزیابی می‌کند؟ توضیح داد: برای قضاوت خیلی زود است و باید زمان بگذرد چون از وقتی داوری آمد در شرایط مسابقه بوده‌ایم.

انتهای پیام/

کدخبر: 820490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟