ارمغانی: بازی با ژاپن فرصت خوبی برای آزمایش بازیکنان جوان است/ کادرفنی خوب و یکدستی داریم

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط تیم ملی بسکتبال برای پنجره چهارم جام‌جهانی اظهار کرد: تصمیم داریم اردوی ایران نوین را با همراهی چند بازیکن از تیم بزرگسالان از چند روز دیگر استارت بزنیم و انشاالله اگر همه چیز مرتب باشد 9 یا 10 آگوست برای برگزاری 2 بازی دوستانه به ژاپن سفر می‌کنیم. تیم ملی را به طور کامل به آنجا همراه خودمان نمی‌بریم و شاکله اصلی این تیم را بازیکنان تیم ایران نوین تشکیل می‌دهند. تیم ملی در 6 آگوست در همین تهران اردوهایش آغاز خواهد شد.

وی افزود: ملی‌پوشانی که همراه ما به ژاپن نمی‌آیند به کارهای مربوط به آمادگی خواهند پرداخت و پس از بازگشت در یک جلسه تصمیم‌گیری خواهیم کرد تا 12 بازیکن اصلی را برای پنجره چهارم جام‌جهانی مشخص کنیم. بیشترین هدف ما از بازی با ژاپن این است که بتوانیم بازیکنان تیم ایران نوین را محک بزنیم و آزمایش کنیم که عملکرد آن‌ها در پیراهن تیم ملی به چه نحوی خواهد بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره بازی با ژاپن گفت: این برنامه بین مسئولان فدراسیون وقت ایران و ژاپن چیده شده که در چنین تاریخی با آن‌ها بازی داشته باشیم. البته باید این را هم به فال نیک گرفت زیرا این دیدار یک محک جدی برای بازیکنان جوان‌تر تیم خواهد بود تا محک بزنیم چطوری می‌توانند به تیم در مواقع حساس کمک کنند. 

ارمغانی درباره برنامه‌های پیش‌روی تیم ملی اینطور پاسخ داد: ما تا پایان سال پنجره چهارم تا ششم انتخابی جام‌جهانی را در پیش داریم و رویکرد اصلی ما بر این است تا هم از حضور بازیکنان اصلی استفاده کنیم و هم در هر پنجره تا آنجا که می‌توانیم از وجود چند جوان هم در ترکیب بهره ببریم. تلاش ما این است در هر پنجره‌ای با قدرت پیش برویم تا بتوانیم بلیت جام‌جهانی را به دست بیاوریم.

وی در خصوص اینکه آیا برنامه ای برای اضافه شدن مربی جدید به کادر مربیگری خود دارد یا خیر، اظهار کرد: فعلأ کسایی‌پور و آتشی به عنوان دستیار در کنار من حضور خواهند داشت. خوشبختانه کادرفنی هماهنگ و یکدستی داریم و با جان دل کار می‌کنند. از طرف دیگر هم محمدرضا اسلامی را در تیم ایران نوین داریم که از عملکرد و کار او راضی هستم. به نظرم همکاری ما و کادرفنی ایران نوین به ما کمک می‌کند تا در یک مسیر خاص حرکت کنیم و به آن هدف نهایی که موفقیت تیم ملی است دست یابیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 809245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟