جمشیدیان: از فدراسیونی که نمی‌تواند حقوق کارمندانش را پرداخت کند چه توقعی دارید؟/ حال دوچرخه‌سواری ایران خوب نیست

امیرحسین جمشیدیان در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط رشته دوچرخه‌سواری اظهار کرد: فدراسیون دوچرخه‌سواری را باید فدراسیون حاشیه بنامیم و دود این اتفاق فقط به چشم ورزشکار می‌رود. از فدراسیونی که نمی‌تواند حقوق کارمندان خودش را پرداخت کند چه توقعی دارید؟ به نظر من باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به این ماجرا ورود کنند.

وی افزود: دوچرخه‌سواری رشته‌ای مدال‌آور است و اگر مسئولان بخواهند شرایط را عوض کنند باید فقط و فقط پول تزریق کنند و همچنین به روز کردن تجهیزات هم از نیازهای این فدراسیون است. باید یک مدیر ورزشی بیاید که کار را جمع کند چون بروز حاشیه و از این دست اتفاقات به نفع هیچ‌کسی نیست. مسئولان فعلی فدراسیون زحمت خود را کشیدند اما شرایط واقعا رضایتبخش نیست.

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری درباره شرایط خودش تصریح کرد: من در ترکیه زندگی می‌کنم اما قطعأ برای میادین بین‌المللی زیر پرچم کشور خودم مسابقه می‌دهم. تمام ورزشکارانی که با دوچرخه برای تمرین به جاده می‌روند، جانشان را کف دستشان می‌گذارند و با این حواشی تمام این از خود گذشتگی‌ها پودر می‌شود. چرا باید بهترین دوچرخه ما در فدراسیون متعلق به سال ۲۰۱۴ باشد؟ بعد با این امکانات در بازی‌های آسیایی از ما توقع مدال هم دارند. با کدام مسابقه تدارکاتی از ما توقع بهترین‌ها را دارند؟ دوچرخه‌سوار فقط باید در مسابقه‌ تدارکاتی شرکت کند تا بتواند در  تورهای مهم‌ مدال‌آوری کند. 

وی افزود: بزرگان دوچرخه‌سواری همه کمک کنند تا رشته ما سرشکلی اساسی به خود بگیرد. باید یک مدیر با تجربه راس کار بیاید تا دور از حاشیه کار فدراسیون را پیش ببرد. ورزشکار بدون یک ریال حقوق، بدون بیمه، بدون درآمد کافی چه کار می تواند بکند؟ با همه اینها خیلی خوب هم با ناملایمتی‌ها کنار آمدیم. 

عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری درباره اینکه درباره تعویق بازی‌های آسیایی چه نظری دارد، گفت: بازی‌های آسیایی هم هیچ فرقی ندارد به تعویق بیافتد یا در زمان خودش برگزار شود. وقتی برنامه، تجهیزات و همچنین اعزام به مسابقه‌ای نداریم هیچ تفاوتی برای ما ندارد. چرا انتظار داریم کشورهایی مانند قزاقستان، کره، چین، ژاپن، هنگ‌کنگ، مغولستان و... را بگیریم؟ با شرایطی که دوچرخه‌سواری ایران دارد اگر کسی به مدال برسد تنها از روی جنم و تعصب خودش بوده.

جمشیدیان در پایان خاطرنشان کرد: به جای این همه حواشی فدراسیون باید در اولین فرصت با مدیران کل استان‌هایی که ورزشکاران خوبی دارند مکاتبه کنند تا برای ورزشکاران خوب حتمأ اسکورت بگیرند که انجام دادن این مساله کار خیلی سختی نیست. به نظرم عقب افتادن بازی‌های آسیایی شانسی است برای ما که به خودمان بیاییم تا یکم تغییر و تحول در دوچرخه‌سواری صورت گیرد. لیگ ما باید آنقدر قوی باشد که رقم قراردادهای بازیکنان افزایش چشمگیر داشته باشد نه اینکه مبالغ قراردادها به شکلی باشد که خجالب بکشیم آن ر به زبان بیاوریم. در مجموع امیدوارم وضعیت فدراسیون هرچه زودتر مشخص شود تا ورزشکاران از بلاتکلیفی خارج شوند.

انتهای پیام/

کدخبر: 783101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟