پاکدل: شوک عجیبی به ما در بازی با عربستان وارد شد/ مسئولان نباید باید رشته‌ها ارزش قائل شوند

علیرضا پاکدل در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص نتیجه تیم ملی هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: خداراشکر با توجه به هدفگذاری که داشتیم به آن رسیدیم. در این مدت زحمات زیادی برای آن کشیده شد و خوشبختانه با صعود تیم ملی به مسابقات جهانی این امر محقق شد. بعد از انقلاب و در طول تاریخ هندبال برای بار دوم جهانی شد و خوشبختانه در سال جاری اتفاق خوبی رقم خورد برای هندبال زیرا هم در بانوان و آقایان جهانی شدیم. خیلی خوشحالم شادی را به خانه‌های مردم آوردیم و از این بابت حس می‌کنم فضای خوبی ترسیم شد و صعود لحظه آخری برای مردم خوشایند و تداعی‌گیر صعود طلایی فوتبال در استرالیا بود. خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم برایم ارزشمند بود و لذت بردیم از اینکه دل مردم را شاد کردیم.

وی در مورد اعتراض تیم ایران به انتخاب کوبل داوری عراقی برای دیدار با عربستان اینطور گفت: ما مراتب اعترض خودمان را نسبت به این اتفاق اعلام کردیم به هر شکل با توجه به حضور دو کوبل خارجی و همچنین داوری از کره‌جنوبی که سابقه حضور در المپیک را داشتند به هر شکل انتظار داشتیم کوبل عراقی را برای ما نگذارند و نسبت به این موضوع راضی نبودیم و به نظرم اتفاق خوبی از این مسئله برایمان نیافتاد.

رییس فدراسیون هندبال با اشاره به بازی ایران و عربستان در دیدار رده‌بندی گفت: در بازی مقابل عربستان انتظار کسب مقام سوم را داشتیم، ولی برخی بازیکنان روزشان نبود. از طرفی داوری هم مناسب نبود نمی‌خواهم باخت را به گردن داوران بیاندازم، ولی حضور آنها در زمین از من تا کادر فنی و بازیکنان باعث نگرانی شد.

رییس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که نظرش درباره نسل جدیدی از بازیکنان که وارد تیم ملی هندبال شده است چیست، پاسخ داد: بچه‌ها خوب عمل کردند. خیلی خوشحالم جوانان آمدند و خوب کار کردند و از جان دل مایه گذاشتند و از اتفاقی که خوبی رقم خورد به این بازیکنان افتخار می‌کنیم. ان‌شاءالله تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد با یک تیم خوب در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشیم. پس از جهانی شدن و موفقیت هندبال ایران در آسیا، افق‌های روشنی به سمت هندبال باز شده است و سعی داریم به این روند رو به رشد ادامه دهیم.

پاکدل درباره رفتن فرناندز هم گفت: ما قراردادی شش ماهه با او داشتیم و بعد از پایان قرارداد به کشور خودشان بازگشتند. قرارداد 6 ماهه صحبت داشته باشیم بعد از آن به جمع‌بندی برسیم اما خودش نخواست بماند. از حق نباید گذشت او برای تیم ملی زحمت زیادی کشید و پس از رفتن فرناندز برای تیم ملی مربی خارجی انتخاب خواهیم کرد. شاید اگر وی در جلسه کمیته فنی در تهران حاضر می‌شد ممکن بود ما تمایل به همکاری نداشته باشیم. ولی اتفاق مهم این بود بود برای هندبال زحمت کشید و در صعود ما نقش به جهانی شدن داشت. شان هندبال ایران جهانی است و قطعا مربی در خورشان جایگاه ایران به استخدام در خواهیم آورد.

وی درباره اینکه نظرش درباره بازگشت غریبانه تیم ملی هندبال به ایران چیست، گفت: به هر شکل انتظار این بود توجه بیشتر به ما شود حتما دوستان گرفتاری داشتند و مواردی بوده که برای استقبال تیم ملی به فرودگاه نیامدند. همین که دل مردم را شاد کردیم برای ما راضی‌کننده است. مسئولان باید از ما حمایت کنند چون بازیکنان جانفشانی کردند و سهمیه کسب کردند. اکنون پرچم ایران در لهستان و سوئد به اهتزاز در خواهد آمد که خودش اتفاق مهمی است. توقع داریم هندبال به شکلی در خور خودش دیده شود. می‌دانیم اولیت اصلی مسئولان فوتبال و برخی رشته‌های دیگر هستند اما بازهم نباید بین رشته‌های ورزشی تفاوت قائل نشوند. این رشته ورزشی خیلی دل مردم را شاد کرد و حمایت باید بیشتر شود همانطور که ازسوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت شده تا الان امیدوارم اکنون هم حمایت کنند تا در بازی‌های آسیایی و مسابقات بعدی بهترین نتایج را بگیریم.

انتهای پیام/

کدخبر: 769506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟