ارمغانی: جایگزینی برای حامد حدادی سخت است/ هدف بعدی ما آمادگی برای بازی با ژاپن و استرالیاست

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص بازی با اردن اظهار کرد: فکر می‌کنم در این بازی ایده و طراح‌هایی که مدنظر داشتیم، نتوانستیم به خوبی اجرا کنیم. یکی از کارهایی که می‌خواستیم انجام بدهیم معطوف به این بود که سنتر تبعه آن‌ها را از بازی خارج کنیم که خیلی در این کار موفق نبودیم. حتی در دفاع و جاهای دیگر مانند فشار تمام زمین هم خیلی موفق نبودیم و این باعث شد دفاع آنچنان که باید شاید خیلی موثر نباشیم. البته این روال رفته رفته بهتر شد و در کوارتر سوم دفاع خوبی داشتیم و نتیجه‌ای را که عقب افتادیم پیش افتادیم و همین مساله انرژی زیادی از تیم ما صرف کرد.

وی افزود: صرف انرژی در کوارتر سوم منجر به این شد تا در کوارتر چهارم نتوانیم انرژی و طراوت لازم را در زمین داشته باشیم و به همین دلیل باخت تلخ پیش آمد. بازیکنان در طول بازی و پیش از آن تلاش زیادی از خود به نمایش گذاشتند. همه ما زحمت کشیدیم و سعی کردیم بهترین بازی خودمان را به اجرا بگذاریم اما این امر صورت نگرفت.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها معتقدند تیم ملی در دقایق پایانی شکست را پذیرفته بود و دیگر انگیزه‌ای برای جبران نداشتند، اینطور پاسخ داد: من به عنوان سرمربی در کنار زمین بودم این مساله را چندان قبول ندارم زیرا شروع کردیم به پرس تمام زمین و باعث شد چند توپ‌ربایی از تیم حریف داشته باشیم. احساسی نداشتیم از اینکه بخواهیم باخت خودمان را بپذیریم و بازی را تمام شده بدانیم بلکه بازیکنان تلاش خودشان را انجام دادند، اما باید بگویم بازی سختی داشتیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره اینکه برنامه‌های آینده تیم ملی چگونه است، بیان کرد: از ابتدا وقتی این پست را قبول کردم و با داوری رییس فدراسیون صحبت داشتیم قرار بر این بود که رفته رفته بازیکنان تازه را به تیم ملی تزریق کنیم، مانند اینکه یکسری جوان را بیاوریم تا با برنامه‌ریزی اصولی که انجام می‌دهیم کار ما را پیش ببرند. همه ما بدانیم و به آن توجه داشته باشیم اینکه تنها ما نیستیم کار می‌کنیم بلکه تمام دنیا بسکتبال پیشرفت کرده و کشورها روی این رشته سرمایه‌گذاری و خوب کار می‌کنند و ما برای اینکه بتوانیم با آن‌ها هم‌قدم باشیم باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. از جمله در بحث بازی تدارکاتی و اردو یک شرایط مساعد برای ما تدارک دیده شود اما به دلیل شرایطی که کشور ما دارد از جمله بحث تحریم‌ها کار سخت است.

ارمغانی در ادامه صحبت‌های خود افزود: فکر می‌کنم فدراسیون تمام تلاشش را می‌کند همه امکانات خوب برای بسکتبال فراهم کند اما باید پذیرفت کشورهای دیگر به دلیل شرایط اقتصادی که دارند راحت‌تر می‌توانند تیم‌های خودشان را حمایت و حتی پول بیشتری خرج کنند. این شرایطی که ما قرار داریم شرایط خوبی نیست اما باید تلاش داشته باشیم هر چه بهتر این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی ما به شکلی بود تا با استرالیا پیش از فینال مواجه نشویم، گفت: ما از ابتدا هم تا آخر به این مساله فکر کردیم در تورنمنت که هستیم، تمرکز ما روی این باشد بازی به بازی بهتر باشیم و با برد زمین را ترک کنیم. ما جدول را تا آخر بررسی کرده بودیم و می‌دانستیم اگر دوم شویم آن‌وقت به استرالیا برخورد خواهیم کرد و آن دلیل این بود خواستیم تا جایی که فراهم باشد از این امر دوری و قرعه بهتری را برای خودمان انتخاب کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره اینکه عملکرد بازیکنان را در کاپ آسیا چگونه دید، بیان کرد: هدف ما در درجه اول این بود به تدریج نسل تیم ملی را جوان‌تر کنیم و این خیلی برای ما حائز اهمیت است تا به این امر مهم دست یابیم. بازیکنان تلاش خوبی داشتند اما یکسری بالا پایین و برخی نفرات هم نوسان داشتند ولی چیزی که مُسلم است اینکه همه تلاش کردند تا برای تیم ملی مثمرثمر باشند.

ارمغانی در پاسخ به این سوال که برای جایگزینی حدادی چه ایده‌ای دارد، اظهار کرد: حامد حدادی بازیکنی غیر قابل انکار و جزو بهترین بازیکنان تاریخ بسکتبال ایران است، اما باید پذیرفت ما برای او جایگزینی نداریم. یکی از اهدافی که مدنظر ما است اینکه بتوانیم نسل جوان را وارد تیم ملی و جایگزین نفرات پا به سن گذاشته کنیم تا از این طریق کار را پیش ببریم. شاید ما در اندازه‌های حامد حدادی در بسکتبال ایران نداشته باشیم و به این زودی هم این اتفاق رخ نمی‌دهد. تنها کار این است نوع بازی را تغییر دهیم و بسکتبالی را بازی کنیم که تمام بازیکنان چه دفاع و چه حمله دارای یک رنج قدی باشند شاید با این اتفاق میانگین قدی ما کوتاه‌تر شود اما این سیستمی است که خیلی تیم‌های دنیا این کار را انجام می‌دهند. هر وقت حامد تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت آن‌وقت باید نوع بازی را تغییر دهیم.

وی درباره اینکه آیا تصمیم به اضافه کردن مربی جدیدی به کادرفنی تیم ملی دارد یا خیر، گفت: همه چیز امکانش است و از نظر ما هر کسی بتواند بیاید و به کادرفنی و حتی کمک قابل قبولی به بسکتبال ایران داشته باشد خودم از آن استقبال خواهم کرد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پایان درباره اینکه برای پنجره چهارم جام‌جهانی چه برنامه‌ای دارد، اینطور پاسخ داد: ما پس از بازگشت به ایران و استراحتی چند روزه دوباره اردوهای خودمان را شروع می‌کنیم تا برای پنجره چهارم جام‌جهانی آماده شویم. زیرا 2 بازی سخت در 25 و 29 آگوست با ژاپن و استرالیا داریم که فوق‌العاده بازی‌های سختی برای ما هستند. کار فوق‌العاده مشکل است زیرا هر تیمی به استرالیا می‌رود کار دشواری در آنجا دارد. ما باید ببینیم چطور نتیجه را برای ایران کسب کنیم. حتی آن مساله اگر کسب تجربه باشد برای ما مفید است. باید از این بازی‌ها به نحو احسن هم در بحث نتیجه و هم پیشرفت بسکتبال بهترین استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

کدخبر: 805941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟