قربانی: از عملکرد بچه‌ها رضایت دارم/ خوشحالم ریسک ما جواب مثبت داد

امین قربانی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتایج تیم ملی شمشیربازی سابر در قهرمانی آسیا اظهار کرد: مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت‌هایی است که برای شمشیربازی در اسلحه سابر خیلی مهم است زیرا کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و حتی ژاپن پا به پای کشورهای دیگر تمرین می‌کنند به خصوص تیم کره که قهرمانان زیادی دارد و همیشه هم در مسابقات به بهترین نتایج رسیده است. ژاپن هم در این سالیان اخیر نتایج خوبی کسب کرده و همین مساله نشان از کار سخت ما در آسیا داشت.

وی افزود: در جایی رقابت می‌کردیم که قهرمانان بزرگی حضور داشتند و تیم‌ها با تمام قوا شرکت کرده بودند و تیم ژاپن حتی بازیکن تمرینی نیز همراه خود آورده بود، از این‌رو کارمان سخت بود. ما هم تیمی هستیم که نسبت به گذشته شالکه اصلی تیممان تغییر یافته است. زاهدی نخستین حضورش را در یک مسابقه آسیایی تجربه می‌کرد اما با این وجود توانست در بخش انفرادی و تیمی برای ما خوب ظاهر شود. 

سرمربی تیم ملی سابر ادامه داد: محمد فتوحی چندین سال می‌شود که در ترکیب تیم ملی حضور دارد اما به صورت فیکس در ترکیب نبوده، چرا که در انتخابی کنار گذاشته شده بود و تازه چند مسابقه است که در ترکیب ثابت ما قرار گرفته است. خیلی خوشحالم او توانست عملکرد قابل قبولی از خودش نشان دهد و ما را به آینده امیدوار کند. برای ما رضایت‌بخش بود از اینکه او در جمع هشت نفر برتر آسیا حضور داشت و به نظرم فاصله کمی تا رسیدن به مدال داشت.

قربانی در خصوص عملکرد پاکدامن و رهبری در مسابقات اینطور گفت: خودمان هم قبول داریم توقعات از علی پاکدامن و محمد رهبری خیلی بیشتر از این‌ها بود. البته هم علی و هم محمد جزو بازیکنان بزرگ هستند و در مسابقات مختلفی کمک حال تیم ما بوده‌اند. به شکلی که علی پاکدامن در انتخابی المپیک با ضربات بینظیر و امتیاز خوبی که به دست آورد ما را المپیکی کرد. اکنون دوران افت خیز آن‌ها و این وظیفه کادرفنی است تا دوباره آن‌ها را به ریل و مسیر موفقیت بازگردانیم تا دوباره شاهد درخشش این 2 شمشیرباز در مسابقات قهرمانی جهان یا حتی کسب سهمیه المپیک باشیم که برای ما مسابقات مهمی محسوب می‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه تیم ملی متکی به شخص نیست و ریسک بزرگی که برای فرصت دادن به جوانان داشتند، گفت: باید به این مساله اشاره کنم تیم ما متکی به شخص نیست بلکه هدف ما موفقیت در کار گروهی معطوف شده است و این موضوع حرف اول را در تیم ما می‌زند. خوشبختانه ما کادرخوبی داریم که با هم دور یک میزد گرد جمع و با استفاده از خرد جمعی مربیان و همچنین جناب فخری مدیر فنی بهترین تصمیم را برای موفقیت تیم اتخاذ می‌کنیم. خدارا شاکریم که اعتماد ما به زاهدی با عملکرد خوب او همراه بود. به نظرم فتوحی هم از این فرصت بهترین نهایت را برد و توانست درخشش خوبی داشته باشد. 

سرمربی تیم ملی سابر تصریح کرد: تغییر در ترکیب یک تیم ریسک بزرگی دارد و ما هم پذیرفتیم تا به جوانان فرصت بدهیم تا بتوانند خودشان را نشان دهند. خوشبختانه این ریسک را به جان خریدیم تا نگاه ما به آینده باشد. ما الان دیگر مجتبی عابدینی را در ترکیب خودمان نداریم و جوانان باید خلأ او را پر کنند. ما تلاش داریم تا برای آینده چشم‌انداز بهتری برای این رشته ایجاد کنیم. بالاخره تیم سابر ایران ویترینی از شمشیربازی ایران است و با توجه به عملکرد خوبی که در سالیان گذشته ارائه داده‌ایم به عنوان کادرفنی وظیفه داریم تا تلاش بیشتری داشته باشیم تا بهترین اتفاقات همراه با عملکرد خوب برای ما رقم بخورد. برنامه‌ریزی ما برای کسب سهمیه المپیک است. 

قربانی با تاکید بر اینکه توقع‌ها از این تیم زیاد است، اینطور گفت: تیم ما تیمی بزرگ و شناخته شده در دنیای شمشیربازی و به همین دلیل هم توقعات از ما زیاد است. تغییر تحولاتی که در تیم ایجاد کرده‌ایم نیاز به زمان داریم اما هر چه است از عملکرد بچه‌ها چه در بخش انفرادی و چه بخش تیمی رضایت کامل داریم. حتی دوستانی هم که از ما انتقاد می کنند بازهم به نظر آنها احترام می‌گذاریم. همانطور که سابر با عملکرد خوب تمام توجهات را به سمت خود معطوف کرد ما هم توقع داریم شرایطی ایجاد شود تا به روند رو به رشد خودمان ادامه دهیم و در این مسیر نیاز است برنامه‌ریزی‌های معنوی و مادی از قبل برای این تیم در نظر گرفته شود. مانند بارها که در گذشته مسئولان این تیم را مورد عنایت قرار می‌دادند.

وی در پایان با تشکر از کادرفنی تیم ملی برای کمک به او برای پیشرفت بهتر در تیم ملی اظهار کرد: از کادر دستیارانم جناب پیکرآرا، چراغی و همچنین گروسی به همراه جناب پیمان فخری به عنوان مدیرفنی تیم که همیشه و در همه حال کمک حال ما بوده‌اند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

انتهای پیام/

کدخبر: 793064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟