چراغ‌پور: چرا بازیکن به خودش اجازه می‌دهد درباره کادرفنی تعیین و تکلیف کند؟/ رفتار ما با اسکوچیچ درست نبود

جلال چراغ‌پور در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص حواشی مربوط به تغییر کادرفنی تیم ملی فوتبال اظهار داشت: باید بررسی کرد که تعویض نفر اول کادر فنی تیم ملی چه اثری بر نتایج تیم ملی در جام‌جهانی خواهد داشت چون ما همه آزمون خطاها را برای این تیم انجام داده‌ایم. در طول 25 سال گذشته همه نوع برخورد و استفاده از کادر فنی را تجربه کرده‌ایم . مربی بزرگ را پای پلکان هواپیما برکنار کرده و جلال طالبی را به جای او نشانده‌ایم و 8 سال هم تیم را به دست یک پرتغالی نام آشنا داده‌ایم که فقط در 2 جام جهانی حضور داشته باشیم. بلاژوویچ را در مقطعی برای تیم ملی داشتیم و یک دستیار او را هم در لایه‌های مختلف فوتبال ایران به کار گرفته‌ایم و بعد هم او را کنار گذاشته‌ایم. در انتهای همه این رفتارها و آمدن و رفتن‌ها نهایت 3 بازی در جام‌جهانی برگزار کرده و به خانه برگشتیم.

وی ادامه داد: باید دید چه کار باید انجام دهیم که کیفیت فوتبال ما بالا برود. یک مدرس سطح بالا به فوتبال ما آمد و 10 سال تمام از تبعات حضورش استفاده کردیم. وقتی ما با بازیکن محوری و بازیکن سالاری در دوره 8 ساله‌ کی‌روش مقابله کرده‌ایم چه لزومی دارد مجدد به آن شرایط برگشته و بازیکن به خودش اجازه دهد نسبت به کادر فنی تیم ملی نظر دهد. اصلا به او چه ارتباطی دارد بگوید کادر فنی باشد یا نباشد؟ چرا باید همیشه چوب اشتباهات تکراری را بخوریم؟

کارشناس فوتبال ایران در ادامه تصریح کرد: در مرحله سوم می‌رسیم به شخصیت فدراسیون فوتبال که چرا نمی‌آید بگوید این مربی قرارداد دارد و تعویض نمی‌شود و برای ما کلی زحمت کشیده‌است؟ این مربی در بزنگاه بد نرسیدن به جام‌جهانی ریسک کرد و هدایت این تیم را برعهده گرفت و مارا با بهترین شرایط راهی جام‌جهانی کرد اما ما با او چه کردیم؟

چراغ‌پور در خاتمه اظهار داشت: رسانه‌های ورزشی هم باید از شرایط درست حمایت کنند و اگر واقعا به جز بخش بزرگ‌نمایی رسانه‌ای به هدف اصلی هم برسند که کار و اتفاق درست کدام است دیگر مشکلی در فوتبال ما وجود نخواهد داشت. من از شرایط پیش آمده ناراحت هستم و به نظرم می‌توانستیم بهتر از این با اسکوچیچ رفتار کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 802689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟