قربانی: تیم ملی شمشیربازی سابر متحد و یکدل است/ دنبال بهترین نتیجه در قهرمانی جهان هستیم

امین قربانی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط تیم ملی شمشیربازی سابر برای قهرمانی جهان اظهار کرد: تیم ایران همیشه نشان داده در میادین سخت به نتایج خوبی می‌رسد. در این برهه زمانی هم با توجه به اینکه تیم ما تغییرات داشته اما با این حال دست پا نیست و می‌رویم تا بهترین نتیجه را بگیریم. می‌دانیم توقعات از تیم سابر زیاد است آن هم به دلیل نتایج خوبی که در سالیان گذشته به دست آورده‌ایم. یادمان باشد توقعات باید به جا باشد زیرا نیاز است حمایت شویم. به هر حال مطمئنم این تیم مسیر رو به رشدی مانند سالیان گذشته خواهد داشت. برای قهرمانی جهان نیز تمام تلاش خواهیم کرد، هم بهترین عملکرد داشته باشیم و هم بهترین نتیجه را به ارمغان بیاوریم. خوشبختانه شرایط سابریست‌ها خیلی خوب و از صبح تا شب پیگیر برنامه‌های مربوط به تاکتیکی و تکنیکی هستند. تیم ما تیم خوبی است زیرا هم کادرفنی و هم بچه‌ها واقعأ یک دست هستیم. 

وی درباره اینکه در قهرمانی جهان باید توقع چه نتیجه‌ای از تیم سابر داشت، گفت: قهرمانی جهان مسابقه‌ای سخت است که تمام شمشیربازان در آن محک جدی خواهند خورد و میدان آسانی برای هیچ ورزشکاری نخواهد بود. به هر حال در شمشیربازی با کشورهای قدری مواجه هستیم به طور مثال در آسیا با کشورهایی مانند چین، کره‌جنوبی یا حتی ژاپن و در اروپا هم باید به جنگ کشورهایی به مانند رومانی، گرجستان، فرانسه، مجارستان و ایتالیا برویم. چه کسی فکر می‌کرد در قهرمانی اروپا کشوری مانند ترکیه بیاید و چهره جدیدی از خودش به نمایش بگذارد و روی سکو برود. باید پذیرفت هیچ کشوری در حال حاضر دست پا نیست و همه کار می‌کنند و زمان می‌گذارند و سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند تا به نتیجه مدنظر برسند.

مدیر فنی تیم ملی سابر زنان در مورد شرایط این تیم برای قهرمانی جهان گفت: من به عنوان مدیر فنی مشورت به مربیان می‌دهم و در کنار آن هم اطلاعاتی که به دستم می‌رسد می‌دانم، آنها در حال تمرین و تحت فشار زیادی هستند تا به آمادگی لازم برسند. خوشبختانه در این مدت پیشرفت خوبی  داشته‌اند و در این میان نیاز است به مسابقات بیشتری اعزام شوند تا بتوانند با حضور در میادین برون مرزی کسب تجربه کنند. به نظرم سابر بانوان هم مانند آقایان پتانسیل بالایی دارد تا حتی به سهمیه المپیک هم برسد. اگر برنامه‌ریزی مناسبی برای این تیم شود، به طور حتم حتمأ حرف برای گفتن خواهند داشت. از پیش نمی‌توانیم راجع به عملکرد بانوان در قهرمانی جهان به صحبت بپردازیم. البته با اینکه کار سخت اما تلاش ما بهترین عملکرد است.

قربانی در پایان با اشاره به اینکه مانند همیشه نیاز به توجه بیشتر دارند، اظهار کرد: انشاالله مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مانند همیشه نگاه ویژه‌ای به ما داشتند، این روند مثل گذشته دوباره تداوم داشته باشد. همه می‌دانیم نیاز اصلی، نیاز مالی است که باید تأمین شود. 

انتهای پیام/

کدخبر: 799924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟