صادقی: تقدیر نبود مدال بگیریم/ نباید این شیرینی را برخی اشخاص تلخ کنند

افشین صادقی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص صعود تیم ملی هندبال ایران به جام‌جهانی اظهار داشت: خداراشکر بازی‌ها خوب بود برای ما و برای ما هم خوب تمام شد. از ابتدا هم دنبال سمهیه بودیم و پس از آن هندبال ما به این کسب سهمیه جهانی نیاز داشت تا دوباره تکان بخورد. پس از هفت سال ما با هر کسی در ایران صحبت می‌کردیم به ما می‌گفتند که برویم جهانی شویم تا هندبال ما تکان بخورد. هدف اول ما کسب سهمیه بود که خداراشکر این امر صورت گرفت. خدارا خیلی شاکرم که هندبال ما به آن چیزی که استحقاقش را داشت رسید.

وی در خصوص بازی با عربستان در دیدار رده‌بندی و همچنین انتخاب کوبل داوری از عراق برای قضاوت این دیدار گفت: خود ما نیز از این اتفاق سورپرایز شدیم که دو داور عراقی برای دیدار ما با عربستان انتخاب شده بودند. خودمان مانده بودیم یعنی چه در بازی رده‌بندی دو داور عرب و این موضوع گویای این بود که عربستانی‌ها با خیال راحت بازی خواهند کرد. این عربستان که ما می‌دیدیم با وجود اینکه در خاک کشور خودشان بودند اما مقابل ما به نحوی بازی می‌کردند که بی انگیزه بودند. مشخص بود خیال آنها از برخی مسائل پشت پرده راحت بود. در این دیدار خیلی جنگدیم با تمام وجود در بازی همه بازیکنان از جان دل مایه گذاشتند اما تقدیر با ما نبود و گرنه بازیکنان زحمت خودشان را کشیدند. همه ما یکدل شده بودیم با مدال برگردیم اما دیگر تقدیر نبود. برای سالیان آینده سعی خواهیم کرد شرایط بهتری برای رسیدن به مدال داشته باشیم.

صادقی با اشاره به درخشش جوانان در ترکیب تیم ملی هندبال در نخستین تجربه بین‌المللی خودشان گفت: آینده هندبال ما دست جوانان است. بالاخره در عربستان میدان دیدند و کم کم باید از جایی شروع کنند تا بتوانند تجربیات خودشان را بالاتر ببرند. خیلی جای خوشحالی دارد که مانوئل به جوانان اعتماد کرد و در حین مسابقات بارها با تجربه‌های تیم صحبت می‌کرد تا به جوانان انگیزه دهیم و از لحاظ روحی و روانی آنها را تقویت کنیم تا بی‌تجربگی آنها را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی ادامه داد: به نظرم مانوئل به جوانان خیلی خوب اعتماد کردو آنها هم اعتماد فرناندز را به سمت خود جلب کردند. فکر می‌کنم بازیکنانی مانند حسین جهانی، محمدرضا کاظمی، کیارش طاهری،محمد غلامی و برای خبازیکنان دیگر اولین تجربه بین‌المللی خودشان را تجربه می‌کردند اما باز نشان دادند عالی هستند. واقعا به آنها اعتماد شد و آنها هم جواب اعتمادها را به خوبی دادند. به نظرم آینده هندبال در دستان جوانان است و امیدوارم با آمدن لژیونرها و همچنین بازیکنان جوان یکدل شویم تا بتوانیم بیشتر به نتایج درخورشان هندبال برسیم.

ملی‌پوش هندبال درباره اینکه عملکرد خود را در مسابقات چگونه دید، بیان کرد: در خصوص خودم باید بگویم چون دیر به تیم اضافه شدم و از طرف دیگر در اردوی تدارکاتی اسپانیا خیلی آماده بودم اما هنگام برگشت کسالت جزئی پیدا کردم و همین روی آمادگی من تاثیر منفی گذاشت و باعث شد خیلی دیر به تیم در عربستان اضافه شوم و همین امر از لحاظ روحی یا ذهنی من را اذیت کرد.

صادقی با اشاره به اینکه تیم ایران نیازمند حمایت است، گفت: از نظر من قطر از آسیا یک پله بالاتر است آن هم به واسطه بازیکنان غیر قطری دارد و بی دلیل نبوده که 5 بار قهرمان آسیا شده است. اینکه بچه‌های ما از لحاظ فیزیک بعد از قطر دومین تیم آسیایی از این منظر هستیم و این اتفاق نشان می‌دهد که مسئولان باید ما را حمایت کنند. خوشبختانه رییس فدراسیون حمایت خوبی از ما داشت و در تمام سختی‌ها کنار بچه‌ها بود و به ما انگیزه می‌دادند بالاخره او خیلی زحمت کشید و به او و همچنین کادر فدراسیون خسته نباشید می‌گویم. این پتانسیل را داریم در سالیان آینده با برنامه‌ریزی خوب ایران را به جایگاه اصلی که در هندبال دارد، برسانیم.

وی با انتقاد از برخی کارشناسان به دلیل اینکه سطح فنی مانوئل را پایین عنوان کرده بودند، اینطور بیان کرد: بالاخره این حرف جالبی نیست چون ما با مانوئل جهانی شدیم. به نظرم او مربی خیلی خونسردی بود و خیلی خوب با ما رفتار می‌کرد و کنار آن خیلی هم با بازیکنان راحت بود و به همه ما انگیزه می‌داد. این صحبت‌ها جالب نیست که بگوییم از مربی چیزی ندیدیم. آن هم کاری که ما پس از سال هفت سال انجام دادیم خودش گویای همه چیز است. خواهش دارم از کارشناسان حمایت کنند، نه اینکه بخواهیم مربی را تخریب کنیم. خوب یا بد جهانی شدیم اما مهم‌تر از هر چیزی اهالی هندبال باید حمایت کنند نه اینکه دنبال جزییات باشند و شیرینی این اتفاق را بخواهند با صحبت‌های جزئی خراب و به کام خودمان تلخ کنیم. بهتر است به جای نقدپذیری هندبال را بالا ببریم. این حرف‌ها در حد هندبال ایران نیست و به نظرم باید همه کنار هم باشیم چون این اتفاقی که الان افتاده و هندبال ما جهانی شده مخصوص کل خانواده هندبال است و آنها هم باید در این اتفاق خوب سهیم باشند.

بازیکن تیم ملی درباره جدایی مانوئل هم از تیم ملی اینطور واکنش نشان داد و اظهار داشت: بالاخره مانوئل دوست داشت کنار ما باشد اما ما در این موضوع دخالت نمی‌کنیم و در حیطه کاری ما نیست. خوشحالم با مانوئل کاری را شروع و خوب تمام کردیم. مانوئل دلش با تیم بود و قصد داشت ادامه همکاری دهد. جوانان او را دوست داشتند و می خواستیم کنارمان باشد و با او ادامه دهیم. ما بازیکن هستیم و باید بازی کنیم چه مانوئل باشد یا نباشد تنها باید بازی کنیم. امیدوارم پس از این اتفاق فدراسیون تصمیم خوب بگیرد و مربی خوبی برای هندبال بیاورد. زیرا این تیم نسل طلایی که داریم در آن هم بازیکنان با تجربه داریم و هم جوان و باید حمایت‌ها بیشتر شود تا دوباره این نسل که در اختیار داریم با برپایی اردوهای خوب و همچنین بازی با تیم‌های سطح اول دنیا هندبال را بیشتر از این‌ها دوباره سر زبان‌ها بیاوریم.

وی در خصوص اینکه چه زمانی به لیگ کویت برمی‌گردد، گفت: پس از اتمام این مسابقات و استراحتی چند روزه بیست روز دیگر به کویت برمی‌گردم. تا الان خداراشکر همه چیز برای من خوب بوده و امیدوارم در ادامه هم به همین شکل تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

کدخبر: 769511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟