داوری: نتیجه‌ تیم ملی بسکتبال برای ما قابل قبول نبود/ یک شبه نمی‌توانیم معجزه کنیم

جواد داوری در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه نتایج تیم ملی بسکتبال را در کاپ آسیا چگونه ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار بود، هر چند نتیجه‌ای که گرفتیم برای ما قابل قبول نبود. اینکه به چه دلیل از اردن باختیم بحث فنی است که باید در نشستی با حضور ارمغانی و کادرفنی به آن بپردازیم. تیم‌هایی که از بازیکنان تبعه در ترکیب خود استفاده می‌کنند تفاوت چشمگیری با کشورهایی که ندارند، دارند. باید دانست بازیکنان تلاش خودشان را کردند اما نشد اتفاقات خوبی در روز بازی با اردن برای ما بیافتد.

وی افزود: فکر می‌کنم با برنامه‌ریزی مناسب کادرفنی و حمایتی که ما از برنامه‌های آن‌ها انجام می‌دهیم قطعأ اتفاقات خوبی برای ما رقم خواهد خورد. البته در این بحث صبوری نیاز است تا انشاالله به آن روندی که نیاز داریم برسیم. انتقاد همیشه وجود دارد اما در برخی موارد، یکسری تغییرات ایجاد کرده‌ایم که خداراشکر تا به الان به بیشتر آن‌ها دست یافته‌ایم.

رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه از کادرفنی حمایت می کند، گفت: از کادرفنی حمایت می‌کنیم زیرا آن‌ها را با یک هدفی به هیات رییسه معرفی کردیم و اینطور نیست بدون برنامه این انتخاب را انجام داده باشیم.‌ به هر حال اکثر جامعه بسکتبال ارمغانی را می‌شناسند که او معمار بسکتبال است و توانایی فنی زیادی دارد. پیش از ورود به ایران و چه بعد از آن با برنامه مُدونی را با او برای تیم ملی ترسیم کرده‌ایم. می‌دانیم برای تیم ملی چه اهدافی داریم و یک شبه نمی‌توان به آن دست یافت.

داوری در پاسخ به این سوال خیلی‌ها متوجه حضور زلاتکو در تیم ملی نشدند، اینطور پاسخ داد: زلاتکو انتخاب خود سعید خان ارمغانی بود و به هر حال حق طبیعی هر سرمربی است تا دستیاران خود را انتخاب کند. او مشکلات حضور در ایران را داشت و قرار بود تنها چهل روز در ایران باشد آن هم برای پنجره سوم انتخابی جام‌جهانی  و پس از آن باید به تیم خود در اسلواکی باز می‌گشت. زلاتکو در مجارستان با ارمغانی سابقه همکاری دارد و اینطور نبوده بدون تجربه و شناخت او را برای کادرفنی تیم ملی انتخاب کرده باشد.

وی درباره اینکه آیا نگران آینده تیم ملی است یا خیر، گفت: باید از مدت‌ها قبل تغییرات اتفاق می‌افتاد نه اکنون اما باز هم با این وجود نگران آینده نیستیم. با کمک‌ همکاران در فدراسیون تلاش داریم اتفاقاتی را که جامعه بسکتبال مدنظر دارند به آن‌ها با برنامه‌ریزی خوب دست پیدا کنیم. مهم‌ترین هدف فعلی ما این است تا بتوانیم این ناکامی را در انتخابی جام‌جهانی جبران و با جهانی شدن هدیه خوبی به مردم و همچنین خانواده این رشته بدهیم. تلاش داریم تا در بحث استراتژی تیم ملی هم در نحوه بازی یکسری تغییراتی را انجام دهیم. 

انتهای پیام/

کدخبر: 806414 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟