ارمغانی: هنوز مسیر طولانی پیش‌روی ما است/ قدم به قدم جلو می‌رویم

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط تیم ملی بسکتبال در دور مقدماتی کاپ آسیا اظهار کرد: فکر می‌کنم تیم ما می تواند خیلی بهتر از این هم باشد و تنها احتیاج به زمان، تمرینات و حضور در مسابقات بیشتری داریم تا به این خواسته نزدیک شویم. تاکنون با ظرفیتی که داشته‌ایم خیلی خوب راه و مسیر را به خوبی پیش رفته‌ایم اگر چه هنوز مسیر طولانی پیش‌روی ما است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات سخت و نیاز است تمام بازیکنان در جریان بازی قرار بگیرند، گفت: بالاخره این مساله طبیعی است زیرا تورنمنت فرسایشی و طولانی و تیم ما باید در ۱۰ روز، اگر تا فینال پیش برویم باید ۶ بازی انجام دهد و به همین دلیل کار سخت است. باید از تمام پتانسیل و ظرفیت تیم استفاده کنیم، به همین دلیل باید از داشته‌های خودمان هم بر روی نیمکت بهره ببریم. خوشبختانه تیم در هر بازی همت، تلاش مضاعف انجام می‌دهد و این به ما امکان داد تا از بازیکنان روی نیمکت هم استفاده کنیم. آن‌ها هم از این فرصتی که نصیب‌شان شده استفاده و بازی خوبی به نمایش گذاشته‌اند. بالاخره نیاز است در هر مسابقه دقایقی منطقی انرژی بازیکنان ذخیره تا در بازی‌های مهم با شرایط آماده‌تری به زمین بروند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره بازی سخت با ژاپن اینطور توضیح داد: از ابتدا هم برای پرسینگ سنگین ژاپن برنامه داشتیم البته به دلیل فرصت زمانی کوتاهی که داشتیم خیلی زیاد نشد انجام دهیم اما آن چیزی که در تمرینات به بازیکنان گفته بودیم در داخل زمین انجام دادند. البته طبیعی بود در جریان بازی و برخی دقایق اشتباهاتی پیش بیاید. بالاخره در کوارتر چهارم طبیعی بود تیم ژاپن که عقب بود به آب و آتش زده بود تا نتیجه را جبران کند. آن‌ها هر کار غیر ممکن را سعی داشتند انجام دهند هر چند بازی در کنترل ما بود. بالاخره اشتباه هم جزئی از بازی است و این اتفاق هم برای هر تیمی رخ می‌دهد. بازی با ژاپن با این فشار سنگینی که بود برد خیلی ارزشمندی کسب کردیم. اینکه بازیکنان اشتباه داشته باشند بخشی از بازی است و مشکلی از این بابت نداشتیم.

ارمغانی با تعریف و تمجید از عملکرد درخشان حدادی بیان کرد: حامد بی‌شک یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ ایران و در داخل زمین هم خیلی خوب و با تجربه عمل می کند. او همچنین به عنوان کاپیتان خوب بچه ها را جمع جور می کند و خارج از زمین هم حامد و تمام بچه ها هماهنگ هستند و با هم یک ساز را می زنند. او با عملکرد خوب مقابل واتانابه ژاپنی نشان داد هنوز هم دود از کنده بالا می‌رود.

وی با اشاره به اینکه به داوری رییس فدراسیون توصیه کرده دوباره به جمع بازیکنان تیم ملی برگردد، گفت: بالاخره جواد داوری در دوران طلایی ما واقعأ عضو موثری از تیم ملی بود و به تیم کمک کرد تا بتوانیم به افتخارات خوبی برسیم. البته اکنون نقش دیگری بر عهده دارد و تمام تلاشش بر این است تا بهترین شرایط را برای ما فراهم کند. بالاخره حضور جناب داوری در اندونزی دلگرمی خاصی به ما می‌دهد و خوشحالیم از اینکه او در کنار ما حضور دارد. حتی به او گفتم دوباره بیاید و در تیم ملی بازی کند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پایان درباره اینکه چه قولی به جامعه بسکتبال می‌دهد، گفت: تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا مانند همیشه بهترین بازی را انجام دهیم. این نیست از الان رویای فینال را در سر داشته باشیم بلکه هر بازی استراتژی خودمان را داریم و قدم به قدم جلو می‌رویم. حتی از خانواده بسکتبال هم درخواست داریم و آن این است مانند ما قدم به قدم جلو بیایند و ما را مثل همیشه کمک‌ کنند تا بتوانیم در ادامه مسیر هم موفق باشیم. بالاخره هنوز راه طولانی پیش‌رو ما قرار دارد.

انتهای پیام/

کدخبر: 805382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟