نوروزی‌نژاد: صعود به جام جهانی هندبال دور از ذهن نیست

پوریا نوروزی‌نژاد در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص اینکه نظرش درباره عملکرد تیم ملی هندبال در تورنمنت اسپانیا چیست، اظهار کرد: به نظرم همچین تورنمنتی می‌تواند کمک کند از لحاظ هماهنگی شرایط تیم رو به ثبات‌تر برود و کلأ کادرفنی هم به خوبی نقاط ضعف قوت را بسنجند و آن را آنالیز کنند تا در مسابقات بزرگتر این ایرادات را دیگر تکرار نکنیم. مقابل تیم‌های قدرتمند بازی کردن می‌تواند برای ما مفید باشد تا در شرایط سخت تمرکز بیشتری داشته باشیم. معتقدم در شرایط دشوارتر تیم تمرکز بیشتری دارد تا پتانسیل واقعی خودمان را بیشتر نشان دهیم. هدف همچین تورنمنت‌هایی این است از لحاظ تیمی هر چقدر لژیونر داشته باشیم و بازیکنان باکیفیت هم در لیگ ایران داشته باشیم بازهم به صورت یک تیم بتوانیم مقابل تیم‌های خوب کار کنیم. یکسری شرایط برای کرونا شرایط خاصی ایجاد کرده اما هر چه است خداراشکر در اسپانیا، شرایط استاندارد از لحاظ غذا، خواب و خوراک عالی برای ما فراهم شده و تنها مشکل اصلی به سرما این کشور بر می‌گردد که شرایط آب هوایی آنها با ما فرق دارد.

وی افزود:در بازی با اسپانیا شرایط تیم ملی هندبال واقعاً سخت بود زیرا یازده نفر بیشتر نبودیم چرا که یکسری بازیکن به دلیل کرونا مشکل خروجی داشتند و با یک یا دو روز تاخیر به تیم اضافه شدند اما از آنجایی که متاسفانه شرایط اپیدمی کرونا در تمام جهان گریبانگیر است و برای همه پیچیده است، باید با آن کنار بیاییم. با وجود این اتفاق، بچه‌ها مقابل اسپانیا تمام تلاش‌شان را کردند تا نمایش دلپذیری داشته باشیم. امیدوارم از همین تجربیاتی به نحو احسن استفاده کنیم.

عضو تیم ملی درباره بازی با لهستان هم گفت: باید دانست لهستان به نسبت اسپانیا بازیکنان آنها تجربه کمی دارند؛ اما از لحاظ تاکتیکی و قدرتی شرایط خوبی برخوردار بودند. اتفاق مهم این بود بازیکنانی که خداراشکر در بازی با اسپانیا نبودند در بازی با لهستان به ترکیب تیم رسیدند تا هم دست کادرفنی برای بازی گرفتن از بازیکنان بازتر باشد و هم در مواقع لازم به بازیکنان استراحت دهد. در مجموع حضور در این تورنمنت برای ما خوب بود؛ اما هدف اصلی از شرکت در این تورنمنت‌ها این است نقاط ضعف قوت را بدانیم تا در آسیایی بهتر کار کنیم.

نوروزی‌نژاد درباره گروه تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا تصریح کرد: ما در گروه A هستیم و عربستان تیم شناخته شده‌ای است اگر چه بازی سخت است مقابل عربستان اما دور از دسترس نیست تا نتوانیم آنها را ببریم. هند و استرالیا هم تیم‌های نوپاتری هستند اما تیمی را نمی‌توان دست کم گرفت و در هر بازی باید با تمام توان بازی کنیم. مسلماً پتانسیل بالایی دارد تیم ما و جهانی شدن دور از انتظار نیست. برای هر بازی باید بجنگیم و تمرکز لازم را داشته باشیم تا بتوانیم به جهانی برویم. کار سخت است؛ اما دور از ذهن و دسترس نیست.پتانسیل بالایی داریم تا هندبال هم دیده شود و هم رشد کند چون این پتانسیل در ما وجود دارد. اگر این اتفاق نبود آدم دلش نمی‌سوخت. وقتی جوانان خوبی به تیم ملی آمده‌اند باید دست به دست هم دهیم تا این رشته را به جایگاهی که لیاقتش را دارد برسانیم. 

انتهای پیام/

کدخبر: 760387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟